PDA

View Full Version : Ny boarding-prosedyre hos British Airways

C130
19-11-2017, 15:24
British Airways deler de reisende inn i fem grupper alt etter status og billettpris.
Fra Aftenposten:
De som kjøper de billigste billettene hos British Airways slipper ikke inn på flyet før alle andre har kommet seg om bord. Kritikken har ikke latt vente på seg:
"– I et samfunn der vi tilstreber større likhet mellom mennesker, går British Airways den motsatte vei. Det er veldig «Kardashian». Alle vil nå vite hva du har betalt for billetten ut fra hvor du må stå i køen....."
https://www.aftenposten.no/okonomi/i/6nw6oW/British-Airways-Billig-reisende-ma-ga-sist-pa-flyet

Og jeg som trodde det var stas å betale minst mulig for flybilletten :-)

Discus
19-11-2017, 17:54
Det der er jo omtrent akkurat det samme som de forsøker å gjøre i dag, bare det at nå får gruppene nummer, istedenfor "Alle i First og med Gullkort" osv. Enklere å forholde seg til et nummer. Men janteloven osv osv...

KristianSk
19-11-2017, 20:09
Med mindre jeg har urimelig mye håndbagasje (som hender) etterstreber jeg å alltid boarde sist, spesielt om jeg er i biz... Forstår ikke hvilket hastverk mange har, men det er nå forsåvidt greit at ikke alle vil være sist ombord heller.

jb1
20-11-2017, 06:35
Med mindre jeg har urimelig mye håndbagasje (som hender) etterstreber jeg å alltid boarde sist, spesielt om jeg er i biz... Forstår ikke hvilket hastverk mange har, men det er nå forsåvidt greit at ikke alle vil være sist ombord heller.

BA kunne jo løst dette ved bare å oppdele grupper etter seterader eller bare grupper og ikke nevne noe om billettpris. Uansett, storm i vannglass.

Basse-HAU
20-11-2017, 16:27
Burde de ikke gått inn først? Oppmøte og ombordstigning 20min før avgang. Rekker du ikke det, så kan du kjøpe tilbake plassen etter alle andre er bordet. Burde jo kunne blitt en god ekstra inntekt [emoji849]