PDA

View Full Version : Glad lørdag:-)


EB
18-11-2017, 05:44
God morgen fra Ris. Stille og rolig i heimen - men snart er det ut for å få unnagjort helgens første treningsøkt. Ikke mange andre planer for helgen. Ha en flott lørdag der du er.

Someone
18-11-2017, 05:58
Mornings fra Sandaker. Arvingen fant ut at skulle konkurrere med EB om å komme først i gang med dagen. Her er det skal jeg til å begynne med første espressokoppen, barne-TV er skrudd på, og jeg sitter her med forumet. Et par ærend i dag, men ellers behagelig lite på programmet. Målet er å få tak i noen kreps senere i dag, som jeg kan matche med litt god drikke. Ha en fin dag

ATC-flyradar
18-11-2017, 08:51
Mornings fra Groruddalen - her er det lyst og kaldt ute - blir nok en dag med noe aktivitet - besøke et par barnebarn som har julemesse på Steinerskolen i dag.

Ha en flott daag på Østlandet - sol og passe kaldt vær denne helgen.

Jan

Fnate
18-11-2017, 09:05
Å Stå opp kl 05:54 og 05:58 på en lørdag er ille. At EB faktisk gjør det frivillig. Det er enda værre ;)

Morgen fra Warzawa. Nok en dag med å "si ting og spille en sang" venter.

I går var nok en sånn jobbmiddag med kunder og litt pressefolk. Jeg skjønner aldri hvordan folk får tid til å finne ut av alle de dritkjedelige tingene som de liksom går rundt og vet.

Folk kan masse ting om Jazz, Dostojevski, opprinnelsen til ulike matvarer. De er vegetarianere pga kjærlighet til naturen, kan masse sånne musikkgreier med "opus-ett-eller-annet", har sett masse filmer der de vet hva skuespillerne faktisk heter og har sett andre filmer med disse. Ingen av filmene har det med å inkludere laserkanoner eller fotontorpedoer.

Folk kan dølle ting, og jeg begriper ikke når de har tid til å finne ut av dem.

Jeg innser at jeg har svært inkompatibel kunnskap for denne typen middager. Traff en i går, som også likte hockey og fotontorpedoer. Men desverre var det en del andre ting han mente også, og utfordringen ble avslørt (for meg ihvertfall) da han kunne fortelle at han også slet med blodtilførselen til hjernen. At han aldri har koblet 2 og 2 selv er, for meg, like ubegripelig som at noen kan like noe som heter Opus 35 fiolinkonsert...

Men men... jeg får hoppe i dusjen og gjøre meg klar til nok en dag der jeg later som om jeg faktisk synes jazzballader er flotte saker. Snakke om dem med glimt i øyet og en røverhistorie på lager.

Men Stokowski's hungarian rhapsody no. 2 i C-minor S. 244/2... den ER faktisk flott. Om du bare finner rette innspillingen. Min er fra 1963 eller noe sånt.

Ha en fin dag.

TriStar
18-11-2017, 10:16
Mornings fra Scandic Ishavshotellet i Tromsø. Nettopp satt til livs en god og lang frokost. Madammen ble kjent med ei fra urbefolkningen på Rorbua i går kveld, så snart blir det en liten tur på reinsdyrspotting. Blå himmel og sola er på tur opp[emoji846] Ha en strålende laurdag!

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171118/c8318b249d419ec5ddd973684c023a20.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

ForeverSAS
18-11-2017, 10:34
God formiddag fra Snillfjord. :)

Her er det blitt vinterlig, med en raus mengde nysnø og -6 blå på gradestokken. Dagens vær skal visstnok ikke bli så ille heller.

Ingen planer fra starten av dagen, men det blir en liten tur innover til Orkdal utpå ettermiddagen for litt nødvendige innkjøp. Kanskje en skal begynne å kikke litt på innkjøp til jul også.

Ha en fortreffelig en! :)

Bergern
18-11-2017, 12:24
Folk kan dølle ting, og jeg begriper ikke når de har tid til å finne ut av dem.



Det kan de jo for eksempel ta seg tid til, mens du sitter loungefast i Istanbul på vei hjem fra Harstad :D

Hiv og hoi fra 3-aers land!
Det skal jobbes enda en natt. Selv foretrekker jeg en-for-to, men sånn ble det ikke denne helgen. Heller... I morgen fisk og fanteri. Tror det blir Larsen.
Smørefri sesongåpning ønskes!

KnutW
18-11-2017, 13:42
Det kan de jo for eksempel ta seg tid til, mens du sitter loungefast i Istanbul på vei hjem fra Harstad

Det verste er at Fnate jo godt kan finne på en slik routing, bare fordi han liker cappuccinomaskinen i loungen der eller fant en ny flytype. :lol:

God litt utpå dagen fra bilvaskekøen på Skøyen!

Fnate
18-11-2017, 13:45
Det kan de jo for eksempel ta seg tid til, mens du sitter loungefast i Istanbul på vei hjem fra Harstad :D

Det verste er at Fnate jo godt kan finne på en slik routing, bare fordi han liker cappuccinomaskinen i loungen der eller fant en ny flytype. :lol:

Ok... Det er faktisk to nokså gode poenger dere kommer med. Men det er jo vesentlig morsommere enn å sitte hjemme og lese om frijazz.

Pointet mitt er at det kun er min smak som er god. Det er da ikke en så helt urimelig påstand :)

KnutW
18-11-2017, 14:28
Slett ikke. Egen smak er og blir den beste. Liker faktisk gladjazz, jeg...^_^

Bizflyer
18-11-2017, 14:30
"God" lørdag fra det Sørlandske!

Heeeeereeeliii så tørst jeg var i går. Juleølsmaking gikk litt over skaftet og jeg fant meg selv sovende i kontorstolen i 3 tida i natt etter at gjestene var gått.

Formen i dag er ikke helt den samme, men her må man bare manne seg opp ettersom man har invitert Reisekamerat Alfred på taco-night, og der forventes det nok både øl og jäger. Men med ondt skal ondt fordrives....

Er det rart jeg drikker??

Ok... Det er faktisk to nokså gode poenger dere kommer med. Men det er jo vesentlig morsommere enn å sitte hjemme og lese om frijazz.

Pointet mitt er at det kun er min smak som er god. Det er da ikke en så helt urimelig påstand :)

Du burde jo benytte sjansen til å snakke med folket der nede om polsk jazz fra sekstitallet. Mjaaa.

https://www.youtube.com/watch?v=vqXYAPZpnmo

LN-MOW
18-11-2017, 14:33
Hau hau .. her står det fotball på timeplanen. Spådd kraftig vind utover dagen, så da faller det nok litt mer løv. Så da vet jeg hva jeg skal gjøre i morgen.




Pointet mitt er at det kun er min smak som er god. Det er da ikke en så helt urimelig påstand :)

https://scontent-sea1-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/s480x480/e15/11378488_988520197832850_1270507133_n.jpg?ig_cache _key=MTAwMTUxMjM4MTA3NTIzOTk4OQ%3D%3D.2

Fnate
18-11-2017, 15:26
Hau hau .. her står det fotball på timeplanen. Spådd kraftig vind utover dagen, så da faller det nok litt mer løv. Så da vet jeg hva jeg skal gjøre i morgen.




https://scontent-sea1-1.cdninstagram.com/t51.2885-15/s480x480/e15/11378488_988520197832850_1270507133_n.jpg?ig_cache _key=MTAwMTUxMjM4MTA3NTIzOTk4OQ%3D%3D.2Jeg tar meg alltid litt tid til gale folk som titter ut igjennom et gitter. Det kalles å være hyggelig. Men jeg holder litt avstand, så klar.

Man vet aldri hva sånne folk har drevet med.

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

LN-MOW
18-11-2017, 15:36
Jeg tar meg alltid litt tid til gale folk som titter ut igjennom et gitter. Det kalles å være hyggelig. Men jeg holder litt avstand, så klar.

Man vet aldri hva sånne folk har drevet med.

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

De driver med dukkefilm. ;)

https://youtu.be/manW5v-AR7U

Fbu76
18-11-2017, 17:43
God kveld fra loungen i NCE. Lufthansa hjem via FRA, så da ble det gjensyn med denne.
Alene i loungen, så dragen serverte madamen champagne ved bordet. Loungen er pusset opp siden sist. Tynt utvalg utenom alkohol, kaffe og coola.

darkcho
18-11-2017, 17:55
God lørdag fra et forblåst vestland. Kvelden byr på sosial sammenkomst med hyggelige venner, men først er det fotball på tv :)

I morgen er det en liten flytur til hovedstaden som eneste programpost.

Fnate
18-11-2017, 19:41
De er gode på piwo her. Det skal de ha.

Ha en fin kveld.

Andy outhttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20171118/cd3607f4479b607c7b5f9c01ee365721.jpg

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk