PDA

View Full Version : Glad frifredag:-)


EB
27-10-2017, 05:54
God morgen fra Ris. Selv jeg har fri så våkner jeg tidlig -men når jeg har nettopp fri så kan jeg jo legge meg litt igjen - eller ikke:-) Planlagt handletur til Øst-Europa litt senere i dag. Ha en digg fredag du også.

Concorde98
27-10-2017, 05:55
Endelig fredag og snart helg og en uke ferie. God morgen forresten! Det kjennes alltid så greit ut med fredag før ferie. Noen sier mandag er fint, joa, men hva slår egentlig fredag dere?
Bare en siste innsats i dag så står OS for transport til Wien i morgen tidlig. Oppgradert flight til og med. Jeg må si min kone overrasket meg i går. Hun sto for opprinnelig bestilling av turen og OS vises ikke lenger i Checkmytrip så...
Ha en riktig fin ukeslutt og helg alle sammen! :)

Ruby
27-10-2017, 07:47
Hoy morgen fra Stavanger. Enda en uke er omme, halv dag med kontorering venter før advokaten skal avlegges besøk nr2, dog bare for noen underskrifter. Ellers er en på jobben godt i gang med planlegging av årets juleavslutning. Egentlig et møte da med påfølgende hyggelig lag på by'n. Hva kvelden byr på er enda uvisst, for her har en beredskapsvakt for en yngre tenåringsdatter, for det er jo helt utrolig hva den gjengen der er i stand til å finne på......
Vell, ha en glitrende flott helg da! :)

Hypern
27-10-2017, 07:57
God morgen fra Color Fantasy. Litt bølger i natt også men kanskje kroppen ble herdet mot det natta før. Er vel eksponering som hjelper for å tåle det bedre. Tok en bedre middag i går. Regnsdyrfilet - serviceorientert personale. Grønnsakene var kalde. Jeg klagde og det ble umiddelbart rettet opp. Da de kom tilbake med ny rett var de nesten for varme. Hehe. Beregnet ankomst Oslo er vel 0930. God tid til å slappe av innover Oslofjorden.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Someone
27-10-2017, 08:11
Mornings fra trikken. Stjerneklart her i morgentimene, så da dukker vel solen opp etterhvert. Pizzabaking i heimen i kveld. Ellers har jeg ikke helt skjønt om det er i dag, i morgen eller på selve dagen det skal komme masse folk på døren og tigge godteri? Uansett forberedt i år. Ha en fin dag

ATC-flyradar
27-10-2017, 08:14
God fredag og det er vel mange som har dette som Taco til middag iflg reklamen og tilbudene i butikken.

Ingen flyplaner i dag eller helgen.

Jan

FQTV
27-10-2017, 10:07
Morn fra Kvernberget.

Dagen begynte med WF fra BGO. Det var som vanlig en kjedsom rutine tur. Kabin gutten var den samme som de tre siste turene og vi landet på tid.

Nå innsjekk til parafingåsa og videre ut i havet.

Over-og-ut for de neste 2 uker.


Sent from my iPhone using Tapatalk

robertaas
27-10-2017, 11:06
God fredag fra nyloungen på OSL. Da er det klart for nye historiske destinasjoner for helgen, men jeg må toge i vel en time for å komme frem. Syns SAS ikke har kombinasjonen fly og tog i Tyskland.

Ser forresten at det har kommet skopusser på OSL. Gratis står det på skiltet.


Ha en god en alle som prøver å lære noe i helgen.

Henshaw
27-10-2017, 11:10
Morn fra Malawi. Skvatt litt når tv, lys og air-condition plutselig fyrte opp like etter midnatt men kan jo ikke klage. Litt skriving i dag før safari i morgen og hjemreise på søndag

robertaas
27-10-2017, 11:40
Ah.. når strømmen plutselig kommer tilbake i Afrika. *minner*

Polaris
27-10-2017, 11:56
God fredag fra nyloungen på OSL. Da er det klart for nye historiske destinasjoner for helgen, men jeg må toge i vel en time for å komme frem. Syns SAS ikke har kombinasjonen fly og tog i Tyskland.

Ser forresten at det har kommet skopusser på OSL. Gratis står det på skiltet.


Ha en god en alle som prøver å lære noe i helgen.

Hvor skal du?

Jeg visste det ikke för, men pä google flights kommer det automatisk opp togforbindelser om de er bedre enn flyforbindelser :)

Fnate
27-10-2017, 13:30
"Dette er kapteinen. Da er vi endelig klar til avgang. Vi blir 30 minutter forsinket ut og det skyldes alt for mye håndbagsje ombord"

Relativt unik beskjed på SK ut fra FRA i dag. Men tror de brått hadde glemt at de startet boarding først 2 minutter før oppsatt avgang på et stappfullt 738 og pre-boardet en fyr med 3 gitarer i håndbagasje. ;)

Ha en fin dag

Bergern
27-10-2017, 13:32
G'ettermiddag fra rett vestenfor!
Nattvakt venter. Halloweenfeiringer står på agendaen for mange disse dagene, så jeg tror det blir travelt. Overstadig beruselse og slåssing er ofte det endel koser seg med denne helgen (også). MEN det er frivillig å jobbe skift, så det er bare å knuge på :)
Neste uke ser bra ut. Tror faktisk jeg skal klare å få til et par dager til fjells. Og uka etter skal jeg i jobbintervju... Grøss...
Barfrossen slutt på arbeidsuka ønskes.

robertaas
27-10-2017, 13:49
Hvor skal du?

Jeg visste det ikke för, men pä google flights kommer det automatisk opp togforbindelser om de er bedre enn flyforbindelser :)
Til Leipzig og Lutherstadt Wittenberg. Har full kontroll på tog og vet hvilket spor togene går fra. Bruker bahn.de og appen deres. Ser og at jeg kan spare 20 euro, men bruke litt mere tid med buss hele veien.

Selv på Interrail før Internett ble allmenneie fikk jeg gurustatus da jeg reiste rundt fordi jeg hadde fått tak i den tyske tog-bibelen med alle ruter i Europa.

Polaris
27-10-2017, 13:58
Til Leipzig og Lutherstadt Wittenberg. Har full kontroll på tog og vet hvilket spor togene går fra. Bruker bahn.de og appen deres. Ser og at jeg kan spare 20 euro, men bruke litt mere tid med buss hele veien.

Selv på Interrail før Internett ble allmenneie fikk jeg gurustatus da jeg reiste rundt fordi jeg hadde fått tak i den tyske tog-bibelen med alle ruter i Europa.

Fint omräde!

Siden du er guru, vet du forresten om det finnes noe frequent traveller program hos DB? :)

Hypern
27-10-2017, 14:43
Til Leipzig og Lutherstadt Wittenberg. Har full kontroll på tog og vet hvilket spor togene går fra. Bruker bahn.de og appen deres. Ser og at jeg kan spare 20 euro, men bruke litt mere tid med buss hele veien.

Selv på Interrail før Internett ble allmenneie fikk jeg gurustatus da jeg reiste rundt fordi jeg hadde fått tak i den tyske tog-bibelen med alle ruter i Europa.

Bahn. de er rett og slett konge tom med for ruter langt unna Tyskland.

Apropos Tyskland, i går så jeg nordmenn som ble overraska av at en pubbod ikke tok kort i Kiel. Cash er faktisk fortsatt king i Tyskland. Dette tar to sekunder å lete opp...

Hypern
27-10-2017, 14:44
G'ettermiddag fra rett vestenfor!
Nattvakt venter. Halloweenfeiringer står på agendaen for mange disse dagene, så jeg tror det blir travelt. Overstadig beruselse og slåssing er ofte det endel koser seg med denne helgen (også). MEN det er frivillig å jobbe skift, så det er bare å knuge på :)
Neste uke ser bra ut. Tror faktisk jeg skal klare å få til et par dager til fjells. Og uka etter skal jeg i jobbintervju... Grøss...
Barfrossen slutt på arbeidsuka ønskes.

Hehe jobber du i politiet eller noe siden du nevner overstadig berusa folk og slåssing i samme setning? :p

LN-MOW
27-10-2017, 14:54
Hei hallo og trallala. Fredag. Ukeslutt. Ja takk.

Men først skal dagens skift unnagjøres. Småfriskt ute - såvisst ikke t-skjortetemperatur. Regner med å få tilbake BBJ`en idag etter noen dager hos biloppretter. Guttungen ble truffet bakfra for et par uker siden, men heldigvis uten personskade. Men ikke helt gunstig å være på fornavn med oppretter’n, tror jeg ...

Bergern
27-10-2017, 15:31
Hehe jobber du i politiet eller noe siden du nevner overstadig berusa folk og slåssing i samme setning? :p

Finnes mange bransjer som er 'invtiert' til denne fyllehelgen. Selv er jeg offentlig ansatt. Det som kommer kommer. Så får vi se om vi har ressurser nok til å håndtere det.

robertaas
27-10-2017, 15:53
Siden du er guru, vet du forresten om det finnes noe frequent traveller program hos DB? :)
Antagelig, men da jeg ikke er i målgruppen har jeg ikke satt meg inn i det.

waytogo74
27-10-2017, 16:19
Fint omräde!

Siden du er guru, vet du forresten om det finnes noe frequent traveller program hos DB? :)

DB har bahn.bonus (https://www.bahn.de/p/view/bahncard/bahnbonus/bahnbonus.shtml), men jeg tror man må ha et BahnCard for å samle poeng og da behøver man tysk postadresse (https://community.bahn.de/questions/1151706-bahncard-fur-auslander-ohne-wohnsitz-deutschland).

Stoppet opp der for meg så vet ikke hvor nyttig bonusprogrammet er i praksis.

KnutW
27-10-2017, 16:57
pre-boardet en fyr med 3 gitarer i håndbagasje. ;)

Bedre med tre i hånden (hvordan i huleste klarte han å få de med seg?!) enn ti i bagasjerommet. Kan jo ta en trudelutt mens resten av gjengen går om bord og leter etter plass.

God Helg!

Polaris
27-10-2017, 17:14
DB har bahn.bonus (https://www.bahn.de/p/view/bahncard/bahnbonus/bahnbonus.shtml), men jeg tror man må ha et BahnCard for å samle poeng og da behøver man tysk postadresse (https://community.bahn.de/questions/1151706-bahncard-fur-auslander-ohne-wohnsitz-deutschland).

Stoppet opp der for meg så vet ikke hvor nyttig bonusprogrammet er i praksis.

Har alle deler, så det spørs om jeg ikke må lese meg opp mer :)

Hypern
27-10-2017, 17:25
Har alle deler, så det spørs om jeg ikke må lese meg opp mer :)

Hehe jeg har SJ prio jeg. Tjener jo alt man gjør med SJ - kjøp ombord, billetter etc. 1 krone er et poeng.

Fnate
27-10-2017, 17:39
Bedre med tre i hånden (hvordan i huleste klarte han å få de med seg?!) enn ti i bagasjerommet. Kan jo ta en trudelutt mens resten av gjengen går om bord og leter etter plass.

God Helg!

Ha smøg seg ikke inn. Han gikk til gaten og stilte seg forrerst og veivet med gitarene for å få boarde før alle andre. Det fikk han, slik at det skulle bli plass til gitarene. Så gikk andre sin håndbagsje i hold isteden. Supert håndtert.

LN-MOW
27-10-2017, 17:43
Supert håndtert.

Ja, for selskapets del var det jo det. En skrikende musiker i midtgangen ønsker jo ingen seg .. ;)

Fnate
27-10-2017, 17:54
Ja, for selskapets del var det jo det. En skrikende musiker i midtgangen ønsker jo ingen seg .. ;)Trodde det var den nye fredsgsunderholdningen hos SAS jeg. Konsert i midtgangen altså

Sent fra min SM-G925F via Tapatalk

KnutW
27-10-2017, 20:16
Prøvde de seg ikke en gang med han rørleggeren fra Bergen på en eller annen "festlig" flytur?

LN-MOW
27-10-2017, 21:15
Haha - jo - jeg var på en av de flightene. Var ikke så ille. Dro bare en sang, og bak midten var det nok ikke så mange som hørte noe særlig.