PDA

View Full Version : Eneste pax, hyggelig historie...

SQ 777
25-10-2017, 09:28
Så dette på SKY News i dag tidlig.....

http://www.travelandleisure.com/airlines-airports/accidental-private-flight-to-greece

krølle
25-10-2017, 13:54
Så dette på SKY News i dag tidlig.....

http://www.travelandleisure.com/airlines-airports/accidental-private-flight-to-greece

Ja, var vel en sak om en på BA747 som var ensom svale fra Asia i sin tid. Tenke å få reise på 3 klasser på 1 tur gitt, for prisen av 1:cool:

triple seven
25-10-2017, 18:21
Bra med plass her også.Fra en tur med familien på Qatar's A332 til DOH-BKK-USM i 2013

mcduck
25-10-2017, 19:17
Ikke helt tomt men ganske. På vei tilbake fra Dubai med Norwegian. Tror vi var under 20 passasjerer (husker ikke helt). Fikk catering med skikkelig varm mat, samt alt på tralla gratis.

Fredrik Propell
25-10-2017, 21:47
Vi var 4 stykker ombord SK951 på vei til Houston.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20171025/2f708484ad3ed3778376d04eb4495c82.jpg

Var riktig nok tidlig i januar 2015 så folk hadde vel ikke kommet seg i arbeid enda [emoji57]

C130
27-10-2017, 18:59
Kona og jeg skal til Kreta med DY fra Oslo i morgen.
Siste fly for sesongen det også.
Kanskje vi får flyet for oss selv vi også :-)

Hypern
28-10-2017, 19:05
Faktisk skjedd meg i påsken 2014 med irrops på JFK. Skulle ta AA JFK-BOS. Men ble utsatt til morgenen etter. Antagelig hadde resterende passasjerer funnet alternativer. Men gøy å være kun meg og en annen passasjer i en b737. Var uansett et salig kaos og fikk akkurat booka en natt på et hotell i nærheten. Amerikanske lover er mye mer liberale enn europeiske hva gjelder irrops. Lite hjelp å få fra AA sin side

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

KnutW
29-10-2017, 20:03
Bare for å ta turen fløy jeg Gardermoen - Fagernes t/r rett før ruten ble nedlagt.
Avgang fra Gardermoen fredag ettermiddag klokken 1600. Air Norway hadde sågar en egen innsjekkingsskranke helt innerst til høyre på Moen. Jeg vil tro det må ha vært mange, mange hundre mennesker i avgangshallen da jeg kom dit fredag ettermiddag. I det jeg nærmer meg skranken, men fremdeles er rundt fem meter unna, sier han som står der "hei Knut!" -passasjeren hadde kommet..!

jb1
31-10-2017, 10:57
Jeg har vaert eneste passasjer en gang fra Abu Dhabi til Dubai Al Makhtoum. Jeg tror det var en slags posisjons flight og de sa det var hoyest uvanlig at det var passasjerer paa flyvningen, det gaar jo fortere aa kjoere bil totalt sett. Jeg har ogsaa vaert 1 av 3 paa mellom OSL og GOT i en 737-600.

oy-viv
31-10-2017, 23:10
Jeg har engang været én ud af ca. 15 (ID2) pax på en BA 747 ferry flight
fra SEZ til NBO. Det ordinære fly var aflyst p.g.a. motorproblemer, og BA
havde rerouted et fly fra MRU for at samle revenue pax op.
Der stod vi så med alle talenterne og så flyet lette uden os!
Seychellerne er dæleme langt væk, når man skal hjem på job og det
næste fly først går 3 dage senere!
Men den syge 747 med engine in fifth pod stod der stadigvæk, og
lige pludselig kom kaptajnen og
fortalte os, at vi kunne komme med til NBO, hvor vi kunne tage
en anden BA flight mod Europa.
Vi måtte underskrive en indemnity form - d.v.s. BA fralagde sig ethvert
ansvar, og i øvrigt var der ingen catering ombord.
Der var cabin crew, men i civil.
Pudsig flyvetur, men hjem kom vi da til sidst!
Nu vil de fleste protestere, at man ikke tager pax med på ferry flights!
Men - ingen regler uden undtagelser, og vi var alle meget taknemmelige
over for denne kaptajn, som sikkert sidder på et plejehjem i dag.

Concorde
01-11-2017, 13:08
6 pax totalt på osl-cdg med AF på midten av 90-tallet fra Fornebu. Vi fikk alt vi ønsket.

Sent from my iPhone using Tapatalk

EB
03-11-2017, 07:33
I 1999 var vi to stykker som fikk haike med en Braathens B737-700 fra Røros til Gardermoen...og 10-åringene tidligere var storebror og jeg to av tre passasjerer på en DC-9-21 fra Malmø til København. Bra minner:-)

SQ 777
03-11-2017, 09:13
Får nevne en nesten alene tur også.

Ung og tidlig nerd med Tjæreborg ukestur sommer 1971 til Paris med Sterling DC 6A , første leg, ellers Super Caravelle. FBU-CPH-BVA-CPH-FBU.

Kan vel kalles stunt tur.. ?

Så trip til London. Air India ORY-LHR B 707-437 , en natt London . Så tilbake til Tjæreborg hotellet i Paria.

Det var APSA ( Aerolinas Peruanas ) DC 8-51 OB-R93. LHR-LBG.

Husker meget godt jeg var omtrent alene, tror bare to til…

Vel selskapet gikk konk senere det året ( Kilde Wikipedia ).

magnusant
07-11-2017, 02:19
Er fullstendig klar over at det ikke er like unikt å være eneste passasjer i premium-kabinen, men likevel fant jeg det litt humoristisk.

Da jeg skulle fly TPE - ICN kom jeg tuslende litt sent fra EVA-loungen, siden de hadde flyttet tidspunktet vårt litt frem og tilbake. Det var fremdeles en 25-30 personer i kø til å bipe seg forbi gatepersonalet for økonomi.
De hadde jo sånn finfin bissniss-skranke også, som jeg skulle til å sikte mot. Før jeg kom så langt, roper en dame opp, "This way Mr!" og vinker og styrer, med et stort smil.

Hmm, hvordan kunne hun se at jeg skulle fly sånn finfin klasse, tenkte jeg.
Helt til jeg innså at jeg var den eneste med europeisk utseende på hele flyet, og sikkert den eneste som hadde et vestlig navn... :D

Så der endte jeg ene og alene i en stor og fin regional bissnissklasse.
44076

44077

Må nok prøve å klokke inn en tur med den enda finere longhaul biz hos dem i fremtiden.

dimmaua
10-11-2017, 09:15
Må også legge inn min lille historie :-)

Har vært alene ombord på Kato Air sitt Dornier fra BOO til NVK. Tror det var i 2005 eller 2007. Husker at piloten sa før avgang: "ja, du vet vel hvor nødutgangen er?" :)

Ellers har jeg fløyet et par ganger til Færøyene fra Bergen i en A319 hvor vi var 30-35 personer ombord. Ikke helt alene men bra med plass!