Flyprat >
Småprat > Besetning som får panikk, eller var det passasjerene...
View Full Version : Besetning som får panikk, eller var det passasjerene...
robertaas
16-10-2017, 17:36
Hvor vanlig er det egentlig at det er besetningen som får panikk?
http://www.express.co.uk/travel/articles/867062/airasia-flight-midair-emergency-cabin-crew-screaming
”The panic was escalated by the behaviour of staff who were screaming, looked tearful and shocked."
Besetning som roper kommandoer kan fort oppfattes som 'hysteriske', så slikt vil jeg normalt ta med en klype salt. Sitter man fastspent under rask descent har man liten mulighet til å gi trøstende klemmer ...
Vanlig reaksjon er at 'treningen kicker inn' når det skjer uventede ting, men at noen kan miste kontrollen er vel bare menneskelig ... Pilotene synes imidlertid å ha håndtert situasjonen etter boka.
robertaas
16-10-2017, 18:17
Jeg ble virkelig imponert engang en mann gikk i dørken midt under matserveringen. Det var tydlig at betjeningen hadde blitt drillet i hva de skulle gjøre.
Spørsmålet er om stadige innsparinger og betjening som i flere land er så dårlig betale at de må gå på sosialhjelp har medført at alle ikke lengere holder samme standard.
En passasjer hadde åndsnærværelse nok til å fri til kjæresten sin under 'stupet' .. mulig han angret seg når han fant ut at de overlevde ..? :D
http://monkeymiles.boardingarea.com/couple-gets-engaged-airasia-flight-plummets-24k-feet-en-route-bali/
Vanlig reaksjon er at 'treningen kicker inn' når det skjer uventede ting.
Det er kanskje noe av det viktigste jeg har lært på noen av kursene igjennom Røde Kors, ta det fullstendig med ro, når du står der med blod opp til armene, så tenker du ikke, du bare gjør det du skal..
Det er kanskje noe av det viktigste jeg har lært på noen av kursene igjennom Røde Kors, ta det fullstendig med ro, når du står der med blod opp til armene, så tenker du ikke, du bare gjør det du skal..
Joa. Men når du står der med din første livstruende skadde eller situasjon, banker det litt ekstra. Kanskje blir man litt overtydelig og knapp. Har vært oppe i mange situasjoner, så det skulle vært artig å vite hvordan jeg ville reagert idag etter mange års kontorrytteri...
Litt artig det du skriver... “med blod opptil armene” var da svært så dramatisk😜
LN-DYA
robertaas
20-10-2017, 17:35
Jeg er med på slag, hjertestopp og oppkast, men med mindre det er snakk om en fødsel vil vel blodsøl ikke være så enkelt å få til ombord.
:colgate:Jeg er med på slag, hjertestopp og oppkast, men med mindre det er snakk om en fødsel vil vel blodsøl ikke være så enkelt å få til ombord.
Å joda, blodsøl de luxe har jeg hatt ombord, blodfortynnende og neseblødning er en messy kombinasjon. Men aldri opp til armene^_^ Glemmer ikke ansiktene til de yngre kvinnelige passasjerene ombord når jeg spurte om de hadde mini tamponger i veska:colgate:
LN-DYA