PDA

View Full Version : God søndag morgen:-)


EB
15-10-2017, 06:12
God morgen fra Ris. Ingen spesielle planer for dagen og med ukens reisevirksomhet som bringer meg til 6 forskjellige byer så kan det jo være greit med en hel dag hjemme. Ha en bra søndag du også.

Bergern
15-10-2017, 07:05
Hey, ho fra riktig side av elven!
Blir nok litt aktivitet idag. Det er meldt fint høstvær og det må utnyttes, også skal årets andre fårikålgryte få kose seg (og meg) litt utover ettermiddagen. Blir fort øl og dram av sånt :D
Herlig slutt på uken ønskes deg også!

robertaas
15-10-2017, 08:45
God søndag fra byen som plyndrende vikingene kalte "brygge" for over 1000 år siden. Idag vil invasjonen bestå av horder som skal springe marathon med eller uten vikinghjelmer, krigsrop og fråde rundt munnen. Etter hva jeg så igår blir det flere av disse idag. Og de skal starte på den store sentrale plassen som ligger under 100 meter fra rommet mitt. Hvem tenker vel på å sjekke for maraton i byer de skal til? Gjorde igår unna alt som var severdig på den andre siden av løypen. Idag skal jeg gjennom det som skal være verdens største samling av Leonardo da Vincis konstruksjoner. Og så skal jeg stå i en av de lange køene for båttur på kanalene.

Brugge har et godt utvalg av "free walking tours" og da jeg ikke fikk tid igår skal jeg se om det er mulig å få tatt "Free Tasting Tour" idag selv om den skal starte fra midten av startområdet som er helt sperret av. En paraply med logo er og neppe nok til å tilkalle oppmerksomhet i det kaoset.

De påstår de kan sjokolade i byen, men når jeg spør etter "ruby" så treffer jeg et svakt punkt. Ingen ser ut til å ha klart få tak i den nye typen sjokolade, men de har alle hørt om den nye typen. Tror det er fånyttes å prøve i flere butikker idag.

Er allerede sjekket inn på tidligere reserverte 5A for ikveld. SN har ikke flyttet meg rundt slik SAS ville gjort.

Ha en god en med eller uten ruby.

ForeverSAS
15-10-2017, 09:06
God morgen fra rom 647 på Scandic Fornebu! :)

Flott morgen ved Oslofjorden. Straks en tidlig frokost før rushet begynner rundt både egg, brød, juice og alskens varer. Deretter skal siste rest pakkes og etter hvert bør man være klar for utsjekk. Litt synd å måtte dra når vi har hatt et flott opphold, men ny tur sørover er allerede sånn smått begynt planlagt, da blir det dog et hotell inne i selve storbyen.

PS: Muligens et dumt spørsmål dette, men er det noen her som vet hvor vi finner flytogets automat for billettløse reiser, på Lysaker stasjon? Regner med den ikke er så vanskelig å finne, men om noen har snøring på det er det bare å skrike ut.

Ha en fortreffelig en! :)

robertaas
15-10-2017, 09:11
PS: Muligens et dumt spørsmål dette, men er det noen her som vet hvor vi finner flytogets automat for billettløse reiser, på Lysaker stasjon? Regner med den ikke er så vanskelig å finne, men om noen har snøring på det er det bare å skrike ut.
Du bare drar kredittkortet på søylen ved siden av rulletrappen opp til perongen. Og så drar du samme kort igjen for å komme ut ved flyplassen. Drar du et annet kort blir begge belastet og det siste med reise fra Drammen.

ATC-flyradar
15-10-2017, 09:53
God morgen fra Groruddalen, stille søndag morgen med Mot i Brøstet og et par gamle episoder med Bonanza på TV2.

Ha en flott søndag

Jan

ForeverSAS
15-10-2017, 10:12
Du bare drar kredittkortet på søylen ved siden av rulletrappen opp til perongen. Og så drar du samme kort igjen for å komme ut ved flyplassen. Drar du et annet kort blir begge belastet og det siste med reise fra Drammen.

Flott, da vet jeg hvor den er ja. Takk for hjelpen.

Someone
15-10-2017, 11:16
Mornings fra PRG. Straks skal Norwegian ta oss hjem. Tror resten av dagen skal tilbringes på sofaen. Ha en fin dag

KnutW
15-10-2017, 11:41
Mornings! @ForeverSAS: Et tips er å bruke NSB i stedet for Flytoget, det tar ett minutt lenger og koster under halvparten.

God tur ønskes alle reisende og god søndag til alle!

Martin
15-10-2017, 11:57
Flott, da vet jeg hvor den er ja. Takk for hjelpen.

Husk at det krever ett kort per reisende. To kan ikke reise på samme kort.

Ellers kan jeg bare gjenta KnutW sin anbefaling om å ta NSB.

Hypern
15-10-2017, 13:12
God ettermiddag har det nå blitt (etter 12) på søndag den 15 oktober 2017. Ikke noe spesielt, har bare brukt tia på å late meg. Burde kanskje i teorien sette på en vaskemaskin... Siste uke med jobbsøkerkurs starter i morgen og det skal bli deilig å bli ferdig med det. Håper noen vil ansette meg snart. Eller så får jeg finne på noe.

ToreD
15-10-2017, 14:19
God dag fra Gran Canaria. Her nytes ferien i 30 grader.
Bra de har kald øl på øya....


Sent from my iPhone using Tapatalk

LN-MOW
15-10-2017, 14:21
G'morgen! Tilbake i god gammel gjenge da Vekkerbeagelen danset på meg klokken 0645. Så da var det ingen bønn.

Begynner så smått å lysne, hanan til naboen galer frenetisk og kaffekoppen er full. Jævlig godt å være hjemme. Var busy i går, så i dag har jeg ingen andre ambisjoner enn å lese siste Tempo, som jeg hadde med fra Norge.

Tjallabais!

Martin
15-10-2017, 14:25
Forørvrig god ettermiddag herfra. Nettopp luftet bookingfingeren litt etter å ha både booket, avbestilt og bestilt nytt hotell i en by med ca. tre "ordentlige" hoteller. Tror jeg beholder det jeg har. Var det billigste av de to som lå nærmest sentrum og byens jernbanestasjon. Og med elefant i logoen.

God søndag ønskes :)

Fnate
15-10-2017, 16:35
Wohoooo!!! Siste dagen med messe starter straks, og så bærer det rett hjemover til Storsmurfen i kveld. Lander riktignok ikke før i morgen, men allikevel.

Ikke stort mer å si om det.

Ha en brillefin søndag