Log in

View Full Version : Braniff, et tilbakeblikk

krølle
08-10-2017, 11:18
Kom over denne gamle artikkelen. I lys av diskusjoner rundt belegg etc. De fløy vel med 85% belegg mellom AMS-DFW(?) i sin tid og tapte penger.

BAD TIMES AT BRANIFF

https://www.dmagazine.com/publications/d-magazine/1981/february/bad-times-at-braniff/

sk931
09-10-2017, 15:24
Husker at jeg fløj med Braniff fra Chicago til Dallas, den allersidste dag, det oprindelige BN fløj...Det var i en blå B727...det var meget underligt, fordi hverken ved check-in eller i gaten skulle se billet..vi sagde bare vi skulle til Dallas...den gang var der jo ikke security overhovedet...vi blev bare lukket ombord...
De var helt ligeglade med ALT....men BN var før i tiden et classy selskab at flyve med....har mange gode minder med dem
Hilsen Ole

LN-RTP
09-10-2017, 16:10
Husker den dagen dem gikk konkurs, en Braniff fly på ATC frekvensen visste ikke enda at selskapet hadde slått seg konkurs, men noen flygere for et annet selskap hadde hørt nyhetene så dem sa til Braniff flyet: Hey guys, guess what, you are flying for free.
Brutalt.

Var senere sammen med en jente som jobbet for Braniff Nr. 2, hun var sekretær på hovedkoteret og ringte meg opp en dag på gråten og sa at i morra kommer dem til å slå seg konkurs. Det var altså litt varsel og hvis noen på «innsiden» hadde aksjer tror jeg de ble solgt ganske kjapt den dagen.
Har selv vært gjennom noen konkurser of havnet på bar bakke. Det blir vane etter en stund og man lærte tidlig å ikke leve på for mye kreditt. :rolleyes: