PDA

View Full Version : Søndag 1. oktober


EB
01-10-2017, 06:45
God morgen fra Ris. Ny dag og ny måned - nå er det definitivt høst. Ingen større planer for dagen og det føles helt greit. Ha en bra søndag og en enda bedre oktober måned.

Chriscross
01-10-2017, 07:13
God morgen fra Hong Kong, fin flight over med Sas, men det blir jo litt kort natt med disse ettermiddagsflightene. Spesielt når en må ha et halvt øye på jentene.

Conrad stilte med rommet klart ca 08.30 og oppgradering fra standardrom til executive suite.

roger
01-10-2017, 08:38
God ettermiddag frå Sydney. Set å ser på FR24 at flyet med to stk mini og frøken nærmar seg australsk fastland. Har shoppa, vaska klede og prøver å bli klar til å få tre trøtte på besøk, heldigvis etterfylgt av 12 dagar ferie!.

SQ 777
01-10-2017, 08:53
God morgen fra Hilton Barcelona. Trives godt her på flotte, moderne Avenida Diagonal. Dropper La Rambla denne gang. Har tidligere hatt dårlig erfaring derfra, og lest og hørt mye derfra. Her er kjemisk fritt for tiggere/sigøynere.
Antar de er "markedsorienterte" ^_^

LN-MOW
01-10-2017, 09:12
Hei og hå .. her hiver man i seg en kjapp McFrokost før det blir å rusle bort til Stansted-bussen. 2 x 737 og en Dash venter før man etterhvert havner i Mosjøen.

Temmelig grått ute, men heldigvis ingen nedbør.

Concorde98
01-10-2017, 09:13
God morgen fra Clarion hotel Arlanda airport. Sola skinner her, noe den nok ikke kommer til å gjøre hjemme i dag. 1 oktober har det også blitt. Cityjet skal ta oss hjem fra F38 om litt. Samme gate vi hadde for to uker siden. Neste helg er det Landvetter på programmet. Min kone skal møte sin søster i Wien så noe måtte jeg finne på. Noen dager etter bestilling av den turen fant jeg ut at jeg kan ta en tur til CPH på lørdagen. Ja riktig, sånn er det når man sitter og søker på fly. ;) Bestilt ble turen så da ble Gøteborg turen til København tur. Så da blir det to ganger Widerøe og to ganger SAS Crj neste helg. Sånn går nu dagan... Eller noe sånt. ;) Ha en flott 1 oktober alle sammen! :)

Martin
01-10-2017, 09:29
God 1. oktober herfra.

Frokosten er innabords, og det slappes av med et par episoder Mot i Brøstet.
Setter etterhvert kursen mot OSL og en fullstappa 737 østover.
Ikke feil med en ukes ferie. Planen var egentlig å slappe av hjemme, men bookingfingeren løp litt løpsk, og nå skal jeg ikke sove hjemme før på torsdag :rolleyes: ^_^

Ha en god en :)

Someone
01-10-2017, 09:37
Mornings fra hovedstaden. Får vel etterhvert begynne på frokosten så vi kommer oss i gang. En løpetur er planlagt før det blir middag hos de gamle senere i dag. Ha en fin dag

Cecilie
01-10-2017, 10:27
God søndag morgen. 1. oktober betyr første dag av hummerfiske, og nytt av året er at alle fritidsfiskere av hummer nå må registrere seg hos Fiskeridirektoratet. Det har jeg nettopp gjort så da håper jeg på god fiskelykke i høst :)

Bergern
01-10-2017, 13:38
God formiddag fra Tunhovd!
Dugget har klumpet seg og daler ned i dråpeform. Innedag her, altså, men ved er det nok av og sol finnes i treliters format.
Finfin ukeslutt ønskes:)

Hypern
01-10-2017, 15:35
God søndag fra Oslo. Ikke gjort så mye spennende i dag. Men det er helt greit å ikke gjøre noe heller en gang i blant. Skal dog ut å se på fotball på pub så blir nok litt flytende gull. :drink
Kjedelig med landslagspause og to uker til neste PL runde da, særlig med tanke på at vårt eget landslag er såpass begredelig som det er.

robertaas
01-10-2017, 18:00
God søndag fra London. Som forventet var retur til en tidligere destinasjon en dårlig idé. Mere turister enn sist, lengere køer enn sist og mindre fungerer enn sist. Kom meg gjennom lite av programmet igår. Steder var under oppussing, de stengte tidligere enn hva misvisende Tripadvisor sa eller var utsolgt for dagen. Mye må bookes online i forveien i denne byen og man må vite nøyaktig når man er der. Så i formiddag er det et tidlig oppsamlingsheat istedenfor rolig frokost på hotellet og daffing til lokale severdigheter. Heldigvis har jeg god tid til BA´s security cutoff.. første gang jeg ser det på et boardingkort.

For en bedriten by London fremstår som. Nesten umulig å finne butikker som fører hodetelefoner og i en som gjorde det ble jeg solgt tidenes dårligste. Og igår var det uten forvarsel sperring av t-banen jeg skulle hjem med og via "utgang 3" måtte man lete i regnet etter buss 328 som skulle ta en til destinasjonen. Den bussen endret så også plutselig rute og man ble beordret til å ta en annen buss av en lite kommunativ sjåfør som bare slo av lyset. Da sjåføren på neste buss skulle belære den slukørede gjengen om hva de hadde gjort galt ble det roping og nesten slåsskamp på bussen.

Noe godt kom det imidlertid ut av turen. Kom over nyvinningen 96 timers deo. Ja, det betyr altså en langhelg uten vask eller klesskift. Høres det ikke bra ut å slippe pakke klær når man reiser eller bruke tid på dusj hver dag? Dette passer jo ypperlig til begrensningen av håndbagasje som stadig flere nå innfører på billige billetter. Flere som vil prøve?
https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=43907&stc=1&d=1506839798

Ha en god en med eller uten dusj.

ATC-flyradar
01-10-2017, 18:22
God ettermiddag fra Mallorca. Turen var det værste jeg noen gang har opplevd. Faen ta hele Norwegian og han som startet dette. DY 1736 avgang kl 06:55 fra OSL gikk på tid med en Airbus A 320-200 fra Smartlynz Airlines -

01 Oct Oslo (OSL) Palma de Mallorca (PMI) A320 (ES-SAO) 3:13 6:55 AM 7:06 AM 10:25 AM

Vi hadde sete 15 E og F - dvs midten og vinduet på høyre side i kjørerettningen og 2 rader bak nødutganger. Det var så trangt at med min kropp hadde problemer - med min passe mage så satt dem klemt i magen og brettet. Fy faen for en tur - aldri mer Norwegian vis de ikke bruker egne fly. Det nyttet ikke å bruke brettet til hverken mat eller kaffe -

Er det mulig å frakte folk i over 3 timer med en så sliten flykropp og innvendig seter osv.

Ha en flott søndag videre.

Jan