View Full Version : Hurricane relief
SudCaravelle
12-09-2017, 11:45
Tenkte jeg skulle prøve med en av disse trip reportene som oppdateres underveis. Det er vel en 30-40 turer siden jeg har laget en rapport så vi får se på kvaliteten da.
Vi hadde en planlagt mellomste datter og far tur til Miami og Port Canaveral men Irma satte en fin stopper for dette.
Jeg fikk igjen alle pengene fra SAS og booket en CT med Lufthansa til Dubai som er der femåringen vokste opp. Hotellvalget ble Madinat Jumeirah (hvor hun mer spesifikt vokste opp) og den nyeste delen Al Naseem hvor sjefen ga oss en meget god pris og lovnaden om et utmerket rom.
Jeg bestilte First Class chaffeur service som ble godkjent og de sendte en indisk bil opp til oss i skauen 0700 i dag tidlig.
43808
SudCaravelle
12-09-2017, 12:42
Terminalen skuffer ikke og den lille blir overøst med gaver..
43809
43810
SudCaravelle
13-09-2017, 13:05
Dette ble jo en utfyllende rapport? Det ble en infernalsk oppvartning fra vi gikk på A320en. Vi har totalt nå fått nok bamser og ræl til å fylle opp en hel koffert. Crewet på Oslo - Frankfurt pratet hele tiden til frøken med fornavnet hennes og var tydeligvis allerede klar over at vi skulle videre til Dubai.
I loungen var det også hele tiden hennes navn og aldri noe Mr Sud (som er deilig)
Ombord på A330en (etter en van tur med to amerikanske reality "stjerner" som spurte om å ta bilder av frøken Sud) så ble vi invitert frem i cockpiten som var no mer spennende for far som sto der og måpte med sjampisen sin.
43815
SudCaravelle
13-09-2017, 13:13
Maten om bord på denne flighten var rett og slett nydelig. Den klarte til og med å levere nydelig andebryst og burgeren var noe helt annet enn hva man får fra Tokyo.
43816
43817
43818
43819
SudCaravelle
14-09-2017, 15:14
Yes - så barnematen som var forhåndsbestilt var meget bra også på kortflighten. Vi ble møtt med navneskilt i det vi gikk ut av døren og ble tilbudt buggy. De fulgte oss gjennom alt av imigration og overlevert til Jumeirah personalet som igjen fulgte oss ut i en speller ny 7 serie iL. (Vi blir vanligvis hentet med en Jumeirah Lincoln Navigator fordi vi er vanligvis fem personer.)
Bare settingen hvor de plukker deg opp er utrolig. Nedkjølte kluter, vann, innebygget wifi osv i bilen. Sjåføren bruker en slags walkietalkie som han oppdaterer hotellet ved tre punkter om at Sud nærmer seg.
Så.. første delen av reisen er bare så perfekt som den kan få blitt, og hun som tok oss i mot på hotellet var tysk og skjønte nok tegningen med HON tagger og det at datter fortalte at den flotte rosen hun bar på var fra Lufthansa (jeg gadd ikke nevne at jeg handler spinat på Kiwi som en tulling).
Det kommer mer.
SudCaravelle
15-09-2017, 05:13
Jumeirah er som vanlig en helt utrolig totalpakke og kan ikke sammenlignes med noe annet vi har prøvd. Du har en uredd service som er personlig og perfekt i alle ledd fordelt over en par kilometer lang sandstrand med krystallklart vann. Vi bor denne gangen på det nyeste tilskuddet som heter Jumeirah Al Naseem som er en svakt mer trendy bit enn resten av Madinat Jumeirah.
Man kan velg mellom 6 restauranter for frokost eller 14 (!) med gullkortet. Vi pleier å ta frokostene i loungene da den er helt fantastisk og det er en utrolig personlig service (disse loungene må overhodet ikke forveksles med vanlige hotell-lounger). Frøken Sud ble som vanlig gjenkjent med navn av de fleste og og vi ble møtt av General Manageren for hele sulamitten som strålte da han så oss (han husket til og med navnene på resten av familien som sitter hjemme og fryser i 11 grader).
De kjører fremdeles strengt på "ikke lov å si nei" konseptet så da det glapp "Laksesashimi" ut av femåringen da de spurte hva hun ville ha så spurtet de og fikset dette - forøvrig da en nydelig en.
Det er 40-50 meget bra restauranter på området (hvor av noen av disse er mine world wide favoritter) og badeparken Wild Wadi som ligger på området er faktisk utrolig bra som morgentrening.
Al Naseem leverer meget bra og er en av verdens beste, men fremdeles er Al Qasr og Dar Al Masyaf (som vi har bodd på siste seks gangene) hakket bedre. Mange spør oss om råd for Dubai-ferie og da er rådet book Madinat Jumeirah og ta heller en kortere ferie. Vi stikker til Dar Al Masyaf nye 12 dager i desember som vi gleder oss som pokker til.
Hah.. ser at nå er 75% av bildene mine rett vei.. beklager det estetiske her, vanskelig med iPhone og sol øynene.
43830
43831
43832
43833
De kjører fremdeles strengt på "ikke lov å si nei" konseptet så da det glapp "Laksesashimi" ut av femåringen da de spurte hva hun ville ha så spurtet de og fikset dette - forøvrig da en nydelig en.
:drunk: Lurer på hva de hadde gjort hvis man hadde ønsket joikakaker... :p
SudCaravelle
15-09-2017, 11:01
Kødder du? Du får jo ikke Joika halal :colgate:
Ser ut som en hyggelig tur :) Takk for rapporten så langt.
Kødder du? Du får jo ikke Joika halal :colgate:
Hehe
Tenkte for å sette det på spissen :p
Men hvis en ser bortifra halal, så er det neppe så enkelt å få tak på død rudolf der nede gjetter jeg :p
Hehe
Tenkte for å sette det på spissen :p
Men hvis en ser bortifra halal, så er det neppe så enkelt å få tak på død rudolf der nede gjetter jeg :p
Så lite Rudolf som er i joikakake er det neppe ingrediensene som er problemet :stir
Jeg vet ikke en gang hva laksesashimi er. Hilsen +/- 30årig person som bor på landet.
Hvem med vettet i behold har lyst på Joikakaker i Dubai? :drunk: Midtøsten har full av god mat, selv om Dubai er et slags Disneyland.
SudCaravelle
16-09-2017, 14:05
Hvem med vettet i behold har lyst på Joikakaker i Dubai? :drunk: Midtøsten har full av god mat, selv om Dubai er et slags Disneyland.
Godt poeng.. maten er svært god her og har faktisk også løftet seg et par hakk siste årene. Tror man lett går opp 2-3 kilo her på fem dager.
Lite nytt å melde fra denne fronten annet enn at det er meget bra. Femåringen er helt i ekstase og ser vel mer eller mindre i vannet hele tiden. Hun traff noen gamle venner i går så hun fikk igjen praktisert den litt halvguffne skolebrittisken sin og far tet et par øl med en kompis.
Vi har fått utsjekk 22.30 i morgen som er en ganske hyggelig sen utsjekk og ser at vi ikke lenger er alene med 1A og 1D som det så ut som for noen dager siden.
I kveld blir det russer-blokka (Burj Al Arab) og meske oss med litt sjømat.
SudCaravelle
16-09-2017, 14:16
Nok et Pulitzer-bilde:
43839
ClassOne
16-09-2017, 15:20
Herlig :)
Har allerede booket bord på Pai Thai i desember. Håper det er like bra som sist.
SudCaravelle
16-09-2017, 19:42
Herlig :)
Har allerede booket bord på Pai Thai i desember. Håper det er like bra som sist.
Gled deg, den blir faktisk bedre og bedre. Nå er nesten alle som jobber der fra Thailand med bred erfaring fra de proffere hotellene osv der. Be om "crab fried rice". De sier da ar de ikke har det, men hvis du ber de være så snill å be kokken så kommer den - utrolig!!
ClassOne
17-09-2017, 11:00
Blir sulten bare av tanken :)
Takk for tips, skal be høflig om det. Har kun spist på den restauranten i Madinat, er der andre på området som du vil trekke frem litt ekstra?
SudCaravelle
17-09-2017, 13:47
Blir sulten bare av tanken :)
Takk for tips, skal be høflig om det. Har kun spist på den restauranten i Madinat, er der andre på området som du vil trekke frem litt ekstra?
Ja hvor skal man begynne, vi var på Scape Burj Al Arab i går som er en av favorittene som er det eneste stedet på Burj hvor det er koselig. God mat i en sinnsyk setting ute mot sjøen.
Shimmers på stranden - idyllisk så det jomer etter..
The Hide - En ufattelig bra biffrestaurant som etter Dubai-standard er OK priset. De har også en helt vill vi liste som du kan bestille per glass, faktisk halve glass også hvis du vil gasse deg med Bordeauxer fra søttitallet.
Pierchic - En klassiker (har hatt utallige dater med dragen der) Sjømat til russer-priser.
Rockfish - meget bra nykommer.
Alle disse ligger på området og alle er svært bra - det er restauranter det er verdt å reise til.
ClassOne
17-09-2017, 19:59
Tusen takk igjen, skal definitivt sjekke ut om noen av disse kan passe oss. Tror nok The Hide må testes
SudCaravelle
17-09-2017, 20:44
Og der var eventyret over og man sitter i kebabsleden på vel til DXB og en fin flytur hjem i 1A og 1D. Jeg har faktisk alltid klump i halsen når jeg sjekker ut fra Jumeirah.
43847
SudCaravelle
17-09-2017, 22:55
Dette er temmelig "live"... Frk Sud blir tatt godt vare på.
SudCaravelle
18-09-2017, 06:27
Frankfurt fungerer pent på short connection og medbrakt femåring medfører uoppfordrede gakk-gakker.
Åh så de er sorte nå de bandeendene - har to stk jeg - en gul en og en juleutgave. Savner US Dividend Miles. :cry: men men det var jo for godt til å være sant.
SudCaravelle
19-09-2017, 08:13
Så da skal jeg avslutte denne noe rotete "live" trip-reporten.
Lufthansa First er jo en ufattelig herlig måte å reise på - men jeg skulle nok hatt en langt tyngre konto for å betale 100.000 for en såpass kort tur som ikke en gang er så ille bak på Bærums-klassen. Måten femåringen ble behandlet på overgår alt jeg hadde ventet.. Det var ekte og proff oppfølging hele tiden og som nevnt tidligere så har vi nesten en koffert med Lufthansa "stæsj".
Vi hadde kun 1 time connection i Frankfurt på vei hjem og var veldig i tvil om jeg skulle tusle bort til FCT terminalen men tok sjansen. Det gikk jo meget bra og vi rakk faktisk å puste ut med en brus og slapp bussen ut til Oslo-maskinen. Vi havnet i en Mercedes Van og der var en fyr til som skulle på denne flighten. Dette var utrolig nok samme fyr vi møtte på FCT sist da min far og jeg hadde vært i Tokyo for et par måneder siden. Utrolig fin type som er en tysk investor det ikke er verdt å nevne navn på. Vi begynte begge å le og var enige om at det var noen ekstravagante reisemønstre og en overkant reisevant femåring (jeg rakk ikke nevne all broccolien fra Kiwi osv..)
Hele scenen med to busser stappfulle av folk som står utenfor Oslo flyet når man glir inn i denne vanen er jo ganske artig. Purseren kom ned trappen og geleidet frk Sud opp trappen med rosen fra first class, tiara og en rosa trillekoffert. Når busslasten kom inn på flyet var det vel ikke en som ikke gliste og hilste på henne.
Så.. Lufthansa First er utrolig sånn totalpakke sett (Det noe over finessen på Swiss og blingen på Emirates jeg liker..) og er vel de jeg hadde holdt meg til hvis jeg var loaded.
Madinat Jumeirah må dere bare prøve før dere dævver - med eller uten barn.
Jeg skjønner fremdeles ikke at de slipper inn slike som oss på First. Jeg kan forstå kunder med øverste status hos Lufthansa osv. med høy omsetning kan bruke ekte poeng, men ikke folk som sparer poeng på Fjordkraft etc.. Hvis jeg hadde betalt 100.000 for billettene mine eller var en pokker så viktig CEO på vei til jobb så hadde jeg villet unngått femåringer eller nordmenn som plutselig har blitt vineksperter i "min" luksus-kabin.
Jeg gleder meg uansett til neste tur og skal opp å tømme Kiwi Slemdal for broccoli etter jobb :colgate:
Flott rapport, lo godt av "all brokkoli fra Kiwi". Det gir jo greit med uttelling. T.o. nå er det 50% på frukt og grønt på Joker to dager i uken.
Helt ufattelig digg rapport!
Gleder meg til å bytte egne poeng i et boarding kort Med en stor F på. Blir dog ikke LH men AF på meg da...