LN-KOG
27-08-2017, 19:31
Denne saken fra dagens Aftenposten (https://www.aftenposten.no/okonomi/i/zmlXv/Forsinket-passasjer-brukte-feil-ord-i-klagesak_-ble-nektet-erstatning-av-Norwegian) synes jeg er interessant.
Jeg likte spesielt svaret til kommunikasjonssjef Lasse Sandaker-Nilsen. Det har noe komiske Ali over seg...
– De har selvfølgelig krav på samme kompensasjon som de andre har fått. Vi forstår at dette kan virke forvirrende på kundene, men årsaken til avslaget er at våre kolleger har forholdt seg til kravet kunden har sendt inn. De har bedt om erstatning for brukte flybilletter, ikke krav om standard EU-kompensasjon. Nå som vi er gjort oppmerksom på denne saken, vil vi utbetale kompensasjonen, skriver han.
Jeg likte spesielt svaret til kommunikasjonssjef Lasse Sandaker-Nilsen. Det har noe komiske Ali over seg...
– De har selvfølgelig krav på samme kompensasjon som de andre har fått. Vi forstår at dette kan virke forvirrende på kundene, men årsaken til avslaget er at våre kolleger har forholdt seg til kravet kunden har sendt inn. De har bedt om erstatning for brukte flybilletter, ikke krav om standard EU-kompensasjon. Nå som vi er gjort oppmerksom på denne saken, vil vi utbetale kompensasjonen, skriver han.