PDA

View Full Version : Brukte feil ord i klagesak, ble nektet erstatning av Norwegian


LN-KOG
27-08-2017, 19:31
Denne saken fra dagens Aftenposten (https://www.aftenposten.no/okonomi/i/zmlXv/Forsinket-passasjer-brukte-feil-ord-i-klagesak_-ble-nektet-erstatning-av-Norwegian) synes jeg er interessant.

Jeg likte spesielt svaret til kommunikasjonssjef Lasse Sandaker-Nilsen. Det har noe komiske Ali over seg...

– De har selvfølgelig krav på samme kompensasjon som de andre har fått. Vi forstår at dette kan virke forvirrende på kundene, men årsaken til avslaget er at våre kolleger har forholdt seg til kravet kunden har sendt inn. De har bedt om erstatning for brukte flybilletter, ikke krav om standard EU-kompensasjon. Nå som vi er gjort oppmerksom på denne saken, vil vi utbetale kompensasjonen, skriver han.

RescueMe
27-08-2017, 19:45
Her er Norwegian ute og ror skikkelig. Greit nok at de kunne skylde på en misforståelse første gang (selv om det også ville tyde på lite oppegående saksbehandlere), men andre gang henviste hun jo direkte til en tilsvarende sak på samme avgang der en hadde blitt gitt kompensasjon etter korrekt regelverk.

yngve0
05-09-2017, 18:12
Jeg har i det siste hørt om et par tilsynelatende åpenbare saker som ved intern behandling får avslag men etter at avslaget er innklagd til klagenemda får svar av typen "Ved ny vurdering av saken.....".

Det kan jo i såfall være en effektiv måte å sile bort de 60% som ikke gidder å kjøre saken videre......

MountainDew
05-09-2017, 19:52
Heng han, ikke vent til jeg kommer

hurvert
06-09-2017, 07:30
Heng han ikke, vent til jeg kommer :)