PDA

View Full Version : Ryanair reduserer bagasjevekta


Desk pilot
11-08-2006, 16:52
Dagbladet (http://www.dagbladet.no/dinside/2006/08/11/473653.html) mener at Ryanair reduserer bagasjevekta for å øke inntjeningen når drivstoffprisene øker.

imm
11-08-2006, 17:24
Heldig vis er det flere selskap å velge mellom for de som måtte ønske å ta med seg mye på sin reise. Valget er fritt.


IMM

LN-MOW
11-08-2006, 17:31
Hva med de fem kilo haandbagasjene man ikke kan ta med seg ombord ....??? :devil

imm
11-08-2006, 21:07
De tillater fortsatt håndbagasje på Ryanair.

KLMNordic
11-08-2006, 21:38
Originally posted by imm

De tillater fortsatt håndbagasje på Ryanair.

...ikke fra og med igår til UK.......

imm
11-08-2006, 21:41
Jeg syklet en tur til Torp idag, og pratet med et par ansatte som sa at der var alt som før...

imm
11-08-2006, 21:47
OK, ser ut som det er andre regler for reise UT av UK. Sakser litt fra Ryanair sin hjemmeside her:

Ryanair strongly advise passengers that until the security restrictions on hand baggage are lifted to bring one bag only per person. Check-in desks at our UK base airports (Stansted, Luton, East Midlands, Liverpool Glasgow Prestwick) will open 3 hours prior to the scheduled flight departure time and close promptly 40 minutes prior. Due to the additional security procedures we ask customers to check in as early as possible to allow sufficient time to check in and to clear security. Flights cannot wait for passengers delayed at security points.

The UK Government has advised UK airports that no items of passenger hand baggage may be carried on board any departing flight from any UK airport. This instruction applies to all airlines operating from UK airports.

Passengers are not permitted to carry the following onboard:

Handbaggage, including ladies handbags, electrical or battery powered items including laptops, mobile phones, ipods, electrial key fobs.

The only items permitted to be carried onboard are the following items:

Travel Documents (passport), Keys (but no electrical key fobs), baby food, milk, sanitary items and prescribed medicines (except in liquid form unless verified as authentic) essential for the duration of the flight.

KennethGS
12-08-2006, 00:03
På avganger fra Torp, så er alt som normalt, men på ankomstene så er det "litt" annerledes...

Hvordan høres 240+ bag inn på en B738 ut folkens? CK? :rolleyes:


Litt av en overaskelse for en som har hatt fri i en måned iallefall... :p


Men alt er jo ikke såre galt.. Fikk jo æren av å steke den første grandisen i stuerenes nye stekeovn. Det har ikke luktet grandis på oppholdsrommet siden den forrige ovnen tok fyr i November, så det var med stor glede at det atter en gang kunne settes tennene i en rykende varm grandiosa på jobben igjen... :lol:

imm
12-08-2006, 00:29
Bare pass på å ikke sette den i ovnen før du stikker ut for å losse all den bagasjen da. For da ender det vel fort med evakuering av hele flyplassen ;)

KennethGS
12-08-2006, 00:46
Originally posted by imm

Bare pass på å ikke sette den i ovnen før du stikker ut for å losse all den bagasjen da. For da ender det vel fort med evakuering av hele flyplassen ;)

*Kremt* Jeg må understreke at jeg ALDRI har latt min grandis forårsake en evakuering av Torp, men det er jo en rekke andre som har gjort det....
...og nå har vi jo fått et skikkelig avtrekk også, så det er forhåpentligvis slutt på det nå...

En billig investering for Sandefjord Lufthavn for å slippe de iallefall 3-4 årlige grandis-evakueringene... :rolleyes:

Sist gang var i November, da ovnen kortsluttet og tok fyr, med en grandis inni... :p

"It died doing what it did best..."^_^

imm
12-08-2006, 09:57
hehehe, litt kjedelig kanskje, å stå utenfor flyplassen sammen med 500 evakuerte folk, og plutselig komme på "å søren, pizzaen ja!" ;)

KennethGS
12-08-2006, 15:44
...eller som enkelte har gjort: Stått der med en lett svidd grandis... ^_^

radeon
12-08-2006, 21:34
Skal det ikke være billigere for folk uten bagasje? Etter alt så er det de med bagasje som må betale selv og ikke gå ut over de som ikke har? :rolleyes:

imm
12-08-2006, 22:26
Jo, veldig logisk egentlig, at de som reiser uten bagasje skal få en fordel av dette rent prismessig. Man belaster ikke innsjekk mer enn nødvendig (om man i det hele tatt går innom der), man slipper bagasjehåndtering både på avreise og ankomst stasjonen. Selskapet reduserer risikoen for skadet, tapt eller forsinket bagasje, som også medfører kostnader. Og man sparer selvfølgelig drivstoff ved å frakte mindre bagasje.

Så... hvorfor er egentlig dette et tema? Ikke skjønner jeg. Selv synes jeg det er noe alle selskaper bør innføre. Hvem belaster selskapet mest? Forretningsmannen som kommer på mandag morgen med sin lille stresskoffert og drar kortet ved utgangen, eller turisten med masse bagasje, som bruker lang tid på innsjekk, og "skal bare" fylle ut navn/adresselapp mens han står og sjekker inn.

Det er alltid mye pepper å få for de som går nye veier. Uansett i hvilken bransje man er i. Det er komfortabelt å gå bak en som tråkker opp skiløypa, men gjør man alltid det, kommer man aldri først frem.


IMM

SQ 777
12-08-2006, 22:37
Nettopp, IMM, 100 % enig.

Finner FR på noe nytt, helvetet løs. Enkelt, man betaler for det man får, akkurat som servering ombord. Der får FR pepper for hvor dyrt det er ombord. Men de bråker ikke om du har medbrakt. T.o.m medbrakt ølboks som er mot reglenen.Tar og fjerner søpla di uten å klage. Forstår godt de har fjernet spyposer ( les : søpleposer ) og nettet i setet foran ( les : søppelsekk ).

Jeg har i sommer reist i Europa med SK på to turer ( FCO+NCE ) , en med LH til MUC, uten å sjekke inn og belaste dem på noen som helst måte. Internet check-in etc. Burde hatt avslag ?? Mine boardingpass ble ikke berørt av menneskehender. Vi var billige i drift.

Hvorfor ikke. Uten bagasje nettopris. En bag av 20 kg. kr. 50 hver vei ?? Med SK/LH ??

Gjøre som FR, bestemme ved bestilling på internet om en vil betale for x antall bager, lavere pris på nettet. Hvis flere høyere pris pr. bag ved skranken.

:exclamati