PDA

View Full Version : Hvorden finne ut bookingklassse ved internetsøk


Someone
11-08-2006, 10:10
Er det noen her som vet om noen søkemotorer eller internetsider som lar deg se hvilken bookingklasse man havner i før man bestiller billetten?

Dvs når man søker på en reiserute så kommer bookingklasse opp itillegg til pris.

The Ticketor
11-08-2006, 10:39
Vår (MA) bookingmotor gjør det om man velger "Flexible conditions", men ikke om man velger "Best buy".

TG923
11-08-2006, 23:59
På Lufthansa sine sider får man i alle fall opp bookingklasse i tillegg til fare conditions FØR man bestiller.

Someone
24-08-2006, 20:57
Har nå oppdaget at ogsp BMI lar deg se bookingkoder FØR man bestiller. Men leter fortsatt etter noe sted som ikke bare er fir ett selskap.


Var uheldig i booking bingoen når jeg bestilte billetter til CPH i kveld......fikk "U" noe som kun gir 25%, men SAS var for det billigst siden de lar meg ha med sykkel "gratis"

Tommy777
25-08-2006, 07:25
www.sasbraathens gir deg bookingklassen før du bestiller.

Widerøe gjorde det før, fjernet bookingklassene for en stund siden

jb1
25-08-2006, 09:34
Jeg spurte Wiederøe om dette for litt siden. De hadde ikke planer om å vise bookingkodene igjen. Det er litt dumt når dette har stor betydning for bonusopptjening og endringsvilkår.

Someone
25-08-2006, 12:45
Originally posted by Tommy777

www.sasbraathens gir deg bookingklassen før du bestiller.


Tja, men den er litt vanskelig å skjønne noe av. Hos de fleste andre står det en bokstav f.eks "W" mens hos SKBU står det en 6 bokstavs kode som f.eks UNOECO som kom opp når jeg søker på en tilfeldig reise. ECO antar jeg betyr Economy, men er the U, N eller O som er bookingklassen?

Edit: Tror jeg skjønte den nå.....ser ut som om det er den første bokstaven som angir bookingklasse

Klippe
25-08-2006, 13:47
Viser de antall billetter tilgjengelig i de ulike booking klassene også?

Someone
24-09-2006, 14:03
Nå kommer nok ett spørsmål i denne tråden: Hvordan kan jeg finne booking klasse ETTER jeg har bestilt billettene? (og FØR jeg får boardingkort)

Bestilte nettop cph-dus-vie-cph på wideroe og kan ikke se noe sted at det står hvilken booking kode jeg er i :(

Farmer
24-09-2006, 14:29
Etter hva jeg vet har vi aldri vist bookingklasse ved søk og bestilling. Nå er det noe på gang der, da stadig flere selskap reduserer bonuspoeng i de laveste prisklassene, og dette blir da en mulighet for oppsalg ved at man kan ta høyere pris for flere bonuspoeng. Vi skal ikke se bort fra at det blir en oppdatert bookingmotor som gir brukeren mulighet til å få flere valg på samme avgang. Air Canada har såvidt kommet i gang med dette, og de har meget gode resultater å vise til etter forholdsvis kort fartstid med dette produktet online.
Someone , se PM ang din booking ;-)

LN-MOW
24-09-2006, 14:43
Delta har hatt dette paa sin webside ganske lenge ..