PDA

View Full Version : Da var'e jaggu blitt SØNDAG


KnutW
06-08-2017, 02:50
Og grunnen til at jeg er oppe såpass sent er at jeg har holdt på å bale med et IKEA-skap som ikke gav seg så lett. Til slutt kom vi (fruen og jeg) i mål med en kombinasjon av list og lempe, bruksanvisning, rå muskelkraft og en del bannskap. Sistnevnte rettet såvel mot IKEA som hverandre. Men vi ble venner igjen til slutt og skapet ble bokstavlig talt satt på plass.

Litt nedi den tredje GT'en kan man jo filosofere; hvor mange ekteskapsbrudd verden over er forårsaket av IKEA..?

LN-MOW
06-08-2017, 04:15
Ikke spør meg om køyesenga jeg monterte for en del år siden. Kona og ungene fikk høre en del norske ord jeg håper de har glemt ...

Såvidt mørkt her nord for Atlanta. Sitter ute og ser på ildfluer og nyter en Troika i smug med litt skotsk myrvann mens gresshopper og andre insekter bråker etter beste evne. Livet er ikke det verste man har - om lidt er (sett inn drikke her) klar.

dc-8-63
06-08-2017, 04:30
God ett eller annet fra Pelican Brewery Cannon Beach Oregon - nok en nydelig dag ute ved Stillehavet, Pelicanen er min venn med en Umbrella IPA og en Breaker Double IPA (9%) når vi er tilbake i Portland - luften i Seattle er fremdeles "unhealthy" men IPA's ute ved kysten er utrolig "Healthy"
Dette er jo virkelig the land of the free her ute på venstre siden, vi kan spise og drikke ting som LN-MOW blir fengslet i 21 år pluss for - avansert myrvann (og ikke ta med The Brownies til Norge ��

LN-MOW
06-08-2017, 04:54
Hehe ... om noen år kan vi nok det her og. Så fort dagens generasjon av gamle rednecks og deres politikerfrender 'dør ut' - eller ihvertfall kommer i mindretall. Tror ikke det er så lenge til. Vi var veldig nære å få den medisinale varianten godkjent. Neste gang går det nok igjennom. Ungdommen dytter på. South Carolina vil nok ta litt lenger tid, dog. Og Mississippi. Men der råder fortsatt innavlen.

Someone
06-08-2017, 07:21
God morgen fra Oslo. Her er det en litt våt morgen, men vi er oppe og barne TV er alt på mens jeg sitter vel plassert i sofaen med en espresso. Ingen planer for dagen, men kan godt være kona, som fortsatt sover, har pønsket ut noe. Ha en fin dag

Hypern
06-08-2017, 07:28
Bæm våkna kl 6 etter altfor lite søvn med litt alkohyler i går kveld . Akkurat det jeg vil. Skal sies at jeg tok det litt piano så kunne vært verre. Høydepunktet må ha vært da hosten fant frem en vannpipe. Fikk litt flashbacks til Midtøsten. Var sterkere tobakk enn det jeg var vant med... Men Vannpipe er uvanlig her til lands på fest.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

robertaas
06-08-2017, 07:32
Litt nedi den tredje GT'en kan man jo filosofere; hvor mange ekteskapsbrudd verden over er forårsaket av IKEA..?
https://www.youtube.com/watch?v=REEGhlIu8nw

God morgen fra førstmann over på søndagen. Har boardingpass klar for returen med småfly fra Canadair. Har godt med tid og fått med meg det meste i nærområdet så jeg lurer på hva jeg skal finne på i formiddag. Prøve det lille bassenget i hotellet frister ikke. Kanskje en tur opp til souvenirmarkedet for noen passende t-skjorter fra Chernobyl? Så bare "Hard rock cafe Charnobyl" og "Enjoy Chernobyl". Er jeg skikkelig gal tar jeg meg en tur på stranden for å få badet i vann som kommer fra forbi Chernobyl. Uansett viktig å få utnyttet formiddagen før temperaturen snart bikker over 30 igjen.

Ha en god en alle som syns det er greit at temperaturen klarer komme seg under 30 i løpet av natten.

EB
06-08-2017, 08:53
Sovet som en tenåring...men når det ikke er en eneste plan for søndagen så gjør jo ikke det så mye. Glad søndag til alle sammen.

ATC-flyradar
06-08-2017, 09:09
God morgen fra en regnvåt søndag i hovedstaden - ingen flyplaner før fredag og lørdag.

Ha enb flott dag videre.

<jan

Yeager
06-08-2017, 09:10
God søndag morgen fra innenlandsloungen på OSL. Her skal SAS snart frakte oss helt opp til KKN, hvor turen deretter går sydover med M/S Trollfjord. Det blir stas [emoji41]


Sent from my iPhone using Tapatalk

roger
06-08-2017, 09:33
Morn frå Kirssianjsonnj. Scandic har varme rom, litt kjip seng, men bra utsikt. Med hotels.com-peng blir det billig læll. Ut å gå litt no, før båten heim i ettermiddag.

Bergern
06-08-2017, 11:39
Mornings fra Sandefjord!
Aner ikke hva jeg drakk, men godt må det ha vært, for det ble visst mye av det.
Hjem til en rask nattvakt for å drøye feeiebudsjettet og så bærer det til fjells.
God sistedag ønskes :)

Millemor
06-08-2017, 11:46
God morgen fra Paris! Etter en tur til den lokale bakeren er frokosten inntatt på balkongen og det er på tide å bevege seg ut i byen. Sliter med en smule beslutningsvegring ang hva jeg skal finne på i dag, så blir vel å ta beina fatt og gjøre ting etter innfallsmetoden.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170806/8c11b4d62ea399a937534b710e77f189.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

Concorde98
06-08-2017, 12:00
God formiddag fra deltabyen. Her i Lillestrøm regner det og man har hatt en sløv morgen denne siste dagen i ferien. Fin tur fra SVG med Crj'en i går. Fikk noen fine bilder av Holmenkollbakken som vi passerte ganske nærme. Ellers er det null bookinger framover! Krise! Det er lenge siden. ;) Så da får man titte litt fly framover ja. Det er jo ikke den verste oppgaven man kan ha en regnværsdag. Hmm, det rimte jo faktisk til og med. ;)
Vel, ha en riktig fin en i lufta eller på bakken! :)

Twin Otter
06-08-2017, 12:51
God søndag fra Oslo. Kom hit i går men hadde glemt at hotellet lå ved noen av de mest livlige uteplassene i byen så jeg sleit litt med søvnen i natt kan man si. Nuvel det roet seg heldigvis til slutt. Nå sitter man her med en kaffekopp og lurer på hva man skal finne på i regnværet. Sikret meg en bonusbillett hjem med bolaget i morgen. Satser på det går fint med en gitar på slep.

A-380
06-08-2017, 14:02
God morgen fra havet utenfor Brasil. Fint vær idag, som igår, som dagen før det og så videre. Her skinner solen hver dag. Men det er vinter, så vi må nøye oss med ca. 30 grader.

Sitter nå her å venter, venter, venter...

For å si det sånn, håper ikke Embraer sine ansatte er like treige som de gutta her som skal trekke noe kabel for meg, for da hadde det ikke blitt levert mange fly fra den brasilianske flyprodusenten :headbang

Concorde98
06-08-2017, 15:23
Da var en booking gjort. Det var stusselig med tom Checkmytrip og app etter ferien, så man får fylle på! ;) Artig bookingnummer denne gang, initialene mine og nesten koden for flyplassen vi skal til! Regnet gir seg ikke ute heller så mer kaffe fra Lufthansa koppen får det bli...

Martin
06-08-2017, 15:33
Artig bookingnummer denne gang, initialene mine og nesten koden for flyplassen vi skal til!.

Du vet du flyr mye når du får egne PNR-koder ;)

God søndag herfra. Vaskemaskinen jobber, og jeg har beina godt plassert på bordet.

God søndag ønskes :)

Concorde98
06-08-2017, 15:40
[QUOTE=Martin;1104850]Du vet du flyr mye når du får egne PNR-koder

He he! Ja, det blir spennende å se neste booking etterhvert da... Lett å huske er det jo. :)

Polaris
06-08-2017, 16:13
Mannfolka på flyprat må få seg mer handy koner, jeg elsker å montere IKEA-møbler og mannen i huset får bare pent sitte og se på mens jeg skrur sammen. Sånn err'e med den saken!

Akkurat nå sitter jeg og stirrer på en daddy long-legs, og lurer på om jeg skal mote meg opp og drepe den, eller vente 1,5 mnd på at mannen kommer hjem så han kan ta livet av den... Decisions decisions.

LN-MOW
06-08-2017, 17:20
Det betyr ulykke å knerte en daddy longlegs .. just sayin'.

robertaas
06-08-2017, 17:28
Akkurat nå sitter jeg og stirrer på en daddy long-legs, og lurer på om jeg skal mote meg opp og drepe den, eller vente 1,5 mnd på at mannen kommer hjem så han kan ta livet av den... Decisions decisions.
Bra at menn kan brukes til noe da. Kjente ei som brukte fjerne de langbeinte problemer med støvsuger.

Fikk en ny vri ved transitt sikkerhetssjekk akkurat nå i Talliin:
Vannflaske?
Ikkeno problem! Bare send den gjennom scanneren.

KnutW
06-08-2017, 18:22
Trenger man egentlig ta livet av stankelben? De er jo ikke farlige for mennesker og gjør en god jobb med å holde småknott og annet ruskerask borte. Kommer vel litt an på hvor i huset du har de.

roger
06-08-2017, 22:05
Då var me heime etter fin båttur. Og ein litt for spennande køyretur. Hald dykk på rett side av midtdelar på motoveg folkens! Det gjekk bra, men f* så nær.