PDA

View Full Version : Emirates og champange

Dag Viking
16-07-2017, 19:36
Lenge siden jeg har flydd med EK og enda lenger til jeg skal
http://www.ibtimes.com/watch-emirates-airline-caught-pouring-unused-champagne-back-bottle-2565741
Emirates Airline Caught Pouring Unused Champagne Back Into Bottle

robertaas
17-07-2017, 16:28
http://www.ibtimes.com/watch-emirates-airline-caught-pouring-unused-champagne-back-bottle-2565741
Det går for tiden en informasjonskrig mellom gulfstatene. Jeg er ikke 100% overbevist om at denne er ekte.

SudCaravelle
17-07-2017, 16:45

Jeg lurer på om i likhet med svært mange andre nett-nyheter at det kan være en annen historie bak dette en hva vi lettlurte tror. Kabinbetjentene har helt sikkert ikke noen incentiver for å helle dette tilbake.

Vi får nok vite mer etter hvert.

Discus
17-07-2017, 16:55
Eneste vi ser er at det helles tilbake på en flaske. Video/historien sier jo ingen ting om hva som skjer etterpå, det er jo det som evt. er problemet.

Dette er jo en typisk sak der man fort konkluderer med resten av historien uten å kjenne fakta.

Concorde
17-07-2017, 18:14
Min familie drev Fornebu Hovedgård noen år som restaurant og selskapslokale og en 17.mai hadde vi en besserwisser av de sjeldne når det gjaldt vin til maten. Han hadde med seg en date og bestilte en flaske vin til hovedretten og ropte tilbake til en av servitørene som hadde gitt han luktekork og prøve at vinen smakte kork. Frøken løp inn på kjøkkenet med flasken og løp tibake med den samme som var mer enn godkjent :-) Det som skjedde på Emirates skjer overalt, det car bare uheldig at noen filmet det....

Sent fra min HUAWEI VNS-L31 via Tapatalk

Piper
17-07-2017, 19:31
Smed det ud senere
En af de mange brugere, som har set det korte klip, har dog en god forklaring på, hvad der kan ligge bag stewardessens handling:

- Jeg er selv stewardesse. Det, jeg tror, der sker her, er, at hun hælder champagnen tilbage i flasken inden take-off for så at smide det væk, når flyet er i luften. Vi har ikke lov til at hælde ting ud, når vi er på jorden. Jeg vil vædde med, hun hælder det tilbage i flasken, så hun kan hælde det ud, når de flyver i stedet for at hælde det ud i en skraldespand, som bliver helt våd og fugtig.

Artikkel i Ekstrabladet.dk. Høres det ut som en forklaring eller?

EK 007
20-07-2017, 15:52

Næh....
Man kan jo helle alt i toalettet under bakkestopp.

LN-MOW
20-07-2017, 16:06
Ikek si det til noen, men flaska skal brukes på romfesten på crewhotellet. ;)

Dag Viking
20-07-2017, 17:01

Ja, har lest at flere mener det er den sannsynlige forklaringen.
Skulle tro man var forsiktige med å gjøre ting som er "feil" nå da alle har med seg telefon og filmer alt hele tiden.
Storm i et vannglass tipper jeg.