PDA

View Full Version : Pitts tur med GoPro på hodet

CFM
16-07-2017, 23:41
Gjorde er første forsøk med GoPro på hodet idag. Blir kanskje mere etterhvert, samt litt klipping og andre vinkler.

PILOTS VIEW Pitts Special flight (https://youtu.be/ol8rX04nyOk)

Someone
16-07-2017, 23:44
Dumt spørsmål, men skitt au. Hvorfor sitter ikke piloten fremst? Ser man ikke bedre derfra?

semmern
16-07-2017, 23:51
Dumt spørsmål, men skitt au. Hvorfor sitter ikke piloten fremst? Ser man ikke bedre derfra?

Dette gjelder de fleste taildraggers. Det er mye motor, og dermed vekt, foran. Bak er det stort sett bare hulrom og rør og duk, eller aluminium/kompositt, avhengig av flyets konstruksjon. For tyngdepunktets del må piloten ved soloflyging derfor sitte så langt bak som mulig.

CFM
17-07-2017, 00:21
Ikke dumt spørsmål og ikke første gang det blir stillt. I tillegg til det Semmern sier er det også slik at man typisk har bedre utsikt i det bakre setet enn foran. I forsetet blokkerer egentlig cowlingen til motoren mye av utsikten i tillegg til at man sitter nærmere stag og vinger.

LN-GAB
17-07-2017, 00:56
Ser du har lest ut boka ;) Flott flyging. Kan tenkte meg at det er godt å få ute litt energi i denne maskinen etter en periode med flyging straight and level :)

CFM
17-07-2017, 10:29
Ser du har lest ut boka ;)
:D

Kom tilbake fra LA dagen før, så jeg var litt sliten. Må finne en bedre løsning for hodebåndet fra GoPro, siden det ikke satt godt nok under negativ G belastning.

Bergern
20-07-2017, 08:59
Jøss. Borte allerede?

CFM
20-07-2017, 20:47
Sorry, jeg forandret litt på noen småting og la den ut på nytt. Desverre kunne jeg ikke redigere posten lenger.
Ny link (https://youtu.be/FQQJ4PaFZLg)

Etter flight, etter vask bilde.

Bergern
20-07-2017, 21:29
Sorry, jeg forandret litt på noen småting og la den ut på nytt. Desverre kunne jeg ikke redigere posten lenger.
Ny link (https://youtu.be/FQQJ4PaFZLg)

Etter flight, etter vask bilde.

Takk skal De ha :)

raider66
21-07-2017, 13:36
Takk for fin film og virkelig flott flyging!

Hva bruker du arrangementet på venstre vingestag til? Brukes den for visuell kontroll mot horisonten eller noe slik?

Er det montert kantlys på rullebanen du tok av fra og landet på, eller var det bare godt synlige markører vi så?

Espen

CFM
21-07-2017, 15:51
Hva bruker du arrangementet på venstre vingestag til? Brukes den for visuell kontroll mot horisonten eller noe slik?

Ja, kontroll for 45° og vertikal.

Er det montert kantlys på rullebanen du tok av fra og landet på, eller var det bare godt synlige markører vi så?

Espen

Ingen kantlys. Militæret setter ut noen lys ved den ene banen når de driver nattflyging. Ellers er det disse markørene som brukes. Rød for rullebaner og blå for taxiways.

Sjekk Wiener Neustadt West på maps f.eks. En diger gressslette med en hel haug med rullebaner inntegnet.

KnutW
01-08-2017, 07:44
Hah, først nå la jeg merke til vaskebøtta! Fulgte den med flyet?
Forøvrig: Meget pen flyving, takk for showet!

CFM
01-08-2017, 18:01
Hah, først nå la jeg merke til vaskebøtta! Fulgte den med flyet?

Takk :D. Nei, den har jeg nok fikset selv :)