Flyprat >
Småprat > Hvorfor reiser en småbarnsfamilie Oslo - Købehavn - Toronto - Miami
View Full Version : Hvorfor reiser en småbarnsfamilie Oslo - Købehavn - Toronto - Miami
Norge Rundt På 14 Dager
01-07-2017, 13:39
Kanskje et opplagt spørsmål for oss flynerder her inne, er vel nok av de som kan ta en slik routing her inne.
Men dette gjalt altså en småbarnsfamile med 2 barn, som da velger denne routingen for å komme seg fra Oslo til Miami. Dette virker for meg ihvertfall fryktelig tungvint når du har med deg to små barn. Det ble jo og diverse problemer for dem, de havnet jo på OSL midt i bagasjekaoset her om dagen. De skrev innlegg i den siden hvor folk kan klage over fly og tog i VG.
Kanskje de slekter på Kennedy?
"We will go via Toronto. Not because it is easy, but because it is hard"
Norge Rundt På 14 Dager
01-07-2017, 14:09
Fordi det var billig?
Vel Norwegian flyr til Fort Lauderdale, å fly via København og Toronto sannsynligvis med Air Canada kan neppe være så veldig mye billigere enn å fly direkte med Norwegian. Og Fort Lauderdale ligger da vitterlig ikke så langt unna Miami at det gjør noe.
Så med tanken på på skulle dra med seg to små unger tror jeg den vinninga fort går opp i spinninga.
Strominho
01-07-2017, 14:21
Kanskje det var den routingen som var tilgjengelig på akkurat denne datoen med de kjært oppsparte Eurobonus poengene deres?
Kanskje de slekter på Kennedy?
"We will go via Toronto. Not because it is easy, but because it is hard"
... 'because it's there' var det ikke? ;)
... 'because it's there' var det ikke? ;)
Sier du det ja... :)
Presisjon har da heller aldri vært min sterke side. Trodde det var hard jeg. Liker egentlig det heller.
Du har faktisk rettest .. men begge ble brukt. ;)
https://youtu.be/C6-pxKOnvyo
Du har faktisk rettest .. men begge ble brukt. ;)
https://youtu.be/C6-pxKOnvyo
Hahaaaaah! JEG HADDE RETT I NOE!!!! wohhoooo
FEIRE!
SudCaravelle
01-07-2017, 15:22
Litt dårlig gjort ovenfor arvingene om det er for å spare litt penger. En liten omvei er innafor men denne ruten er vel i tøffeste laget..
Jeg synes ikke det var en så drøy omvei. Kun litt over tusen kilometer lengre og ett stopp mer enn det minste antall stopp en må regne med på de fleste destinasjoner i Nord-Amerika.
Nå har aldri jeg reist med småbarn, men kunne sikkert valgt den rutingen der selv, for å fly med *A i stedet for DY. Jeg fløy OSL-LHR-EWR-MIA med UA sist gang jeg var i Miami.
Synes ikke det var så crazy. Har reist OSL-CPH-WAW-IST-KUL-KUA med småbarn. Det funket det også ;) For ordens skyld så var det en feilprising i business class som var utslagsgivende i dette tilfellet.
Sent fra min SM-G955F via Tapatalk
Har SVG-LHR-YYZ-MIA selv snart med småbarn. Ser ikke problemet? DY uaktuelt og SAS dyrt. Air Canada god pris og skikkelig selskap. Lett avgjørelse.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Norge Rundt På 14 Dager
01-07-2017, 18:16
Jeg synes ikke det var en så drøy omvei. Kun litt over tusen kilometer lengre og ett stopp mer enn det minste antall stopp en må regne med på de fleste destinasjoner i Nord-Amerika.
Nå har aldri jeg reist med småbarn, men kunne sikkert valgt den rutingen der selv, for å fly med *A i stedet for DY. Jeg fløy OSL-LHR-EWR-MIA med UA sist gang jeg var i Miami.
Nå har vel Norwegian direkte til Ft. Lauderdale som ligger rett utenfor Miami. Så faktisk to unødvendige stopp.
Nå har vel Norwegian direkte til Ft. Lauderdale som ligger rett utenfor Miami. Så faktisk to unødvendige stopp.
SAS har forøvrig også direkte til Miami.
SAS direkte kan ha vært tre ganger så dyrt. DY flyr vel bare et par ganger i uken. Jeg skjønner godt at de alternativene av ulike årsaker kan ha passet dårligere.
Pris kan som noen sier være utslagsgivende her. DY er ikke alltid billigst, og får man AC for 1000-1500 kr/pers lavere så er det jo litt penger. Vet heller ikke hvordan barneprisingen er på AC vs DY, men kan være en del å hente der også. Om det er noe status inne i bilder eks. for bagasje så er det jo også en del penger i det. Fort vekk 10.000 kroner spart ved å ikke velge det raskeste/dyreste.
Har reist mange lange turer med flere mellomlandinger med ungene, både når de var små og nå når de snart er tenåringer.
Vi har bl a reist Stavanger-frankfurt-montreal-punta cana og Sola-københavn-stockholm-hongkong-singapore-sydney sammenhengene uten at ungene har hatt noe problem med det. De har alltid likt lange flyturer. De slapper av, gjør lekser (de gangene vi har tatt de ut av skolen), ser film og sover.
Fire timer i bil til hytta på Sørlandet derimot er det verste de vet. Da maser de alltid om at de vil fly istendenfor.
Har også snart en reise TRD-OSL-ARN-HKG-TPE-CEB-CGM med små barn (3åring) Men for og få ☆ Alliance hele vegen uten siste leg så ble det slik
Ser på FB nå at en tidligere kollega skal fly OSL-BRU-NYC-MIA i dag med sin forlovede og deres under ett år gamle baby.
Kor slitsamt det er å reise med ungar kjem an på både ungane, og nesten like mykje foreldra. For nokon kan TRD-OSL vere eit helv*, med rette. Andre taklar langt meir. (prøve å vere positiv her, skal på langtur med to kids sjølv)
Et nøkkelord er underholdning. Da er mye gjort.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Vi har unngått de verste routingene selv når vi har vært på familietur, men poden (nå 3 år) har fått prøvd seg på feks OSL-BKK-HKT (1,5 år) og OSL-VIE-MIA og MIA-FRA-OSL (2 år) - i tillegg til en god del direkteruter, hvorav lengste var til EWR. Alle har egentlig gått helt fint.
Trikset for vår del har vært å lage det at vi skal fly til en stor happening, og poden synes dette er gøy. Såpass at vi ofte får spørsmål, f.eks. på vei til barnehagen, om ikke vi kan dra til flyplassen i stedet for. Og nå drar han fint kjensel på 13-14 forskjellige flyselskap på toppen av det hele. Ikke stress, og la ham få lov til å synes det er spennende med alle flyene er mine beste råd. Og iPad! Den kan være en redning i nøden!
Han har hatt sølvkort hos SAS siden han ble født, og kun det aller første tildelte jeg ham. ;)