Log in

View Full Version : Ny rute fra Norge

Hurum
09-08-2006, 11:23
Fra Torp til Dublin

Lavprisselskapet Ryanair kunngjorde i dag ny rute fra Oslo Torp til Dublin.

Ruten fra Oslo Torp til Dublin starter 19. desember og har daglige avganger.

- Vi er glade for å kunne tilby Dublin som vår nye destinasjon fra Oslo Torp. Oppstartdatoen kunne ikke vært bedre. I og med at første flight går 19. desember har nordmenn en gylden mulighet til å handle de siste julegaven i Dublin og Irene har mulighet til å oppleve jul i Norge, sier Ryanairs Norden-sjef Wilhelm Hamilton.

For å feire utvidelsen vil det i januar koste 89 kroner en vei til Dublin. Tilbudet er kun gyldig i en uke.

http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=225624&cat=66

SQ 777
09-08-2006, 11:35
Hurra for det, selv om jeg er litt for langt unna TRF !! Men trenden er er klar. Allerede så mange ruter derfra. Snart nok til å la en base på 3 fly overta alt.

Pluss flere andre steder som f.eks. Paris, Girona, Murcia, Roma.^_^

jb1
09-08-2006, 11:42
Tilbudet fra Torp begynner jo å bli virkelig bra. Ruten ligger allerede inne på Ryanairs kart. Avgangstidene ser også ganske bra ut. Hverken grytidlig eller veldig sent. En base på Torp er kanskje mulig ja, men det spørs om det blir noen rute til Paris, Konkurransen dit blir jo hard med AF, SK og DY, men på den annen side er jo markedet i Vestfold et eget ved siden av det fra Gardermoen og folk derfra og omkring vil jo spare tid dit på å fly fra, selv om det er til Beauvais. A propos Beauvais, det er nesten rart det ikke er en base der, men den flyplassen blir kanskje for liten og dårlig for en base, selv for Ryanair.

Hurum
09-08-2006, 11:43
Venter bare på at Ryanair skal starte Torp - Girona.....hadde trodd Ryanair ville åpnet denne ruta våren 2006.

litt-amatør
09-08-2006, 11:56
En rute til Dublin fra TRF har jeg ventet på. Egentlig rart den ikke har kommet før. Tror den kan overleve, dog vet jeg ikke om daglige avganger er i overkant. Derimot er jeg skeptisk til om det er grunnlag for f eks den nye ruten til Marseille.

Dog også litt tvilsom til oppstartstidspunktene. Blir tungt å fylle fly til Dublin i jan og feb. Akkurat som man mister nesten hele høysesongen ved å starte til Pisa 19. september. Skal bli tungt å fylle fly til Pisa i nov,des,jan og feb.

Hurum
09-08-2006, 11:57
Ingen problem å bestille juleturen for kun 183,-kr t/r. Ser at dem skal fly alle dager i julen og billige billetter tilgjengelig på alle dager.

jb1
09-08-2006, 12:03
Originally posted by Hurum

Venter bare på at Ryanair skal starte Torp - Girona.....hadde trodd Ryanair ville åpnet denne ruta våren 2006.

Den kan nok komme neste vår da. Torp - Dublin-ruten er en del av en kraftig utvidelse fra Dublin, Girona er kanskje neste base som skal utvides. Med Marseille-ruten tar Ryanair en sjanse, helt klart, men den går jo ikke hver dag, den kan jo lykkes, men er nok mest trykk der om sommeren, ja.

EB
09-08-2006, 12:06
Imponerende... Men husk at billettprisen nok må plusses på hvis du skal ha med deg bagasje og også om du ønsker å sjekke inn denne...

CK
09-08-2006, 12:09
tidtabell:
Flight nr Strekning Tid Avreisedager
FR857 Torp – Dublin 19:00 man, ons, fre og søn
FR857 Torp – Dublin 15:35 tirs, tors og lør
FR856 Dublin – Torp 15:25 man, ons, fre og søn
FR856 Dublin – Torp 12:00 tirs, tors og lør

Hurum
09-08-2006, 12:46
Originally posted by EB

Imponerende... Men husk at billettprisen nok må plusses på hvis du skal ha med deg bagasje og også om du ønsker å sjekke inn denne...

Bra poeng, det hadde jeg helt glemt...og rundt juletider blir det jo fort litt bagasje fra London :D

imm
09-08-2006, 19:01
Originally posted by jb1

Tilbudet fra Torp begynner jo å bli virkelig bra. Ruten ligger allerede inne på Ryanairs kart. Avgangstidene ser også ganske bra ut. Hverken grytidlig eller veldig sent. En base på Torp er kanskje mulig ja, men det spørs om det blir noen rute til Paris, Konkurransen dit blir jo hard med AF, SK og DY, men på den annen side er jo markedet i Vestfold et eget ved siden av det fra Gardermoen og folk derfra og omkring vil jo spare tid dit på å fly fra, selv om det er til Beauvais. A propos Beauvais, det er nesten rart det ikke er en base der, men den flyplassen blir kanskje for liten og dårlig for en base, selv for Ryanair.

Konkurranse fra AF, SK og DY???
Se hva som skjer med London ruta da. Der har de konkurranse fra DY, SK og BA.
Allikevel har de tre daglige avganger fra Torp. Med godt belegg! Så hvorfor skulle det ikke gå med et fly om dagen til Paris? Jeg tipper det hadde blitt en stor suksess.

Goodjet prøvde det for en god stund siden, men de var det jo ingen som kjente til. Ryanair begyner å bli et godt kjent varemerke nå, og når de gjør noe blir det lagt merke til. på godt og vondt hehehe.

MartinL
09-08-2006, 19:12
Etter hva jeg har hørt kjenner Ryanair presset fra DY, SK og BA så sannheten om at flyene er smekkfulle fra Torp er jeg ikke like enig! Dessuten tror jeg flyplassen ligger for langt unna Paris til å være et godt alternativ for forretningsreisende. selv fløyet dit med norwegian sommeren 05. Makan til dritt flyplass lengre fra annonsert by skal du lete lenge etter!

imm
09-08-2006, 19:36
Flyene til mellom Sandefjord og Stansted har et bra belegg de, så vidt jeg vet ihvertfall. Uten at jeg har noen konkrete tall...

WestAir
09-08-2006, 20:01
Alle som vil kan finne konkrete tall på nettsiden til Civil Aviation Authority. Tallene der viser at Ryanairs ruter til London både fra TRF og HAU har opplevd passasjersvikt over lengre tid. SAS Braathens flyr stadig flere på sine London-ruter fra BGO og SVG, sannsynligvis på bekostning av Ryanair. Norwegian tar tydeligvis en stadig større del av trafikken mellom Østlandet og London.

imm
09-08-2006, 20:29
Takk, flott med konkret info.
Jeg tror de har tatt en del fra seg selv også egentlig.
Stadig flere ruter gjør at folk har flere valg. Istede for å reise til London, velger folk kanskje å ta turen til Bergamo, Liverpool, Hahn eller andre steder.
Tipper at andre aktører utenfor flybransjen også merker konkurransen. For eksempel Color Line. Istede for å ta en tur med fergen til Danmark, velger flere å ta en tur til litt mer "eksotiske" steder. Prisforskjellen er jo ikke så himla stor nå.

IMM