View Full Version : DY LN-LNP/G-CKHL - status
Neste 787-9 er ute af fødestua, og ser ut til å skulle få irsk registrering. S/N 63310 l/n 588 og skal prøveflys som BOE828. Den engelske flyverhelten Amy Johnson er allerede på halen.
Og her er første bilde.
https://www.flickr.com/photos/woodysaeroimages/34629478413/
og hun har vært ute å flydd allerede, liker seg nok best i lufta hun her ;-)
bilde som vanlig av Woodys aeroimages.
https://farm5.staticflickr.com/4257/34831248683_fe0fbe0f4b_h.jpg (https://flic.kr/p/V4VfJp)G- Norwegian Long Haul Boeing 787-9 Dreamliner - C/N 63310 / LN 588 Amy Johnson (https://flic.kr/p/V4VfJp) by Woodys Aeroimages (https://www.flickr.com/photos/woodysaeroimages/), on Flickr
Se der ja - det var fredag - og siden den var ute og fløy på N-nummer fikk jeg ikke varsling ... Men den fløy den vanlige sløyfa Everett-Moses Lake-Everett.
Blir ikke levert som EI-LNP, men G-CKHL
Blir ikke levert som EI-LNP, men G-CKHL
de G-registrerte maskinene tin Norwegian har jo bokstavkombinasjoner som ser ut som til å ha kommet ut av lottomaskina på Hamar, hva er grunnen til dette mon tro??
de G-registrerte maskinene tin Norwegian har jo bokstavkombinasjoner som ser ut som til å ha kommet ut av lottomaskina på Hamar, hva er grunnen til dette mon tro??
Da må det være fra CAA UK AC-REGISTRATION LOTTERY MACHINE .... ;)
Ute og flyr igjen nå .. hex 407394, men mistenker den tilhører en testregistrering.
BOE828 (B789) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Snohomish County (KPAE) at 08:30 PDT Monday (03 Jul) heading for Snohomish County (KPAE) for an estimated arrival at 09:24 PDT Monday (03 Jul).
Expected route: SEA J523 TOU WATTR WEBVE
Synlig på FR24 på Everet nå. Skal vel ut å lufte seg litt?
Hender de skrur på transponderen når noe skal gjøres eller testes. Ikke filet noen flightplan ihvertfall.
Ut i dag ..
BOE828 (B789) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Snohomish County (KPAE) at 11:00 PDT Tuesday (18 Jul) heading for Grant Co Intl (KMWH) for an estimated arrival at 13:07 PDT Tuesday (18 Jul).
Expected route: SEA J523 TOU TOU180015 PDT PUW GEG PDT
BOE828 (B789) has just filed a flight plan. It is scheduled to depart from Grant Co Intl (KMWH) at 13:40 PDT Tuesday (18 Jul) heading for Snohomish County (KPAE) for an estimated arrival at 14:27 PDT Tuesday (18 Jul).
Expected route: BATUM IWKID EPH PAE
C1 flight ser det ut til. Levering om ca 1 uke.
Er det fom denne de øker antall premiumseter?
Airbus 330
25-07-2017, 22:25
Da er det klart for hjemtur til OSL, der den lander ca kl 07.30 onsdag morgen. Callsign er NAX8A
Airbus 330
26-07-2017, 06:19
Ny landingstid er ca kl 13.30.
Fulgte den på webcam fra PAE og så den taxet ut kl 14 lokal tid, gjorde seg klar før den taxet inn igjen. Så kan se ut som den fikk teknisk før avgang?
Kjedelig start i så fall, og vil ikke pilotene slite med tiden sin når de tok av drøye 6t forsinket?
Første 787-9 som er selveid?
Første 787-9 som er selveid?
Ja. LNC, LNE og LNH de andre selveide.
Skal visst nå bli LN-LNP ifølge planespotters, men de må nok få på en motor før den flakser igjen, har stått på OSL lenge med kun en motor nå...
https://m.planespotters.net/airframe/Boeing/787/G-CKHL-Norwegian-Air-UK/qYWxCqxW
Airbus 330
12-05-2018, 23:41
Skal visst nå bli LN-LNP ifølge planespotters, men de må nok få på en motor før den flakser igjen, har stått på OSL lenge med kun en motor nå...
https://m.planespotters.net/airframe/Boeing/787/G-CKHL-Norwegian-Air-UK/qYWxCqxW
Står på OSL med ny reg LN-LNP og motorløs, noe den skal gjøre i ca 1 mnd til. Bilde ligger ute på fjesboksiden til OSL Gardermoen spotterside....
Ny motor på vei til denne snart?? Har vært grounded lenge denne nå, sammen med LNG .
Forresten formelt eiet av: AAA B787 1 Limited
Tertit54
09-07-2018, 16:09
Den har stått parkert på OSL i lange tider, ihvertfall siden mai måned.
Nå står den fjernparkert ved «run up»området ved 01R med «sokker» på hjulene.
Motorer som må byttes tipper jeg
Motorer som må byttes tipper jeg
Ja den har jo stått på samme sted svært lenge motorløs. Godt synlig fra terminalen. Er den flyttet på nå så kanskje det omsider er en ny motor på gang
Tertit54
09-07-2018, 18:32
Det å være kjempedyrt for «noen» å ha denne ute av drift. Hørte nå at den har stått der siden april måned og at det også står en tilsvarende i København.
raider66
09-07-2018, 18:44
Mer eller mindre alle 787-operatørene med RR-motorer opplever dessverre dette. Det er motortrøbbel også for A320/321NEO og B737MAX, noe som gjør at det fylles opp ferdigproduserte fly i påvente av motorer. Mao rimelig hett hos motorprodusentene for tiden. Hvem som må betale for hva er dog litt uklart i mine øyne.
Espen
Det å være kjempedyrt for «noen» å ha denne ute av drift. Hørte nå at den har stått der siden april måned og at det også står en tilsvarende i København.
Det finnes en egen tråd om dette.
https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=144535
I følge ett innlegg på Facebooksida til OSL Gardermoen fly & spottermiljø, så skal denne inn i trafikk igjen fra AMS 18 september. Ser det skal gå en ferryflight dit kl 06.20 den dagen.
Bra det da siden den har stått parkert nå siden april. Har den isåfall overtatt motorene til G-CKLZ? Og kommer denne til og bli stående motorløs og nedsnødd på OSL gjennom vinteren?
I følge FR24 er det en Dreamliner uten identitet som i kveld flyr DY7743 fra Madrid til Los Angeles. Kan det være LNP som endelig har kommet seg i luften igjen?
Tertit54
19-09-2018, 23:12
[QUOTE=Turbo;1145812]I følge FR24 er det en Dreamliner uten identitet som i kveld flyr DY7743 fra Madrid til Los Angeles. Kan det være LNP som endelig har kommet seg i luften igjen?[/QUOTEæ
Det er LNJ som flyr denne i dag
I følge FR24 var LNJ satt opp på DY 7743, men gikk i stedet til Birmingham. Sikkert noe teknisk. I stedet viser radaren på FR24 en B787-9 uten identitet som flyr DY7743. LNP og flere av de omregistrerte maskinene har ikke fått den nye registrering på FR24!
Det ser ut til at "Rolls Royce syken" har slått til for fullt for Norwegian. 4 Dreamlinere (CKNZ,LNJ,LNN og LNV) skal befinne seg ved den tekniske basen i Birmingham! I tillegg er CKLZ parkert på OSL.
Oppdatering 19/9
LN-LNJ gikk DY8983 MAD-BHX
LN-LNP gikk DY8984 OSL-MAD deretter DY7743 MAD-LAX
I følge FR24 var LNJ satt opp på DY 7743, men gikk i stedet til Birmingham. Sikkert noe teknisk. I stedet viser radaren på FR24 en B787-9 uten identitet som flyr DY7743. LNP og flere av de omregistrerte maskinene har ikke fått den nye registrering på FR24!
Det ser ut til at "Rolls Royce syken" har slått til for fullt for Norwegian. 4 Dreamlinere (CKNZ,LNJ,LNN og LNV) skal befinne seg ved den tekniske basen i Birmingham! I tillegg er CKLZ parkert på OSL.
Men det trenger vel ikke bety at Rolls Royce syken er problemet for alle de 4 Dreamlinerne i Birmingham. Men også planlagte servicer.
LN-LNP gikk 15 Mars som NAX8987 CDG-SVG, er vel kanskje rimelig å anta at den skal lagres der?
Twin Otter
16-03-2020, 18:21
LN-LNP gikk 15 Mars som NAX8987 CDG-SVG, er vel kanskje rimelig å anta at den skal lagres der?
Det stemmer. Pr. nå ser det ut til at hvertfall fem Dreamlinere skal lagres på SVG. Nr. 2 kom for et par timer siden. Nr. 3 kommer senere i kveld og nr. 4 og 5 kommer hhv. på tirsdag og onsdag. Oversikt her:
https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=151208
Airbus 330
31-05-2021, 22:01
Det tynnes ut med Dreamlinere ved OSL, i morgen 1/6-21 så forlater LN-LNP OSL og med Norwegian callsign for aller siste gang. Avgang kl 12 og skal til BOD.
Fikk et kjapt glimt av den da vi taxet forbi i går.
https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=50030&stc=1&d=1622535233
Etter vel to og et halvt år stillstand har det blitt ristet liv i denne, den er nå på vei til AUH for nødvendig stell før LATAM Chile venter, skriver Skyliner:
Boeing 787 -9 63310 518 9H-LNP Arctic Aviation Assets ferried 20feb24 BOD-AUH prior delivery to Latam Chile ex LN-LNP
Registrert CC-BGX 1.mars ifølge planespotters: https://www.planespotters.net/airframe/boeing-787-9-dreamliner-cc-bgx-latam-airlines-chile/rqjv5y
Ennå under vedlikeholdsarbeid i AUH såvidt jeg kan se.
Omsider ferdig i AUH, fløyet AUH-MAD i går 30/8. Regner med at den skal videre til SCL snarest, i dag ifølge Skyliner:
Boeing 787 -9 63810 588 CC-BGX Latam Chile delivery 30-31aug24 AUH-MAD-SCL ex 9H-LNP
Og det var vel siste ex-DY 787 som skulle gjennom denne "prosedyren". Hvis de ikke tar en eller flere av de 4 som ennå står og vansmekter i VCV...