View Full Version : 737-900ER rullet ut ...
Pemt presentert foran hangaren paa Renton (foto Royal King)
http://www.fearofaflatplanet.com/images/dsc_2989_739ER.jpg
http://www.airliners.net/open.file/1091744/L/
http://www.boeing.com/news/releases/2006/q3/060808b_nr.html
Tommy777
09-08-2006, 01:43
Nice
Ser ut som en... 737 uten øyenbryn og en feilplassert dør...(også winglets da..)
Hmm. Liker ikke den nye døren...
Originally posted by EB
Hmm. Liker ikke den nye døren...
Det der er vel ikke en full-size dør....., og har ikke de "gamle" 737'ene også en slik service-dør på styrbord side da...? Eg berre undrast...:)
Synes den nest bakerste døren ser mindre ut enn den fremre...
Noen som har bilder/tegninger fra siden?
Originally posted by BU662
......, sa kan man bytte ut de Emergency Exits med en Plug som vil ha en vindu. :lightbulb
På Boeing sine tegninger er plugg'en uten vinduer!
Synes fortsatt at disse dørene er lavere enn de andre...
Originally posted by BU662
Bare tenk du er passajer og ma sitte i denne sete-rad uten vinduer.
Vet akkurat hvordan det er, og det er ikke noe festlig i det hele tatt, selv på korte turer. Var litt sløv en gang jeg checket inn og fikk "gleden" av å prøve dette på en av SAS sine 321 :baeh
Originally posted by EB
Synes fortsatt at disse dørene er lavere enn de andre...
Ja, dette er vel ikke et av de eksistensielle spørsmålene, men......, ser man på Boeings eget foto fra roll-out, et bilde som er tatt 90° på styrbord side, ser den nest bakerste døra fortsatt mindre ut enn den i front og i hekken...... Enig med EB her....:D
Originally posted by LN-SSL
Originally posted by EB
Synes fortsatt at disse dørene er lavere enn de andre...
Ja, dette er vel ikke et av de eksistensielle spørsmålene, men......, ser man på Boeings eget foto fra roll-out, et bilde som er tatt 90° på styrbord side, ser den nest bakerste døra fortsatt mindre ut enn den i front og i hekken...... Enig med EB her....:D
Den er lavere enn de andre dørene, da det er en Type II exit (om jeg husker navnene på de forskjellige typene riktig) og derfor ikke en dette en dør som vil bli brukt til boarding, kun evakuering. Hvorfor ble den ikke plassert foran vingen? Vel, det har nok med avstanden til vinge/motor å gjøre.
På side 2 i Boeing sin informasjon kaller de det ihvertfall en "Type 2 standard exist"
Originally posted by Someone
På side 2 i Boeing sin informasjon kaller de det ihvertfall en "Type 2 standard exist"
Stemmer. 737-serien har fire Type I exits, 2-4 Type III (overwing exits) og utover dette har 739ER to _Type II_ emergency exits.
For litt "koselesing" om forskjellen på exits kan en lese her:
FAR Part 25 Sec. 25.813 (http://www.airweb.faa.gov/Regulatory_and_Guidance_Library/rgFAR.nsf/0/EC725218151F1002852566720051AF23?OpenDocument)
FAR Part 25 Sec. 25.807 (http://www.airweb.faa.gov/Regulatory_and_Guidance_Library%5CrgFAR.nsf/0/C6B2C95B4160B7BF86256E9B0069AB55?OpenDocument)
EDIT: korrigerte fra "fire Type II exits" til "fire Type I exits"
Takk... Da sparte jeg en tur til optiker`n...:D