PDA

View Full Version : God søndag fra metropolen Kirkenes


robertaas
11-06-2017, 08:55
Skal prøve å få flere timer til å gå her før flybussen redder meg. Vurderte om jeg skulle gå 12 km til flyplassen..

Har gjort en til booking slik at får en lang mellomlanding og litt opphold i Alta. Burde være mulig å få noen timer til å gå der også. Kan vel ikke være verre enn Kirkenes. Helleristnigner har de også.

Sitter nå med to bookinger fra Kirkenes idag, SAS klare ikke ombooke eller kanselere noe... til tross for at én booking er i Pluss.

Ha en god en alle som skal ah en actionfylt dag.

Hypern
11-06-2017, 09:23
God søndag fra Oslo. Få planer for dagen. Men det gjør ikke så mye. Glad jeg ikke er stuck i verdensmetropolen Kirkenes

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Strominho
11-06-2017, 09:26
Slutt å diss Kirkenes da, måte på.. 😝

Someone
11-06-2017, 09:41
Mornings fra Oslo. Grått og litt utrygt for regn. Baconet surrer i panna, så snart er det frokost. 4 visninger står på dagens program, så har heldigvis fått outsourcet arvingen. Ha en fin dag

TriStar
11-06-2017, 09:45
@robert, du får ta en tur til Bjørnevatn og inspisere det verdenskjente busskuret[emoji3] God dag fra Oslo Øst forresten... Typisk "fikse og ordne" dag, først i heimen og så hos opphavet. Ha en fin søndag!

Concorde98
11-06-2017, 09:59
God morgen fra Lillestrøm. Grått vær i dag og en avslappende litt sløv søndag er det her i deltabyen. Så får man se etterhvert om man tar en tur ut. Ingen flyturer før neste lørdag er på planen. Lykke til på hjemveien Robert, håper du kan bestemme deg for Go eller Plus...;)
Ha en fin en alle som er på farten eller sløver hjemme. :)

robertaas
11-06-2017, 10:26
@robert, du får ta en tur til Bjørnevatn og inspisere det verdenskjente busskuret[emoji3]

Takk, det så jeg sist jeg var her.

robertaas
11-06-2017, 10:32
Lykke til på hjemveien Robert, håper du kan bestemme deg for Go eller Plus...;)
Fra Kirkenes til Alta må jeg velge Go da den fighten går tidligere. Rekker da å se Alta. Fra Alta blir antagelig bookingen min i Pluss kansellert da jeg ikke bruker den fra Kirkenes.

Det er ikke så ofte jeg forårsaker overbooking.

Hypern
11-06-2017, 10:37
Fra Kirkenes til Alta må jeg velge Go da den fighten går tidligere. Rekker da å se Alta. Fra Alta blir antagelig bookingen min i Pluss kansellert da jeg ikke bruker den fra Kirkenes.

Det er ikke så ofte jeg forårsaker overbooking.

Alta er faktisk ganske trivelig å slå ihjel et par timer i. Sentrum er ca 4 km fra flyplassen - det er ikke sikkert det går buss (kollektivtrafikk i Finnmark er notorisk elendig) Tok taxi da jeg var der.

Concorde98
11-06-2017, 10:48
Har hørt fine ting om Alta fra en kollega som har en datter som jobber der. Har ikke vært der selv noengang, men håper på en tur senere.

robertaas
11-06-2017, 10:52
Hm... utrygt for at det blir biffsnadder i løpet av dagen.

fluxie
11-06-2017, 11:52
God søndag fra regnfulle Mjøndalen. Har vært oppe siden 07:00 for å vaske og rydde. 1 time til vi venter storinnreykk. Yngste rekrutten skal feire 1-årsdag i dag. (Edit: Post nr 1.000) Yeey!

Thomas

LN-MOW
11-06-2017, 12:15
Fra Kirkenes til Alta må jeg velge Go da den fighten går tidligere.

Ingenting som heter hverken Go eller Pluss hos Widerøe.. ^_^

G'morgen! Bikkjepatruljen slo til på vanlig tid så nå sitter jeg her med kaffekoppen mens det knaskes i tyggeben rundt meg.

Ikkeno spess på programmet i dag. Kun slakting av gress. Mulig jeg hiver kamerabaggen i bilen og ser om Gainsville har noe å by på.

robertaas
11-06-2017, 12:31
Hmm... på flyplassen i Kirkenes fant de ut at løsningen var å oppgradere meg til Pluss så nå har jeg to seter i Pluss fra Alta, men de måtte ha Alta på telefonen for å få det til. Tro om jeg da kan få to polarruller?

Og skal jeg sjekke inn for den andre bookingen eller ikke? Har det noen praktisk betydning? SAS har jo allerede sagt at de ikke vil la meg kanselere.

De så rart på meg da jeg spurt om lounge her på flyplassen og serveringen i kilometers omkrets består kun av en halvtom brus- og sjokoladeautomat. Ser en liten topp med varde på i nærheten av flyplassen. Kan ta meg en tur opp dit i godværet. Rekker jeg ikke tilbake i tide så er jeg jo allerede booket for neste flight.

EB
11-06-2017, 12:41
God formiddag fra Ris. Vått ute - koselig inne med fyr på peisen og tente stearinlys. Helt vanlig midt i juni... Ha en fin søndag der du er.

Hypern
11-06-2017, 13:09
Hmm... på flyplassen i Kirkenes fant de ut at løsningen var å oppgradere meg til Pluss så nå har jeg to seter i Pluss fra Alta, men de måtte ha Alta på telefonen for å få det til. Tro om jeg da kan få to polarruller?

Og skal jeg sjekke inn for den andre bookingen eller ikke? Har det noen praktisk betydning? SAS har jo allerede sagt at de ikke vil la meg kanselere.

De så rart på meg da jeg spurt om lounge her på flyplassen og serveringen i kilometers omkrets består kun av en halvtom brus- og sjokoladeautomat. Ser en liten topp med varde på i nærheten av flyplassen. Kan ta meg en tur opp dit i godværet. Rekker jeg ikke tilbake i tide så er jeg jo allerede booket for neste flight.
Mener bestemt at det er en kiosk der. Men mulig den er nedlagt. Var en Narvesen hvor de hadde øl. Godt mulig den eneste Narvesen i landet hvor de serverer øl.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

jcnorway
11-06-2017, 13:51
Kan bekrefte at det finnes en Narvesen der som serverer øl :)

oy-viv
11-06-2017, 14:10
Har hørt fine ting om Alta.... håper på en tur senere.
Jeg var i Alta for et par år siden. Museet med helleristningerne er absolut
noget, som nordmænd bør være stolte af! Desuden er Nordlyskatedralen
en meget spændende bygning, men den forudsætter selvfølgelig, at man
ikke er alt for kirkeforskrækket;)!
I øvrigt ønskes alle en god søndag her fra Sydfyn, hvor solen skinner, hvis det ellers er OK med jer:)!

Someone
11-06-2017, 14:13
Mener bestemt at det er en kiosk der. Men mulig den er nedlagt. Var en Narvesen hvor de hadde øl. Godt mulig den eneste Narvesen i landet hvor de serverer øl.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk



Aner ikke om den fortsatt eksisterer, men kiosken på KRS, som jeg mener var Narvesen, hadde/har øl og vin

Field in sight
11-06-2017, 15:10
De så rart på meg da jeg spurt om lounge her på flyplassen og serveringen i kilometers omkrets består kun av en halvtom brus- og sjokoladeautomat. Ser en liten topp med varde på i nærheten av flyplassen. Kan ta meg en tur opp dit i godværet. Rekker jeg ikke tilbake i tide så er jeg jo allerede booket for neste flight.

Nå må du ikke glemme at området rundt flyplassen i Kirkenes er militært område. Forøvrig så er det Narvesen innenfor sikkerhetskontrollen. Der får du både bolle, brus, øl og vin.

Aner ikke om den fortsatt eksisterer, men kiosken på KRS, som jeg mener var Narvesen, hadde/har øl og vin

En kiosk på Kjevik, hjelper vel ikke så mye en i Kirkenes. Er vel så langt unna hverandre to flyplasser kan være på norsk fastland... ;)

Someone
11-06-2017, 17:18
En kiosk på Kjevik, hjelper vel ikke så mye en i Kirkenes. Er vel så langt unna hverandre to flyplasser kan være på norsk fastland... ;)



Jeg vet det, men nå var det snakk om Narvesen med øl generelt [emoji6]

KnutW
11-06-2017, 17:41
En kiosk på Kjevik, hjelper vel ikke så mye en i Kirkenes. Er vel så langt unna hverandre to flyplasser kan være på norsk fastland... ;)

Nesten. I luftlinje er Lista - Vardø er lengst, hvis du skal ha rutetrafikk på begge to blir det Kjevik - Vardø.

Edit: Og før en eller annen smartass kommer og sier at Vardø ligger på en øy; flyplassen ligger på fastlandet.

robertaas
11-06-2017, 21:06
Mener bestemt at det er en kiosk der. Men mulig den er nedlagt. Var en Narvesen hvor de hadde øl. Godt mulig den eneste Narvesen i landet hvor de serverer øl.
Joda, to damer i sikkerhetssjekken brukte nesten et kvarter på å gå så grundig gjennom sekken min som noen har gjort før. Det merkelige var at det ikke kom noen andre bak meg og ingen andre som kom til innsjekkingsområdet mans de kontrollerte med... Kirkenes er skikkelig twilight zone.

Etter sjekken var det faktisk en Narvesen og den hadde flere typer lettøl, som jeg la merke til da jeg aldri har sett dem ha noe slikt.

robertaas
11-06-2017, 21:08
Jeg var i Alta for et par år siden. Museet med helleristningerne er absolut
noget, som nordmænd bør være stolte af! Desuden er Nordlyskatedralen
en meget spændende bygning, men den forudsætter selvfølgelig, at man
ikke er alt for kirkeforskrækket;)!
Kirken var selvsagt stengt, det var jo søndag.

Men Museet med helleristningene var bra og i gangavstand fra flyplassen i Alta. :cool:

robertaas
11-06-2017, 21:11
Nå må du ikke glemme at området rundt flyplassen i Kirkenes er militært område.
"skytefelt" stod det på skiltene :cry: så jeg droppet den toppturen.

IL-2
12-06-2017, 09:53
Alta er faktisk ganske trivelig å slå ihjel et par timer i. Sentrum er ca 4 km fra flyplassen - det er ikke sikkert det går buss (kollektivtrafikk i Finnmark er notorisk elendig) Tok taxi da jeg var der.

Derfor er finnmarkinger notorisk hyggelige når det kommer til å tilby skyss, ta en telefon til noen som kanskje kjører forbi, få den ene bussen til å ta en to minutters omvei osv. Jeg er sikker på at du hadde kommet deg t/r Kirkenes sentrum uten å svi av alt for mange kalorier.

Kirkenes er kanskje ikke en perle, men sammenlignet med Alta er det hyggelig å være på et sted med ett sentrum. Dessuten kunne du ha inspisert en IL-2 på museet...