PDA

View Full Version : The demise of British Airways?


Fnate
29-05-2017, 16:34
Ser ut til at The Telegraph er enig med mange av oss ihvertfall.

http://www.telegraph.co.uk/business/2017/05/28/demise-british-airways-computer-failures-end-free-food-stopped/#

"The demise of British Airways? From computer failures to the end of free food - how it stopped being the world's favourite airline"

ThomAAs
29-05-2017, 16:46
De har jo hvertfall gått på med god innsatsvilje for å gjøre seg selv upopulære :rolleyes:

Someone
29-05-2017, 17:46
Jeg vil jo utfordre utgangspunktet her. Har de noen gang vært "the world's favourite airline"?

LN-MOW
29-05-2017, 17:48
De tror det ihvertfall selv ...

KnutW
29-05-2017, 18:48
Husker ikke hvordan eller når de telte, men det mer enn middels flosklete slagordet kom etter at en eller annen i BA hadde funnet ut at de hadde flere internasjonale passasjerer enn noe annet flyselskap. Spesielt Ryanair gikk hardt til motmæle, og da ble det visst flest interkontinentale passasjerer eller noe sånt. Det var vel også på den tiden de malte halene i mer eller mindre hæslige fargeskjemaer.

LN-KOG
29-05-2017, 21:01
Det var bra den gang det var to selskap - BEA og BOAC.

RJon
05-06-2017, 14:59
http://www.dailymail.co.uk/news/article-4572010/BA-set-lose-four-star-quality-rating.html

Worse than Aeroflot! BA faces fresh humiliation as carrier is set to lose its four-star quality rating.


Britain's flagship carrier compares unfavourable with Aeroflot, researchers say
State-backed Russian airline was known for having an appalling safety record
BA has been widely accused of becoming more like a budget airline

Polaris
05-06-2017, 15:21
"BA has been widely accused of becoming more like a budget airline" - men hva forventer man? Folk flyr etter pengboka, og BA må kjempe mot easyjet, norwegian og ryanair. Alt blir til slutt en suppe av budget airlines. Har sagt det før, sier det igjen. Er så glad jeg har flyttet til kontinentale europa og kan kjøre til storbyer. Flybransjen er bare blitt rævvere og rævvere (quote Atle Antonsen).

RJon
07-03-2018, 19:41
https://www.telegraph.co.uk/science/2018/03/06/british-airways-seats-shrink-airline-squeezes-passengers-boeing/

British Airways passengers will be squeezed into narrower seats, after the beleaguered airline said it will add an extra passenger space into economy rows on some aircraft.

This week the company unveiled its ‘make-over’ for World Traveller section on its Boeing 777 long haul fleet flying from Gatwick Airport.

But although BA announced ‘elegant new seats’ with entertainment screens that are 50 per cent larger, they failed to mention that economy passengers will be sitting in spaces that are nearly 10 per cent smaller.

The World Traveller section will now contain 10 seats per row, instead of nine, moving from a 3-3-3 formation to a 3-4-3 design, which according to industry experts, will bring the size of long haul seats down by 1.5 inches.

FlightDeck
07-03-2018, 20:53
https://www.telegraph.co.uk/science/2018/03/06/british-airways-seats-shrink-airline-squeezes-passengers-boeing/

Huff, var helt grusomt å fly Boeing 777-300ER med SWISS i 3-4-3-konfigurasjon - 12 timer til og fra Singapore. Noe av det smaleste jeg har opplevd, spesielt ukomfortabelt siden jeg har litt brede skuldre. Synd BA følger etter. Hjelper ikke at skjermen var større og bedre enn normalt når du uansett får den veldig tett på ansiktet.

LN-MOW
07-03-2018, 21:48
Swiss har 17.3 tommers bredde på setene på 77W iflg Seatguru .. Det finnes mange der ute med 17.0 ..

Someone
08-03-2018, 07:35
Og for å være gledesdreper: men basert på regnskapstallene så ser det ut som «nedkjipingen» til British Airways har en positiv effekt.
Ledelsen i et flyselskap måles faktisk på overskuddet som leveres og ikke mengden positive eller negative kommentarer på nettet [emoji6]

oy-viv
08-03-2018, 07:57
https://www.telegraph.co.uk/science/2018/03/06/british-airways-seats-shrink-airline-squeezes-passengers-boeing/

Det drejer sig åbenbart om 777ere baseret på LGW, så det er vel
først og fremmest leisure markedet, det angår?

OttoL
08-03-2018, 08:29
Det drejer sig åbenbart om 777ere baseret på LGW, så det er vel
først og fremmest leisure markedet, det angår?

Det stemmer. Dette er fly som fra før ser helt fryktelig ut innvendig, så tro det eller ei, men dette er faktisk en forbedring.

Bilder kan sees her:
https://www.flyertalk.com/forum/british-airways-executive-club/1897599-gviix-refurbishment.html#post29497901

Eco er nå Eco. Vil man komme langt til en relativt billig penge er det dette man får. Samma greien om man flyr SAS GO, Norwegian eller hva nå det måtte være.

BraathensSafe1985
08-03-2018, 08:58
De må få tilbake Concorde'n ... :-) , men litt seriøst ... Jeg syns British Airways har mistet mye anseelse etter at den ble satt på bakken. Mens flyseksapet før hadde et flaggskip av et fly som var eksklusivt for BA og AF, så er nå BA bare blitt et vanlig flyselskap blant mange andre. Nå var selvsagt Concorden dyr i drift og det var ikke så mange som var heldige å fikk fly med den, men alikevel ... Det er liksom ikke noe glamour med verken BA eller AF lenger. Concorden var liksom bilde på eksklusivitet og høy standard som nok hadde en positiv image effekt på resten av flyselskapet også, noe som det mangler nå.

Fnate
08-03-2018, 09:11
Og for å være gledesdreper: men basert på regnskapstallene så ser det ut som «nedkjipingen» til British Airways har en positiv effekt.
Ledelsen i et flyselskap måles faktisk på overskuddet som leveres og ikke mengden positive eller negative kommentarer på nettet [emoji6]

Ja... det kan jo være den enorme suksessen som har presset dem til å re-vampe Club World igjen også. Bankkontoen ble rett og slett full og kundene elsket det. Men uten plass til mer penger måtte de plent investere i bedre kvalitet mat og drikke. ;)

Det sagt... BA er også relativt konsekvent billige i Premium klasser nå. Premium eco, Club og F at de virkelig utfordrer det etablerte. Ett sted må de hente pengene.

Discus
08-03-2018, 10:12
Synd BA følger etter. Hjelper ikke at skjermen var større og bedre enn normalt når du uansett får den veldig tett på ansiktet.
Så for å pirke litt i historien: ikke glem at BA tidligere har hatt 10 i bredden på 777 før de gikk til 9.

LCH
11-03-2018, 18:43
Så for å pirke litt i historien: ikke glem at BA tidligere har hatt 10 i bredden på 777 før de gikk til 9.

Har de ikke hatt ni på -200 og ti på -300?

OttoL
11-03-2018, 20:44
Har de ikke hatt ni på -200 og ti på -300?
Nei. -300 kom med 3-3-3 i 2010 og hatt det siden.

BSSW
12-03-2018, 16:53
Har de ikke hatt ni på -200 og ti på -300?

Det er ikke KLM du blander med? De mener jeg at hadde det.

OttoL
12-03-2018, 16:58
Det er ikke KLM du blander med? De mener jeg at hadde det.

KLM har 3-4-3 i eco i sine 777-300. American Airlines også. Såvidt jeg har fått med meg er det ingen planer å gjøre noe med BA sine 777-300, og det er vel først og fremst den konstante sutringen om at F er et topp business-produkt og at CW er ubrukelig som går sin gang. Hvis ting er så gale er det vel bare å finne et annet selskap og tenke at livet er for kort til å sutre på at blomsten på dassen i F er vekke.

#rantover.

OEH
20-03-2018, 08:36
Jeg mener at BA sin Club World fortsatt er konkurransedyktig i forhold til pris. Det er svært få av konkurrentene som kan tilby den samme graden av privacy som det et vindus-sete i CW gir. For meg trumfer det veldig mye annet. De er også i ferd med å rulle ut nye og forbedrede amenities og catering. Så for meg er det fortsatt BA all the way. Jeg synes jeg får bedre value for money ann de fleste andre selskaper på de rutene jeg flyr.