PDA

View Full Version : Denied boarding


jb1
07-08-2006, 14:47
Jeg ble utsatt for denied boarding sist fredag. Jeg ville sjekke inn i god tid og fikk da beskjed om at flyet var overbooket og at jeg ikke kunne få utdelt setenummer der, men at jeg måtte spørre ved utgangen. Jeg sa at jeg absolutt ikke ville bookes om, da det passet svært dårlig. Jeg bad derfor om at det måtte gis beskjed til gaten om at jeg ikke ville bookes om. Dette fikk de ikke beskjed om og da jeg kom til gaten fikk jeg bare beskjed om at jeg skulle fly via et annet sted og at jeg måtte skyndte meg dit som om det var den største selvfølgelighet i verden. Jeg sa at jeg aldri hadde blitt spurt om det var iorden og at de fikk lete etter frivillige først. Det sa de at de ikke ville gjøre og at dette måtte jeg bare akseptere. Må man bare akseptere dette? Kompensasjon ble ikke nevnt med et ord før jeg selv sa fra. Jeg har sjelden vært utsatt for noe så uprofesjonell og uhøflig kundebehandling.
Må man bare akseptere en denied boarding, eller kan man "kjempe imot"?

The Ticketor
07-08-2006, 15:09
Prosedyren er hos de fleste selskap at man skal spørre om frivillige først (som da kan sikre seg kompensasjon, DBC), og om ikke det funker, så får man plukke ut noen, som selvfølgelig også skal ha DBC. Man har da (ihvertfall i teorien) en pri-liste man går etter. At de ikke informerer om DBC/matkuponger ol har jeg selv opplevt, og det synes jeg er rævva!

Bizflyer
07-08-2006, 15:15
Hvilket flyselskap var dette på? Det er vel kanskje litt forskjellige prosedyrer fra selskap til selskap!

BF:-p

imm
07-08-2006, 15:21
De bør så absolutt spør om frivillge. Det kan jo hende det er noen fattige militærgutter, studenter eller andre som faktisk synes det er helt topp å få en grei kompensasjon mot å reise noen timer senere. Dette var dårlig av flyselskapet!

Someone
07-08-2006, 15:24
Merkelig at de ikke spurte først.

Ellers er det typisk med overbooking når man ikke kan stå over flyet. Når man derimot har god tid skjer det aldri.....

laurenz
07-08-2006, 15:26
Jeg er nok redt at mange på gate til tiders er litt likegyldig. Masse kaos osv. gjør at man lett glemmer å se på ting fra passasjerens side. Når noen må stå igjen så kan det være en selvfølge for oss på gate men en katastrofe for passasjeren. Men regler skal følges og passasjeren skal uten oppfordring få det han har rett på!
Å kjempe imot er det nok desverre liten vits i. Fullt er fullt og vi hiver ikke av andre passasjerer fordi noen ikke er fornøyd. Det hadde tatt seg ut.

Hilsen,
Laurenz

Hurum
07-08-2006, 15:39
Lufthansa? :D

Savipix
07-08-2006, 15:45
Sounds like Austrian in my ears

imm
07-08-2006, 17:12
Eneste fornuftige forklaringen på at det ble som det ble, er at de må ha vært i veldig tidsnød, og ikke hatt tid/bemanning til å gjøre jobben som de skulle. Og istede for å forsinke flyet ved å bruke tid til å finne frivillige, så har de kanskje bare gjort kort prosess og tatt noen. Den eneste logiske forklaringen jeg kan tenke meg.

IMM

jb1
07-08-2006, 19:54
Originally posted by Savipix

Sounds like Austrian in my ears



Right you are PC. Jeg mener selvfølgelig ikke at man skal kaste av andre når det er fullt, men de hadde visst om problemet lenge. Jeg sjekket inn i god tid og da sa de at de ikke kunne gi meg noe nummer, men at jeg måtte spørre ved gaten. Jeg sa ifra med en gang at de måtte prøve å finne frivillige da det ikke passet meg i det hele tatt. Hun sa, jeg skal gi beskjed, noe hun ikke gjorde, og ved gate ble jeg bare bryskt presentert med voucher til København. Da gjentok jeg at dette kunne de ikke bare gjøre uten å spørre om noen ville gjøre det frivillig og at det passet meg særdeles dårlig. Det virket ikke som de forstod at dette kunne være et problem. Det kom et par gloser på tysk som gjorde at hun forstod min vrede, men de sa bare "wir können nichts mehr für Sie tun". Personalets likegyldighet var slående. Austrian strøk i absolutt alt. Dessverre har Austrian i utgangspunktet det klart beste tilbudet mellom Oslo og Wien, slik at jeg må nok finne meg i å reise med dem en gang til, men da skal jeg ikke gi meg så lett.

FlyHi
07-08-2006, 20:16
Vi har lige lavet en opsummering af reglerne for Denied Boarding m.v. ( i samarbejde med Statens Luftsfartsvæsen).

http://www.flyrejsen.dk/rettigheder


En ting er kompensationen, men jeg er helt enig med dig i, at det er meget dårlig stil ikke at forsøge at finde frivillige i dette tilfælde. Det vil ske i langt de fleste tilfælde og med langt de fleste selskaber...

EK 007
07-08-2006, 20:47
jeg har jobbet som "red cap" i noen år, og har hatt utallige avganger som har vært overbooket. Jeg har "kastet" av sikkert flere hundre passasjerer, og kun EN gang har jeg ikke fått tak i noen som frivillig ville stå igjen. Det er ALLTID noen som vil stå igjen, for den kompenasjonen flyselskapet gir. Som nevnt av en her tidligere, så er det ofte studenter eller soldater som er kjappe til å melde seg frivillig. Men på pendlerruter hvor det er mange avganger, er det ofte businessmenn står igjen en time for en fin slump penger. Lettjente penger. I det ene tilfellet jeg ikke fikk tak i en frivillig, måtte jeg "tvinge" to damer til å ta en annen reiserute. Når man blir Denied Boarding ufrivillig, er kompensasjonen enda høyere, så disse damene fikk så mange Euro utbetalt, at det endte med at de var storfornøyd!

Den måten Austrian har gjort det her, er jo helt utrolig!

dc-8-63
08-08-2006, 03:56
Selvom jeg synes at Austrian oppfoerte seg kloenete i denne saken er det vel alikevel 2 sider av denne saken ogsaa....ja du var etter din mening ute i god tid....men ikke god nok, det faktum at du ikke fikk sete ved sjekkinn gir en klar indikasjon paa at du var blant de siste som sjekket inn....systemet gir ut seter saa lenge de finnes, foer det begyner med "Seat at Gate"....og selvom "Seat at Gate" i dette tilfellet ikke ble det du hadde forventet, kunne det like gjerne om sommeren ha foert til en oppgradering til Business Class (hvilket er billigere for selskapet enn den kompensasjonen du fikk) hvor urettferdig det hoeres ut, saa tror jeg med 15 aar paa "den andre siden av skranken" at din egen reaksjon, kroppspraak var en medvirkende aarsak til at flyet gikk uten deg, at man ikke strakk seg ekstra langt.....husk selv om de skjuelr seg bak en uniform er de mennesker med menneskelige reaksjoner.....

EB
08-08-2006, 06:14
Helt enig med DC-8-63... Vi har ved et par anledninger meldt oss frivillig til å stå over avganger som vi visste ville bli fulle. Det har gitt tilgang til lounge og også begge gangene C-klasse over atlanterhavet tilbake til Skandinavia - selv om det faktisk ble ledige plasser på alle klasser. Dette er definitivt et spill...

jb1
08-08-2006, 09:23
Jeg var meget høflig inntil det var helt klart at jeg ikke kom med. Jeg sa ifra fra første stund at dette passet meg særdeles dårlig og at de burde lete etter frivillige. Når personalet reagerte så uproft som de gjorde sa jeg også ifra, men på en streng men dannet måte. Jeg har flere ganger opplevd at de spør ved check-in om man kan tenke seg å vente mot kompensasjon, her sa de bare med en gang, vi kan ikke gi deg noe sete, spør ved gate. Business var smekkfullt på dette flyet, jeg spurte om det.

The Ticketor
08-08-2006, 09:26
Som EK007 sier, så er det ikke alltid en oversold flight ender i negativitet. Jeg har hatt flere DBC-utbetalinger der paxen kommer inn på kontoret for å få sine penger og er storfornøyde over å fått "støtte" til reisekassen. "Håper det er overbooket neste gang også" har jeg hørt flere ganger.

Selvfølgelig ikke alle som er like fornøyde, av åpenbare årsaker.

FBU
08-08-2006, 10:20
Originally posted by dc-8-63

Selvom jeg synes at Austrian oppfoerte seg kloenete i denne saken er det vel alikevel 2 sider av denne saken ogsaa....ja du var etter din mening ute i god tid....men ikke god nok, det faktum at du ikke fikk sete ved sjekkinn gir en klar indikasjon paa at du var blant de siste som sjekket inn....systemet gir ut seter saa lenge de finnes, foer det begyner med "Seat at Gate"....og selvom "Seat at Gate" i dette tilfellet ikke ble det du hadde forventet, kunne det like gjerne om sommeren ha foert til en oppgradering til Business Class (hvilket er billigere for selskapet enn den kompensasjonen du fikk) hvor urettferdig det hoeres ut, saa tror jeg med 15 aar paa "den andre siden av skranken" at din egen reaksjon, kroppspraak var en medvirkende aarsak til at flyet gikk uten deg, at man ikke strakk seg ekstra langt.....husk selv om de skjuelr seg bak en uniform er de mennesker med menneskelige reaksjoner.....dc-8-63 jeg har 9 års erfaring "bak skranken" og det du sier der er helt feil.
Har paxen kommet til rett tid så har han kommet til rett tid, og har dermed krav på å bli behandlet deretter. Stenger innsjekk 40 min før, og man er sjekket inn 39 min før, ja da har man kommet til tide, og alt annet er uvesentlig for paxen.
Ikke bare skal det betales ut kompensasjon, men denne skal også være tilnærmet dobbel hvis det er en involuntery denied boarding.

FBU
08-08-2006, 10:21
Originally posted by FBU

[quote]Originally posted by dc-8-63

Selvom jeg synes at Austrian oppfoerte seg kloenete i denne saken er det vel alikevel 2 sider av denne saken ogsaa....ja du var etter din mening ute i god tid....men ikke god nok, det faktum at du ikke fikk sete ved sjekkinn gir en klar indikasjon paa at du var blant de siste som sjekket inn....systemet gir ut seter saa lenge de finnes, foer det begyner med "Seat at Gate"....og selvom "Seat at Gate" i dette tilfellet ikke ble det du hadde forventet, kunne det like gjerne om sommeren ha foert til en oppgradering til Business Class (hvilket er billigere for selskapet enn den kompensasjonen du fikk) hvor urettferdig det hoeres ut, saa tror jeg med 15 aar paa "den andre siden av skranken" at din egen reaksjon, kroppspraak var en medvirkende aarsak til at flyet gikk uten deg, at man ikke strakk seg ekstra langt.....husk selv om de skjuelr seg bak en uniform er de mennesker med menneskelige reaksjoner.....dc-8-63 jeg har 9 års erfaring "bak skranken" og det du sier der er helt feil.
Har paxen kommet til rett tid så har han kommet til rett tid, og har dermed krav på å bli behandlet deretter. Stenger innsjekk 40 min før, og man er sjekket inn 41min før, ja da har man kommet til tide, og alt annet er uvesentlig for paxen.
Ikke bare skal det betales ut kompensasjon, men denne skal også være tilnærmet dobbel hvis det er en involuntery denied boarding

jb1
08-08-2006, 10:26
Det var aldri snakk om at jeg kom for sent, og jeg er helt enig med siste taler, at så lenge man kommer innefor fristen har man fulle rettigheter. Jeg glemte forøvrig å nevne at Austrian har en annen praksis jeg ikke har opplevd før: For å få utbetalt kompensasjonen må man skrive under på at man frafaller alle andre krav mot selskapet. I realiteten har man intet valg, situasjonen er stressende og ofte står neste fly og venter. Rett og slett frekt.

The Ticketor
08-08-2006, 12:17
Nja, akkurat den waivern der er nok ganske så vanlig. Tror vi hadde en lignende formulering på våre vouchers i AY. Har ingen DBC-vouchers på kontoret her, så får ikke sjekket hva det står på våre, men ville ikke bli overrasket om det sto noe sånt.

jb1
08-08-2006, 14:06
Originally posted by The Ticketor

Nja, akkurat den waivern der er nok ganske så vanlig. Tror vi hadde en lignende formulering på våre vouchers i AY. Har ingen DBC-vouchers på kontoret her, så får ikke sjekket hva det står på våre, men ville ikke bli overrasket om det sto noe sånt.

Hm, mulig det er sånn hos andre selskaper også, men jeg har kun opplevet å måtte skrive underpå at jeg hadde mottatt kompensasjon.

Dag Viking
08-08-2006, 14:12
Er det ikke vanlig praksis å nekte de med billigst billett og de uten FF-status sete først? De kundene selskapet "tjener penger" på blir sjelden satt igjen..

Selv har jeg fått DBC to ganger, begge gangene endte med kortere reisetid og tidligere ankomst til destinasjonen enn planlagt, samt en noe feitere reisekasse. Begge gangene ble jeg høflig spurt om jeg hadde muligheten til å hjelpe selskapet i en vanskelig situasjon.

Martin
08-08-2006, 14:21
Meldte meg frivillig en gang.. Som du sier; soldater og studenter.. Jeg tjenestegjorde ved Haakonsvern den gangen, og hadde en relativt tidlig avgang fra OSL til BGO etter helgeperm. Da de lokket med penger, samt at jeg faktisk var veeeldig tidlig ute, meldte jeg meg frivillig. Dessverre var det en eller to foran meg i køen, og jeg mener at bare en måtte stå igjen.. I tillegg hadde noen da tatt vindussetet mitt når jeg boardet som en av de siste..:(

dc-8-63
08-08-2006, 17:17
Originally posted by FBU

Originally posted by dc-8-63

Selvom jeg synes at Austrian oppfoerte seg kloenete i denne saken er det vel alikevel 2 sider av denne saken ogsaa....ja du var etter din mening ute i god tid....men ikke god nok, det faktum at du ikke fikk sete ved sjekkinn gir en klar indikasjon paa at du var blant de siste som sjekket inn....systemet gir ut seter saa lenge de finnes, foer det begyner med "Seat at Gate"....og selvom "Seat at Gate" i dette tilfellet ikke ble det du hadde forventet, kunne det like gjerne om sommeren ha foert til en oppgradering til Business Class (hvilket er billigere for selskapet enn den kompensasjonen du fikk) hvor urettferdig det hoeres ut, saa tror jeg med 15 aar paa "den andre siden av skranken" at din egen reaksjon, kroppspraak var en medvirkende aarsak til at flyet gikk uten deg, at man ikke strakk seg ekstra langt.....husk selv om de skjuelr seg bak en uniform er de mennesker med menneskelige reaksjoner.....dc-8-63 jeg har 9 års erfaring "bak skranken" og det du sier der er helt feil.
Har paxen kommet til rett tid så har han kommet til rett tid, og har dermed krav på å bli behandlet deretter. Stenger innsjekk 40 min før, og man er sjekket inn 39 min før, ja da har man kommet til tide, og alt annet er uvesentlig for paxen.
Ikke bare skal det betales ut kompensasjon, men denne skal også være tilnærmet dobbel hvis det er en involuntery denied boarding.

Hva er helt feil ?

1. Han fikk kompensasjon, han bare nevnte det ikke i de foerste innleggene.

2. Mitt poeng er at tidsrammen spiller ingen rolle saa lenge det ikke var seter igjen naar han sjekket inn, de passasjerene som reiste med flyet hadde alle sjekket inn foer han (med forbehold om edle FF kortholdere).

3. Hadde han kommet for sent, altsaa etter deadline, ville han:
a. Ikke ha faatt "standby" boardingpass.
b. Ikke ha faatt kompensasjon.

Vi vet ikke hvorvidt det ble spurt om frivillige, selvom det som regel finnes frivillige, opplevde jeg senest i Mai med SAS fra CPH til MXP at ingen (inkludert oss) meldte seg frivillig, nettopp paa det samme tidspunkt var ikke via Frankfurt attraktivt for noen! Saa det ble de som hadde sjekket inn sist som maatte via Frankfurt....selv kom vi i fra Seattle saa ikke bare var vi trette, men vi hadde ogssaa sjekket in 16 timer foer avgang.

jb1
08-08-2006, 21:09
Originally posted by dc-8-63

Originally posted by FBU

Originally posted by dc-8-63

Selvom jeg synes at Austrian oppfoerte seg kloenete i denne saken er det vel alikevel 2 sider av denne saken ogsaa....ja du var etter din mening ute i god tid....men ikke god nok, det faktum at du ikke fikk sete ved sjekkinn gir en klar indikasjon paa at du var blant de siste som sjekket inn....systemet gir ut seter saa lenge de finnes, foer det begyner med "Seat at Gate"....og selvom "Seat at Gate" i dette tilfellet ikke ble det du hadde forventet, kunne det like gjerne om sommeren ha foert til en oppgradering til Business Class (hvilket er billigere for selskapet enn den kompensasjonen du fikk) hvor urettferdig det hoeres ut, saa tror jeg med 15 aar paa "den andre siden av skranken" at din egen reaksjon, kroppspraak var en medvirkende aarsak til at flyet gikk uten deg, at man ikke strakk seg ekstra langt.....husk selv om de skjuelr seg bak en uniform er de mennesker med menneskelige reaksjoner.....dc-8-63 jeg har 9 års erfaring "bak skranken" og det du sier der er helt feil.
Har paxen kommet til rett tid så har han kommet til rett tid, og har dermed krav på å bli behandlet deretter. Stenger innsjekk 40 min før, og man er sjekket inn 39 min før, ja da har man kommet til tide, og alt annet er uvesentlig for paxen.
Ikke bare skal det betales ut kompensasjon, men denne skal også være tilnærmet dobbel hvis det er en involuntery denied boarding.

Hva er helt feil ?

1. Han fikk kompensasjon, han bare nevnte det ikke i de foerste innleggene.

2. Mitt poeng er at tidsrammen spiller ingen rolle saa lenge det ikke var seter igjen naar han sjekket inn, de passasjerene som reiste med flyet hadde alle sjekket inn foer han (med forbehold om edle FF kortholdere).

3. Hadde han kommet for sent, altsaa etter deadline, ville han:
a. Ikke ha faatt "standby" boardingpass.
b. Ikke ha faatt kompensasjon.

Vi vet ikke hvorvidt det ble spurt om frivillige, selvom det som regel finnes frivillige, opplevde jeg senest i Mai med SAS fra CPH til MXP at ingen (inkludert oss) meldte seg frivillig, nettopp paa det samme tidspunkt var ikke via Frankfurt attraktivt for noen! Saa det ble de som hadde sjekket inn sist som maatte via Frankfurt....selv kom vi i fra Seattle saa ikke bare var vi trette, men vi hadde ogssaa sjekket in 16 timer foer avgang.

Ikke for å kverulere, men jeg skrev i første innlegg at jeg fikk kompensasjon, men at jeg måtte be om det. Det var lenge etter at de sa at jeg ikke kom med. Tidsrammen burde ikke spille noen rolle. Deadline for check-in bør være slik at de har tid nok til å lete etter frivillige. Hvor stresset personalet/Austrian var er meg revnende likegyldig når det er deres egen skyld at situasjonen oppstår. De hadde hatt tid til å lete, når de satte meg på et fly med avgangstid 10 minutter før Oslo-flyet. Vi trenger ikke diskutere dette mer, jeg spurte jo bare i utgangspunktet om flyselskapene kan skalte og valte med passasjerene på denne måten uten at de prøver å finne frivillige. Meningene er delte som vi ser.

dc-8-63
08-08-2006, 21:22
..jeg synes ikke at OS gjorde en bra jobb her, men du sjekket inn etter at alle setene var opptatt, og dermed er deg det beroerer....vet du f.eks om OS spurte om frivillige ved sjekkinn ? husk at det ikke lenger var noen mulighet naar du ankom sjekkinn, flyet var paa den tiden fullt....
ville du ha meldt deg frivillig ? eller synes du at kompensasjonen ikke var nok ?

imm
08-08-2006, 22:13
Siden du åpenbart var en av de aller siste som sjekket inn, kan det jo ha vært at de hadde et opprop ved gate mens du sto på innsjekk, eller var på vei dit. Eller at de selvfølgelig har spurt folk ved innsjekk.

Forskjellige selskaper har forskjellige rutiner. Ryanair for eksempel, sier at dersom det er solgt flere seter enn hva det er ombord, så er det førstemann til mølla... eller sagt med andre ord: Kommer du sist til innsjekk, så sorry Mack.
Andre har prioriteringslister (gullkunder, sølvkunder, business klasse passasjerer osv).

jb1
08-08-2006, 23:08
Originally posted by dc-8-63

..jeg synes ikke at OS gjorde en bra jobb her, men du sjekket inn etter at alle setene var opptatt, og dermed er deg det beroerer....vet du f.eks om OS spurte om frivillige ved sjekkinn ? husk at det ikke lenger var noen mulighet naar du ankom sjekkinn, flyet var paa den tiden fullt....
ville du ha meldt deg frivillig ? eller synes du at kompensasjonen ikke var nok ?

Hvis du leser det jeg skriver ser du at jeg absolutt ikke hadde meldt meg frivillig om jeg hadde blitt spurt. Ting gikk ettertrykkelig i dass p.g.a. dette. Jeg sa fra ved check-in at jeg bad dem si ifra om at de måtte lete etter frivillige. Hun sa at det skulle gis beskjed og at jeg skulle si ifra ved gaten. Beskjeden ble ikke gitt. Boarding hadde langt fra begynt da jeg sjekket inn, det var ikke engang satt opp gate. Når man sjekker inn før fristen bør man ikke være helt rettsløs og bare takke og bukke, selv for passasjerer på økonomi kan ting haste. Det var også kun fire passasjerer som ikke kom med, det hadde ikke vært en umulig oppgave å finne andre. jeg har opplevd langt verre overbooking enn det.
Kompensasjonen var i og for seg grei nok rent beløpsmessig når de først innrømmet at jeg hadde krav på den, men jeg skulle gjerne ha reist uten den og med direkteflyet.

jb1
08-08-2006, 23:09
Originally posted by imm

Siden du åpenbart var en av de aller siste som sjekket inn, kan det jo ha vært at de hadde et opprop ved gate mens du sto på innsjekk, eller var på vei dit. Eller at de selvfølgelig har spurt folk ved innsjekk.

Forskjellige selskaper har forskjellige rutiner. Ryanair for eksempel, sier at dersom det er solgt flere seter enn hva det er ombord, så er det førstemann til mølla... eller sagt med andre ord: Kommer du sist til innsjekk, så sorry Mack.
Andre har prioriteringslister (gullkunder, sølvkunder, business klasse passasjerer osv).


Jeg tror neppe Austrian ønsker å bli sammenlignet med Ryanair.

Hurum
09-08-2006, 02:58
Originally posted by jb1

Originally posted by imm

Siden du åpenbart var en av de aller siste som sjekket inn, kan det jo ha vært at de hadde et opprop ved gate mens du sto på innsjekk, eller var på vei dit. Eller at de selvfølgelig har spurt folk ved innsjekk.

Forskjellige selskaper har forskjellige rutiner. Ryanair for eksempel, sier at dersom det er solgt flere seter enn hva det er ombord, så er det førstemann til mølla... eller sagt med andre ord: Kommer du sist til innsjekk, så sorry Mack.
Andre har prioriteringslister (gullkunder, sølvkunder, business klasse passasjerer osv).


Jeg tror neppe Austrian ønsker å bli sammenlignet med Ryanair.
..nei sikkert få flyselskap som ønsker det, men som du ser er ikke forskjellen stor.
Har selv blitt kastet av SAS Braathens fordi jeg var den siste som hadde sjekket innmed billigste billett....og fikk da null i kompensasjon.....

dc-8-63
09-08-2006, 03:47
Originally posted by jb1

Originally posted by dc-8-63

..jeg synes ikke at OS gjorde en bra jobb her, men du sjekket inn etter at alle setene var opptatt, og dermed er deg det beroerer....vet du f.eks om OS spurte om frivillige ved sjekkinn ? husk at det ikke lenger var noen mulighet naar du ankom sjekkinn, flyet var paa den tiden fullt....
ville du ha meldt deg frivillig ? eller synes du at kompensasjonen ikke var nok ?

Hvis du leser det jeg skriver ser du at jeg absolutt ikke hadde meldt meg frivillig om jeg hadde blitt spurt. Ting gikk ettertrykkelig i dass p.g.a. dette. Jeg sa fra ved check-in at jeg bad dem si ifra om at de måtte lete etter frivillige. Hun sa at det skulle gis beskjed og at jeg skulle si ifra ved gaten. Beskjeden ble ikke gitt.

Saa du fortalte innsjekking hvordan de skal gjoere jobben sin !!! (sjakktrekk:cry: )

Sa du ikke at flyet via CPH gikk 10 minutter foer direkte flyet....noe som tyder paa at OS nok spurte om frivillige allerede ved sjekkinn...det er normal prosedyre for mange selskap...soerg for aa holde problemene vekk i fra gaten...

Du saa dette i fra en side...du vet ikke noe om hva som skjedde foer du ankom flyplassen, i mine oeyene fornaermet du den som kunne hjelpe deg ved aa fortelle hvordan jobben skulle gjoeres....nei du er ikke rettsloes, men du gjorde en straalende jobb med aa soerge for aa bli det.....:rolleyes:

LN-MOW
09-08-2006, 04:23
Originally posted by Hurum


Har selv blitt kastet av SAS Braathens fordi jeg var den siste som hadde sjekket innmed billigste billett....og fikk da null i kompensasjon.....

Var du for sent ute? Ellers skulle du hatt kompensasjon. Naar skjedde dette?

imm
09-08-2006, 06:15
Å be de lete etter frivillige kan vel umulig være å trampe de på beina? De må jo også forstå ens situasjon og frustrasjon over å ikke komme med.

Men som en sier, det er kanskje ikke usansynlig at folk har blitt spurt ved innsjekk. Vet at for eksempel SAS i stor grad gjør dette. Også for folk som har en forbindelse først: eksempelvis at du kommer fra Oslo til København og skal videre til Frankfurt, og så er Frankfurt flyet overbooket. Da vil du ofte allerede ved innsjekk i Oslo få spørsmål om alternativ rute.


IMM

jb1
09-08-2006, 09:25
Originally posted by dc-8-63

Originally posted by jb1

Originally posted by dc-8-63

..jeg synes ikke at OS gjorde en bra jobb her, men du sjekket inn etter at alle setene var opptatt, og dermed er deg det beroerer....vet du f.eks om OS spurte om frivillige ved sjekkinn ? husk at det ikke lenger var noen mulighet naar du ankom sjekkinn, flyet var paa den tiden fullt....
ville du ha meldt deg frivillig ? eller synes du at kompensasjonen ikke var nok ?

Hvis du leser det jeg skriver ser du at jeg absolutt ikke hadde meldt meg frivillig om jeg hadde blitt spurt. Ting gikk ettertrykkelig i dass p.g.a. dette. Jeg sa fra ved check-in at jeg bad dem si ifra om at de måtte lete etter frivillige. Hun sa at det skulle gis beskjed og at jeg skulle si ifra ved gaten. Beskjeden ble ikke gitt.

Saa du fortalte innsjekking hvordan de skal gjoere jobben sin !!! (sjakktrekk:cry: )

Sa du ikke at flyet via CPH gikk 10 minutter foer direkte flyet....noe som tyder paa at OS nok spurte om frivillige allerede ved sjekkinn...det er normal prosedyre for mange selskap...soerg for aa holde problemene vekk i fra gaten...

Du saa dette i fra en side...du vet ikke noe om hva som skjedde foer du ankom flyplassen, i mine oeyene fornaermet du den som kunne hjelpe deg ved aa fortelle hvordan jobben skulle gjoeres....nei du er ikke rettsloes, men du gjorde en straalende jobb med aa soerge for aa bli det.....:rolleyes:

Jeg fornærmet ingen, jeg sa kun at de burde prøve å finne frivillige. Hvis du kaller det å fornærme noen å si at det er svært viktig for meg at jeg får være med på det flyet jeg faktisk har kjøpt billett til, har du en lav smertegrense.

FBU
09-08-2006, 10:41
Enig. Tåler man ikke å høre såpass, så har man heller ingenting i service bransjen og gjøre:angry:

EK 007
09-08-2006, 11:09
Originally posted by LN-MOW

Originally posted by Hurum


Har selv blitt kastet av SAS Braathens fordi jeg var den siste som hadde sjekket innmed billigste billett....og fikk da null i kompensasjon.....

Var du for sent ute? Ellers skulle du hatt kompensasjon. Naar skjedde dette?



I de situasjoner hvor et flyselskap får en denied boarding-situasjon pga downsizing som følge av tekniske problemer på en annen maskin, er ikke flyselskapet, ifølge EU-reglene, pliktet til å utbetale kompensasjon. Så lenge det ikke utbetales kompensasjon, er det heller ikke lett å finne frivillige, og da kan den enkleste fremgangsmåten (og kanskje også den mest rettferdige??) være å ta av den med den billigste billetten............

jb1
09-08-2006, 12:09
Originally posted by EK 007

Originally posted by LN-MOW

Originally posted by Hurum


Har selv blitt kastet av SAS Braathens fordi jeg var den siste som hadde sjekket innmed billigste billett....og fikk da null i kompensasjon.....

Var du for sent ute? Ellers skulle du hatt kompensasjon. Naar skjedde dette?



I de situasjoner hvor et flyselskap får en denied boarding-situasjon pga downsizing som følge av tekniske problemer på en annen maskin, er ikke flyselskapet, ifølge EU-reglene, pliktet til å utbetale kompensasjon. Så lenge det ikke utbetales kompensasjon, er det heller ikke lett å finne frivillige, og da kan den enkleste fremgangsmåten (og kanskje også den mest rettferdige??) være å ta av den med den billigste billetten............

I denne situasjonen ble det utbetalt kompensasjon. Jeg er ikke sikker på om jeg er enig i at man alltid skal ta den med en billig billett, det bør ikke straffe seg å bestille tidlig.

The Ticketor
09-08-2006, 12:10
Så man skal ta dem som har betalt mest? Det blir vel litt bakvent...

jb1
09-08-2006, 12:11
Originally posted by The Ticketor

Så man skal ta dem som har betalt mest? Det blir vel litt bakvent...
nei, men man kan spørre etter frivillige, så ta dem med billigste billett.

EB
09-08-2006, 12:12
Man kan betale mye selv om man bestiller tidlig også... Det er vel ikke rart om man velger ut de som har betalt minst for billetten...

The Ticketor
09-08-2006, 12:16
Originally posted by jb1

[nei, men man kan spørre etter frivillige, så ta dem med billigste billett.

Og det er jo stort sett det som praktiseres også.

jb1
09-08-2006, 12:16
Originally posted by EB

Man kan betale mye selv om man bestiller tidlig også... Det er vel ikke rart om man velger ut de som har betalt minst for billetten...

Det er ikke lett å styre om man vil bestille en billett i klasse L eller Q. Eneste valg er stort sett business og economy, eventuelt flex på økonomi. Vi trenger ikke diskutere dette mer, vi blir ikke enige. jeg ville bare få frem et poeng at selskapet gav f i å hjelpe og trodde alt var greit. De tre andre som ble booket om var langt fra blide de heller, ingen ble spurt om det var greit å vente.

jb1
09-08-2006, 12:19
Originally posted by The Ticketor

Originally posted by jb1

[nei, men man kan spørre etter frivillige, så ta dem med billigste billett.

Og det er jo stort sett det som praktiseres også.
ikke her, derfor laget jeg en posting. Jeg vet ikke om jeg hadde betalt minst heller. Jeg har sett langt rimeligere billetter enn det jeg betalte på andre avganger. Dette var en returbillett på OSL-VIE-OSL. Jeg hadde en enkeltbillett fra TRF via CPH til VIE på tilbakereisen til Østerrike.

The Ticketor
09-08-2006, 12:22
Nei, jeg fikk med meg at det ikke fungerte bra for din del.

Range Rover
09-08-2006, 15:31
Så er det jo alltids alternativet å ikke selge flere billetter enn dem man har plass til... For min del virker det helt vilt at hvis man har kjøpt en billett til en spesifikk avgang til den prisen selskapet har annonsert og møter i tide til avgangen likevel IKKE kommer med flyet.

Flyselskapene spekulerer i overbookinger. Når det så går galt må flyselskapene etter min mening ta sitt ansvar. Det er jo dem som har skapt situasjonen. Siden EU (eller hvem det nå er) har sett behov for et detaljert regelverk for kompensasjoner når du ikke kommer med flyet du har billett til så har dette åpenbart ikke fungert så bra. Det å skylde på kunden for at flyet er overbooket er etter mitt syn helt vilt.

Forøvrig er jeg ganske sikker på at man alltid klarer å finne frivillige til å stå igjen bare kompensasjonen er bra nok.

dc-8-63
09-08-2006, 19:48
Originally posted by jb1

Originally posted by dc-8-63

Originally posted by jb1

Originally posted by dc-8-63

..jeg synes ikke at OS gjorde en bra jobb her, men du sjekket inn etter at alle setene var opptatt, og dermed er deg det beroerer....vet du f.eks om OS spurte om frivillige ved sjekkinn ? husk at det ikke lenger var noen mulighet naar du ankom sjekkinn, flyet var paa den tiden fullt....
ville du ha meldt deg frivillig ? eller synes du at kompensasjonen ikke var nok ?

Hvis du leser det jeg skriver ser du at jeg absolutt ikke hadde meldt meg frivillig om jeg hadde blitt spurt. Ting gikk ettertrykkelig i dass p.g.a. dette. Jeg sa fra ved check-in at jeg bad dem si ifra om at de måtte lete etter frivillige. Hun sa at det skulle gis beskjed og at jeg skulle si ifra ved gaten. Beskjeden ble ikke gitt.

Saa du fortalte innsjekking hvordan de skal gjoere jobben sin !!! (sjakktrekk:cry: )

Sa du ikke at flyet via CPH gikk 10 minutter foer direkte flyet....noe som tyder paa at OS nok spurte om frivillige allerede ved sjekkinn...det er normal prosedyre for mange selskap...soerg for aa holde problemene vekk i fra gaten...

Du saa dette i fra en side...du vet ikke noe om hva som skjedde foer du ankom flyplassen, i mine oeyene fornaermet du den som kunne hjelpe deg ved aa fortelle hvordan jobben skulle gjoeres....nei du er ikke rettsloes, men du gjorde en straalende jobb med aa soerge for aa bli det.....:rolleyes:

Jeg fornærmet ingen, jeg sa kun at de burde prøve å finne frivillige. Hvis du kaller det å fornærme noen å si at det er svært viktig for meg at jeg får være med på det flyet jeg faktisk har kjøpt billett til, har du en lav smertegrense.

Jeg tror ikke du skjoenner poenget, i den situasjonen du befant deg i var du avhengig at OS skulle strekke seg det lille ekstra for at du skulle lykkes aa komme med flyet.

Jeg er ikke spesiellt haarsaar og har 15 gode aar i service industrien aa se tilbake paa, og erfaringene derifra gjoer at jeg ikke staar igjen, jeg faar de setene jeg oensker (de siste 20 flygingnene har enten vaert oppgradering, eller ekstra benplass ved noedutganger...) og det kun basert paa respekt for de som kan gi meg det jeg oensker...at de oensker aa strekker seg litt ekstra....

Du har din metode, og floey via CPH.....

TOS
09-08-2006, 21:00
Originally posted by dc-8-63

jeg faar de setene jeg oensker (de siste 20 flygingnene har enten vaert oppgradering, eller ekstra benplass ved noedutganger...) og det kun basert paa respekt for de som kan gi meg det jeg oensker...at de oensker aa strekker seg litt ekstra....

Du har din metode, og floey via CPH.....

Jeg tror dessverre ikke at all mulig respekt for de som kan gi en det en ønsker alene bidrar til oppgraderinger osv. Det må nok noen andre triks, kort, kjente, e.l. i tillegg. Jeg forsøker å alltid opptre høflig og ordentlig, men det hjelper ikke....:lol: Jeg kan egentlig bare komme på en eneste gang at jeg har blitt oppgradert av innsjekk-/gatepersonale - og det var for noen få måneder siden med BA fra OSL til LHR. De få andre gangene det har skjedd har vært i min korte RoyalWing-periode hos KLM. Jeg har riktignok aldri blitt stående igjen, men så er det ikke så ofte at flyene er 100% fulle.

Hurum
09-08-2006, 21:13
Må støtte TOS her. Har alltid møtt i god tid og vært hyggelig og passe "diskret". Har aldri spurt om noe, men har aldri blitt oppgradert eller fått noe som helst ekstra service så lenge jeg har flydd. Dog har jeg måttet stå over endel avganger pga overbooking...og da uten kompensasjon.

dc-8-63
09-08-2006, 21:53
Originally posted by TOS

Originally posted by dc-8-63

jeg faar de setene jeg oensker (de siste 20 flygingnene har enten vaert oppgradering, eller ekstra benplass ved noedutganger...) og det kun basert paa respekt for de som kan gi meg det jeg oensker...at de oensker aa strekker seg litt ekstra....

Du har din metode, og floey via CPH.....

Jeg tror dessverre ikke at all mulig respekt for de som kan gi en det en ønsker alene bidrar til oppgraderinger osv. Det må nok noen andre triks, kort, kjente, e.l. i tillegg. Jeg forsøker å alltid opptre høflig og ordentlig, men det hjelper ikke....:lol: Jeg kan egentlig bare komme på en eneste gang at jeg har blitt oppgradert av innsjekk-/gatepersonale - og det var for noen få måneder siden med BA fra OSL til LHR. De få andre gangene det har skjedd har vært i min korte RoyalWing-periode hos KLM. Jeg har riktignok aldri blitt stående igjen, men så er det ikke så ofte at flyene er 100% fulle.

Jeg har null kjente hos Hawaiian - 1 oppgradering + 4 turer paa 26AB paa 767 (Emergency Exit)...null kjennte hos Swiss - bytte til Nonstop JFK-GVA som jeg oensket plus Emergency Exit...Emergency Exit ogsaa paa retur....oppgradering hos LAN - null kjente....naa skal det sies at jeg har mange aar bak meg til aa lete etter kandidater for Oppgradering hos SAS, dermed er det lettere aa oppfylle kravene for aa vaere kandidat....

...og hvis man reiser fast paa en strekning, saa bli kjennt med folket, gjoer dem til dine venner....det er verdt det...

TOS
09-08-2006, 22:01
Originally posted by dc-8-63

naa skal det sies at jeg har mange aar bak meg til aa lete etter kandidater for Oppgradering hos SAS, dermed er det lettere aa oppfylle kravene for aa vaere kandidat....


Da bekrefter du vel indirekte mitt syn - det er andre faktorer som spiller inn. Jeg vil anta at det store flertallet reisende er relativt høflige og oppfører seg normalt, så da spørs det hva som kreves i tillegg...? Noen tips...?

SQ 777
09-08-2006, 22:37
Samme her, NULL kjente , får ALLTID det jeg vil dersom det er ledig. Uansett airine. Flyr så mye og det er sjelden det ikke er nødutgang. Men jeg har jo ikke det vanlge norske, grinete, sure lynne.

Denied boarding, frivillig. Alltid først i køen for en stor sjekk med et stoort :smile2

EB
09-08-2006, 22:42
Joiner DC-8-63 og SQ777... Kanskje vi burde skrive bok...

TOS
09-08-2006, 23:16
Jeg får kanskje vurdere å slutte å benytte meg av nettinnsjekk, og heller vise frem mitt smilende åsyn til personalet bak skrankene....:D Det var kanskje et lykketreff at jeg ikke benyttet nettinnsjekk hos BA, noe som resulterte i 1A til LHR.... Får eksperimentere litt på vei ned til AMS om et par uker.:lol:

Range Rover
10-08-2006, 00:08
Originally posted by dc-8-63

Originally posted by jb1

Originally posted by dc-8-63

Originally posted by jb1

Originally posted by dc-8-63

..jeg synes ikke at OS gjorde en bra jobb her, men du sjekket inn etter at alle setene var opptatt, og dermed er deg det beroerer....vet du f.eks om OS spurte om frivillige ved sjekkinn ? husk at det ikke lenger var noen mulighet naar du ankom sjekkinn, flyet var paa den tiden fullt....
ville du ha meldt deg frivillig ? eller synes du at kompensasjonen ikke var nok ?

Hvis du leser det jeg skriver ser du at jeg absolutt ikke hadde meldt meg frivillig om jeg hadde blitt spurt. Ting gikk ettertrykkelig i dass p.g.a. dette. Jeg sa fra ved check-in at jeg bad dem si ifra om at de måtte lete etter frivillige. Hun sa at det skulle gis beskjed og at jeg skulle si ifra ved gaten. Beskjeden ble ikke gitt.

Saa du fortalte innsjekking hvordan de skal gjoere jobben sin !!! (sjakktrekk:cry: )

Sa du ikke at flyet via CPH gikk 10 minutter foer direkte flyet....noe som tyder paa at OS nok spurte om frivillige allerede ved sjekkinn...det er normal prosedyre for mange selskap...soerg for aa holde problemene vekk i fra gaten...

Du saa dette i fra en side...du vet ikke noe om hva som skjedde foer du ankom flyplassen, i mine oeyene fornaermet du den som kunne hjelpe deg ved aa fortelle hvordan jobben skulle gjoeres....nei du er ikke rettsloes, men du gjorde en straalende jobb med aa soerge for aa bli det.....:rolleyes:

Jeg fornærmet ingen, jeg sa kun at de burde prøve å finne frivillige. Hvis du kaller det å fornærme noen å si at det er svært viktig for meg at jeg får være med på det flyet jeg faktisk har kjøpt billett til, har du en lav smertegrense.

Jeg tror ikke du skjoenner poenget, i den situasjonen du befant deg i var du avhengig at OS skulle strekke seg det lille ekstra for at du skulle lykkes aa komme med flyet.

Jeg er ikke spesiellt haarsaar og har 15 gode aar i service industrien aa se tilbake paa, og erfaringene derifra gjoer at jeg ikke staar igjen, jeg faar de setene jeg oensker (de siste 20 flygingnene har enten vaert oppgradering, eller ekstra benplass ved noedutganger...) og det kun basert paa respekt for de som kan gi meg det jeg oensker...at de oensker aa strekker seg litt ekstra....

Du har din metode, og floey via CPH.....

Jeg innser at dette i og for seg er nevnt tidligere men hvorfor i all verden skal han være avhengig av "det lille ekstra" for å komme med flyet?

1. Hadde bestilt og betalt billett til denne avgangen.
2. Var ved innsjekkingsskranken for å sjekke inn før fristen som flyselskapet hadde satt som siste frist for innsjekking.

Da er det for meg en gåte hvordan det kan ha seg at man ikke skulle komme med flyet. Han kjøpte neppe denne billetten for moro skyld.

RR

dc-8-63
10-08-2006, 00:51
vel, du har egentlig 100% rett i det, og i en ideel verden skulle han bare ha spasert ombord i flyet, men verden er ikke ideel, og til tider gaar det ikke som planlagt hverken for flyselskapet eller passasjer. I dette tilfellet stemte ikke det statitistiske grunnlaget...og OS endte opp med 4 passasjerer mere enn de hadde seter ombord (det kan ha vaert flere, de kan ha funnet frivillige som sjekket inn tidlig og reiste via Frankfurt etc. tidligere) men vi vet at de endte opp med 4 ufrivillige....og selv om disse sjekket inn foer fristen var gaatt ut, saa var de de 4 siste som sjekket inn (med et svakt forbehold om eventuelle edle kort innehavere)...og i vaar venn's tilfelle var det lite som talte for at han skulle faa plass i stedenfor en av de som hadde sjekket inn tidligere, han reiste lokalt - dvs. startet i Wien og endte reisen i Oslo, hadde han ankommet med OS (eller annet Star Alliance selskap) ville ha ha sjekket inn mye tidligere, skulle han reise videre i fra Oslo kunne de i mange tilfeller (Nord Norge) medfoert ytterligere kostnader for OS med overnattings kostnader...og de ville nok ha vurdert aa gi han plass....

I disse tilfellene er f.eks. Ryanair langt langt bedre....da billettene de selger stort sett ikke kan endres, og de kan operere med svaert lite overbooking....noe nettverks selskap ikke kan, de maa overbooke for aa overleve....det dreire seg om saa utrolig mye penger, jeg tilbrakte en uke paa SAS Space Control hvor allt dette styres, og det er enorme summer det dreier seg om.....

Utflyttet
10-08-2006, 00:55
Jeg har opplevd at innsjekk-automatene til SAS har en lur vinkel på dette. Har flere ganger opplevd at automaten sier at flyer er fullt, innstilt, ovrbooket eller noe og spør vennlig omjeg kunne tenke meg å komme frem tidligere med mer direkte ruter, eller å vente mot kompensasjon. Hvis man vet om problemet tidlig og kan presentere et slikt valg til alle kunder så har jeg troen på at man lettere får tak i frivillige; jeg fikk sprøsmålet selv som EBG på en fullpris-billett to timer før avgang.

-A

FBU
10-08-2006, 00:59
Helt korrekt det at Sas sine innsjekkings automater er utstyrt slik. Er man overbooket på en avgang, så kan det legges inn i systemet at man ønsker frivilige. Automaten ber da passasjeren om å henvende seg til pseronalet om man ønsker alternativ ruting mot kompensasjon.
Ganske bra egentlig:)

imm
10-08-2006, 06:35
Ja, sånn skal det være. Og som nevnt tidligere, får man gjerne spørsmål allerede ved innsjekk i Oslo, om man kan reise en alternativ rute der som flyet videre fra København er overbooket. Og det spørsmålet bør man få om man er gullkunde eller reiser på billigst mulig måte.
Dersom jeg var gullkunde (noe jeg sikkert aldri vil bli), ville jeg satt stor pris på å bli spurt. Kanskje jeg ikke har det travelt i det hele tatt, og tar mer enn gjerne en liten omvei mot en grei kompensasjon. Timebetalingen for dette kan være formidabel.

CK
10-08-2006, 07:48
overbooking er helt nødvendig når manopererer med ombookbare billetter, og som vår venn i Avdeling Vest sier er det STORE penger det dreier seg om. De aller fleste fly overbookes - noen ganske heftig - basert på statistisk materiale om avbookingsraten (det er ikke uvanlig at en interkontavgang er overbooket med 50-60 seter seks måneder før avgang - og tilbyr fremdeles seter. Man gjør også (eller systemet gjør for en) en avveining av risikoen for at man står igjen med for mange pax på avreisetidspunktet, målt opp mot verdien av de ekstra setene man kan få solgt (Business) og da er kostnader til kompensasjon (pluss noe bad-will) lagt inn. Som oftest er det ikke noe problem å få frivillige (særlig ikke når man står og vifter med €250), men av og til er det ikke mulig (litt vanskelig når det nesten bare er EBG'er ombord...), eller man får ikke de avbookingene og/eller no-shows som man forventer, og da er man i møkka. Det hender også ofte at det som fremstår som overbookinger ikke er det, men skyldes down-size av equipment. Man har kanskje solgt 70 seter på en Q400, men så får dne teknisk og man må sette inn en 50-seter i stedet. Dét er noe dritt, for å si det pent.

SK, WF og flere andre større selskaper har også utviklet det de kaller "action teams" som kontakter pax på overbookede flygninger før avreise og tilbyr dem alternative reiseveier, en tidligere/senere avgang og kompensasjon. Dette er noe som fungerer veldig bra, og som jeg vet blir satt pris på av kundene.

EB
10-08-2006, 08:40
Dette skjedde jo oss i sommer. 2 ganger. Første gangen fikk vi penger (masse penger) når vi ventet noen timer på å fly.... Hjem fikk vi slippe gebyr for overvekten om vi fløy tidligere...

jb1
10-08-2006, 11:05
Originally posted by dc-8-63

Originally posted by jb1

Originally posted by dc-8-63

Originally posted by jb1

Originally posted by dc-8-63

..jeg synes ikke at OS gjorde en bra jobb her, men du sjekket inn etter at alle setene var opptatt, og dermed er deg det beroerer....vet du f.eks om OS spurte om frivillige ved sjekkinn ? husk at det ikke lenger var noen mulighet naar du ankom sjekkinn, flyet var paa den tiden fullt....
ville du ha meldt deg frivillig ? eller synes du at kompensasjonen ikke var nok ?

Hvis du leser det jeg skriver ser du at jeg absolutt ikke hadde meldt meg frivillig om jeg hadde blitt spurt. Ting gikk ettertrykkelig i dass p.g.a. dette. Jeg sa fra ved check-in at jeg bad dem si ifra om at de måtte lete etter frivillige. Hun sa at det skulle gis beskjed og at jeg skulle si ifra ved gaten. Beskjeden ble ikke gitt.

Saa du fortalte innsjekking hvordan de skal gjoere jobben sin !!! (sjakktrekk:cry: )

Sa du ikke at flyet via CPH gikk 10 minutter foer direkte flyet....noe som tyder paa at OS nok spurte om frivillige allerede ved sjekkinn...det er normal prosedyre for mange selskap...soerg for aa holde problemene vekk i fra gaten...

Du saa dette i fra en side...du vet ikke noe om hva som skjedde foer du ankom flyplassen, i mine oeyene fornaermet du den som kunne hjelpe deg ved aa fortelle hvordan jobben skulle gjoeres....nei du er ikke rettsloes, men du gjorde en straalende jobb med aa soerge for aa bli det.....:rolleyes:

Jeg fornærmet ingen, jeg sa kun at de burde prøve å finne frivillige. Hvis du kaller det å fornærme noen å si at det er svært viktig for meg at jeg får være med på det flyet jeg faktisk har kjøpt billett til, har du en lav smertegrense.

Jeg tror ikke du skjoenner poenget, i den situasjonen du befant deg i var du avhengig at OS skulle strekke seg det lille ekstra for at du skulle lykkes aa komme med flyet.

Jeg er ikke spesiellt haarsaar og har 15 gode aar i service industrien aa se tilbake paa, og erfaringene derifra gjoer at jeg ikke staar igjen, jeg faar de setene jeg oensker (de siste 20 flygingnene har enten vaert oppgradering, eller ekstra benplass ved noedutganger...) og det kun basert paa respekt for de som kan gi meg det jeg oensker...at de oensker aa strekker seg litt ekstra....

Du har din metode, og floey via CPH.....

Jeg forstår hvorfor det overbookes, men jeg synes det er ganske utrolig at folk som jobber i bransjen her med en gang går ut ifra at jeg har oppført meg uhøflig, det gjorde jeg ikke, jeg bare påpekte at for meg var det ekstremt viktig å komme med flyet og om de kune se om de kunne gjøre noe, men jeg ble møtt med uvilje fra første stund. Man skal da ikke stå å be på sine knær for å møte velvilje hos flyselskapet. Jeg synes det er ganske drøyt at du påstår at jeg har "min metode" og derfor fløy via CPH, men dropp det. Jeg fikk en mail fra Austrian idag, de innrømmet og beklaget svikt i rutinene og gir meg ytterligere 100 € i kompensasjon. Case closed.

The Ticketor
10-08-2006, 11:31
"Alle i bransjen" sa vel ikke det, men fint at du fikk litt mere kompensasjon!