PDA

View Full Version : Bermuda

SQ 777
13-05-2017, 10:17
Så i dag at Mainsail på CNN er i Bermuda.. Neida, er ikke interessert i seiling, men der viser de mye fra det fantastisk vakre "land", spesielt hovedstaden Hamilton...

Et av de vakreste steder på kloden , tynt befolket også :up:...Bermuda ca. 65.000, Hamilton ca. 6.500. Var der på julaften 1971 med PA via JFK.. Spør meg ikke hvordan jeg fikk ideen. Men var der også nov 2015 UA via EWR .... Har alltid hatt lyst til å komme tilbake..

Fnate
13-05-2017, 15:44
Kult. Enig i at Bermuda er veldig smud. Ramlet også tilfeldigvis over det i fjor etter å ha feiret bursdagen din.

Dog er det rimelig dyrt i high season.

SBT
14-05-2017, 02:57
Har lyst til å fortelle dette, som er en del of track for Flyprat;
Portugisisk er et offisielt språk på Bermuda, det har sammenhang med landarbeidere som kom fra Azorene, - måtte spørre om det siden offiselle oppslag på postkontoret der også var på porugisisk. Og utenfor satt det en gammel dame og solgte papirblomster, som jeg kjøpte en av, og hun fotalte at mannen hennes hadde kjempet i Norge i 2. Verdenskrig, - fra Bermuda ??!!, ja, vi var jo en del av de engelske styrker.

LN-RTP
14-05-2017, 04:21
Bermuda ja.
Det er mye fin vrak -dykking der, hundrevis av skips forlis i sin tid.
Husker min siste tur dit med en B-757 fra Miami: Det var egentlig en 737-800 tur men det blåste 50 knop på tvers av banen og 738 hadde ikke nok bensin til å dra til alternate flyplass hvis vinden ikke snudde og la seg.
Derfor ble vi som var på reserve vakt kalt ut i siste liten for å fly 752 dit.
Vi hadde nok bensin for å ha alternate både New York og Puerto Rico.
Meterologen lovte at når vi kom dit så hadde vinden snudd 90 grader og var langs banen med 25-30 knop.
Vi fløy og fløy og sjekket været titt og ofte og dem hadde helt rett, det gikk fra 50 knops sidevind til 25 langs rullebanen innen vi kom frem, men svarte natta langt ute i Atlanteren og ikke noen lystur.
Vi havnet på fint hotel og fikk god middag så alt var bra, men pussig tur.