View Full Version : SAS med direkterute Tromsø - København W17/18
SAS åpner ny rute fra Tromsø til København fra vinterprogrammet 2017/2018. Ruten flys med Boeing 737 med plass til 181 passasjerer.
Rutetider:
Onsdager: 14:20- 16:50 CPH - TOS
11:15- 13:45 TOS- CPH
Lørdager: D14:05-16:35 CPH- TOS
11:00-13:30 TOS- CPH
Pressemeldinga er her: (http://news.cision.com/dk/sas/r/populaere-norge--sas-abner-endnu-en-rute-fra-danmark,c2262103)
Hvilken flytype?
Står i posten ;)
Står i posten ;)
Ikke når jeg åpna posten... (Link til pressemelding var heller ikke inkludert i "første utkast"). Men var vel grunn til å mistenke B737 siden det ser ut som den slinges ned fra Tromsø.
Onsdag og lørdag, litt odde dager, men helt klart en god start!
Greit å få flydd opp litt mere turister til TOS! :-D
Hvordan passer det med IC flyvningene til SK i CPH?!
Onsdag og lørdag, litt odde dager, men helt klart en god start!
Greit å få flydd opp litt mere turister til TOS! :-D
Hvordan passer det med IC flyvningene til SK i CPH?!
Korresponderer vel greiest med flyvninger vestenfra EWR, IAD og ORd, med mindre man legger inn en overnatting i CPH.
Field in sight
10-05-2017, 17:38
Dette høres bra ut for Tromsø. Blir det noe lignende forrige vintersesong, blir det godt med utenlandstrafikk på Langnes på lørdager! Med tanke på hvor godt Arlanda-ruten har gått, var vel kanskje dette noe som lå litt i kortene.
TOS begynner å få mange destinasjoner etterhvert bra for fleksible nordlendinger som skal på ferie, men det gir jo ikke næringslivet så mye bedre tilbud når det er snakk om 1-2 ganger i uken, da hjelper det lite med 15 direkteruter til utlandet. Næringslivet er fremdeles prisgitt OSL ruten.
Når kan man forvente at disse rutene kan bookes? Jeg ser at de ligger i systemet når man søker etter billetter, men uten at de kan bookes, og uten pris. Er det ikke litt ustrategisk å lansere ruta før den faktisk kan bookes, reklameverdien i nyhetssakene er vel større jo ferskere saken er...
Er det noen som vet hvordan denne går? Opplevelsen min er at det er bra med folk på tross av dagene, men grunnlaget mitt er ikke all verden.