PDA

View Full Version : God mandag morgen:-)

EB
24-04-2017, 05:14
God morgen fra HoBo i Stockholm. HoBo er definitivt annerledes enn de fleste andre hotell jeg har bodd på - kult. Nå venter en dag på messe med mange hundre kunder flr det blir festmiddag i kveld. Ha en bra start på uken du også.

TriStar
24-04-2017, 07:49
God morgen fra Grønland. Så kan vi ønske vinteren velkommen tilbake. Håper det blir et kortvarig besøk! Ha en fiin uke, helst uten for mye bruk av vintertøy[emoji3]

Sent from my iPad using Tapatalk

jb1
24-04-2017, 08:02
God morgen fra Arlanda. Alt så normalt ut til vi satt i setene på SK485. Det ble det da opplyst at det er snøkaos på OSL og at mange fly er forsinket/innstilt. I dette øyeblikk kan de som som vil gå av flyet gjøre det. Neste slottid er oppgitt til 8:20. Yay

Sent from my iPhone using Tapatalk

Someone
24-04-2017, 08:03
God morgen fra trikken. Vinteren forsøker seg på et lite comeback, men innenfor Ring3 er det i hvertfall svart asfalt for det. Kurs i dag og morgen. Del 2 av et jeg var på tildelingene, og da var det både god mat og nok drikke i baren etterpå. Ha en fin dag

Discus
24-04-2017, 08:03
God vinter(?)-morgen, det var kommet en del snø, synd jeg har satt bort siene for i sesongen.
God morgen fra Arlanda. Alt så normalt ut til vi satt i setene på SK485. Det ble det da opplyst at det er snøkaos på OSL og at mange fly er forsinket/innstilt.

Ja, det bøtter ned med våt tung snø i Oslo-området nå.

petter380
24-04-2017, 08:15
Snø på bakken, hvitt og fint overalt i deilig solskinn i Bergen. Prøver Bybanen helt til BGO hvor vi nok også blir forsinket videre til OSL :) Herlig vær, digger det!

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Hypern
24-04-2017, 08:23
God morgen fra T-banen. Annerledes uke i vente som meddommer. Blir spennende. Litt trøtt da det ble et par øl med ei god venninne i går kveld men ikke noe verre enn at det går aldeles fint. Ha en fin uke enten dere skal drive med jus eller annet

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Someone
24-04-2017, 09:57
Vinteren forsøker seg på et lite comeback, men innenfor Ring3 er det i hvertfall svart asfalt for det.

Men utenfor er det full vinter. Gikk riktnok grei nordover på E6, men bussen står nå fast på E16 mot Roa etter en trafikkulykke i snøværet
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170424/6af6e938851349f9c1b67d46d652cb20.jpg

Hypern
24-04-2017, 09:58
Da slapp man unna medommer - i lagretten funker det sånn at man kaller inn 8 menn og 8 kvinner, men så skal ned til 5 menn og 5 kvinner. De trakk meg som en av de "uheldige".

ForeverSAS
24-04-2017, 10:03
God formiddag fra Snillfjord. :)

Ikke noe nedbør å melde om, men kong vinter regjerer enda landskapet, men jeg satser på at han abdiserer senere i uken. Messi gjorde min søndag til en begredelig affære. Først en tam forestilling på Lerkendal fra Rosenborg, før Real Madrid rotet det til hjemme på Bernabeu.

Nå vel, ny uke og nye muligheter. Ikke mye action fra start av denne dagen, men lillesøster skal til tannlegen utpå dagen, så da får man kanskje gjort noen andre ærender også.

Ha en fortreffelig en! :)

Fnate
24-04-2017, 10:45
Jeg tror jeg er ganske heldig. Ble bråfysen på en helgeutflukt. Fant en reiserute som minner litt om Bongos Tryllereiser sin sommertur for forummedlemmer.

Så jeg booker i vei, og har en Tantor som synes det er helt SUPERT med 7 timer layover i Frankfurt og 5 timer i London for å kunne fly LATAM Dreamliner... og totalt bruke 2 av 3 dager på bare transit. "Kan vi være på lounge da? Hvilken lounge? Kan vi se bilder?"

Men først... 2 uker hardt arbeid

Ha en fin en

petter380
24-04-2017, 11:08
LoL, kun 50kr matkupong på BGO. Haha, ikke råd til noesomhelst!

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Concorde98
24-04-2017, 11:33
God formiddag fra Furuset. Første dag denne uka som man må igjennom før flytur venter på lørdag igjen. Veldig greit med kone som liker mileagerun og setter pris på mellomlandinger. Jeg er heldig der! ;)
17 mai er det fire segmenters tur foreslått av min kone. ;)
Men først, Uppsala og Luleå turer + Malmø tur, den glemte jeg i farten...
Ha en knakende fin en! :)

Fredrik74
24-04-2017, 12:59
När ska du till Uppsala? På söndag kommer det vara fullt med folk ute på stan.

Concorde98
24-04-2017, 13:30
Hei. Vi skal til Uppsala lørdag til søndag. Er det noe spesielt som skjer på søndag?

LN-MOW
24-04-2017, 13:47
Hepp hepp .. På sånne dager er det så deilig å kunne se at Ungdommen har overtatt stafettpinnen og baler med forsinkelser og kanselleringer. Been there, done that osv ..

Kanskje man holder litt kjeft om 'udugelige amerikanske flyplasser' noen timer også. :p

Velvel .. her i vestsørøst er det fortsatt vått. Skal regne og tordne litt mer i dag før det blir sol og 25 grader igjen i morgen. Må litt rundt i dag, søpla må på dynga, svigermors balje trenger oljeskift, katta er tom for mat .... Så slik går no dagan ....

francis
24-04-2017, 14:35
God ettermiddag fra TRD. Lettskyet og ganske pent vær. 6-7 grader. Lader opp til dagens skift på Værnes med noen episoder fra forrige ukes OSL 24/7. Ser det er en god del forsinkelser/kanselleringer til/fra OSL, så blir nok et skift med mye rushbags, og fulle fly.

Polaris
24-04-2017, 14:48
Hei. Vi skal til Uppsala lørdag til søndag. Er det noe spesielt som skjer på søndag?

Valborg.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Valborgsm%C3%A4ssoafton

Fredrik74
24-04-2017, 15:13
För Uppsala gäller det här:

Studenterna börjar två dagar före valborg, den 28 april med det som kallas "skvalborg" som dagen efter följs av "kvalborg" då man ofta har grillfester, lekar och annat under dagen och sedan går ut på nation och festar till morgontimmarna. För studenterna som läser på Teknat-fakulteten och/eller bygger en flotte till Forsränningen börjar festligheterna ännu tidigare, redan 21 april börjar Forsfestivalen där flottarna byggs och det finns massa aktiviteter som är öppna för allmänheten. På sista april börjar man sedan i regel ganska tidigt på morgonen.

Idag har många av de traditionella aktiviteterna fått ge vika för picknick i stadens parker. Framför allt Ekonomikumparken brukar från tidig morgon invaderas av tusentals festande studenter.

Dagen efter valborg (finalborg) håller många nationer en majmiddag som bevistas av de tappraste studenterna som inte fått nog efter 30-40 timmars konstant festande.

Concorde98
24-04-2017, 15:16
Ok. Takk for informasjonen! :)

Chriscross
24-04-2017, 16:48
Nå er jeg spent på hvor mye snø det faktisk er på Osl, og om det er sant at jeg fortsatt har sete 4a og plus kabinen er halvfull siden det er tre avganger som er slått sammen til en...

Er vel mye som tyder på at sommerberedskap ble innført litt for tidlig, men det bør jo ringe noen bjeller når avisene tre dager i forveien maser om vanskelige kjøreforhold i lavlandet østafjells...

Sent from my iPhone using Tapatalk