View Full Version : Boarding midt i byen
I den danske utgaven av Business Traveller, er det en omtale av en engelsk arkitekt, som mener at i fremtiden kan flyene boardes midt i byen, og ikke på lufthavner som ligger i utkanten av byen.
Han har bl a et eksempel fra Stockholm. Set er info om dette på www.alexandersutton.co.uk
Hmmmm...
Hvilken støysone vil de nærmeste bygga der tilhøre da ?
Scooter01
16-04-2017, 14:27
Hadde jo vært ideelt for flyspottere........
Scooter01
TLS at OSL
16-04-2017, 15:51
In your dreams! 16 dager for sent ute med denne dårlige aprilspøken.
Da har jeg mye mer tro på en sirkelrund rullebane...
Dette er fra sommeren 2016, hvor avgangskull arkitektstudenter ble bedt om å levere futuristiske ideer for byutvikling, Alexander Sutton brukte en modell for Stockholm city airport.
Sånn skjer når du glemmer at Sim City og Transport Tycoon bare er DOS spill og ikke virkelighet.
Tøft er det nå uansett :)
robertaas
16-04-2017, 20:30
Hah, slår ikke planene jeg hadde for flyplass i sentrum av Oslo som man kunne fått til uten å rive noen bolig- eller kontorbygg. :colgate:
Om man ser bort ifra selve "flyplass-midt-i-byen"-opplegget, så ser jeg konsepter i bildene som antakelig har gode muligheter til å bli gjennomført dersom finner gode og ønonomiske løsninger for det som tenkes gjennomført. Og da spesielt løsninger for å kunne flytte flyene mellom parkering og rullebane uten at man behøver å slå på motorene.