View Full Version : God mandag morgen:-)
God morgen fra Ris. Ingen andre planer for dagen enn å bli helt frisk og det går da i riktig retning - selv om denne runden har vært drøy. Nå kaffe og nyheter. Ha en bra mandag du også.
ATC-flyradar
10-04-2017, 07:18
God morgen fra Oslo nord/Øst, måtte bare en tur på jobb i dag også. De aller fleste her på jobben - har tatt seg feriedager og har reist avgårde med unger og kjerringen.
Ser etter en storbyferie i Påsken - noen forslag ?
ha en god dag videre.
Jan
God mandasmorran fra Alfaset.
Jobbuke på meg, men heldigvis bare de tre første dagene.
Gikk radig unna på E6 som bar preg av at mange hadde tatt fri, og det samme var status i parkeringshuset på jobb. Jobbmengden derimot bærer nok preg av hva kundene gjorde på fredag. Roer seg nok ned i morgen :)
God mandag ønskes :)
God morgen fra Beitostølen. Litt trekk i lufta, sol, og faktisk et og annet snøfnugg. Litt hyttekontor i dag, men blir neppe det som kalles en full arbeidsdag. Ellers som vanlig er det viktig å ha en balansert start på morgenen [emoji3]
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170410/15ac6ec81baf7bc8a4e952d792593232.jpg
God morgen fra palmekysten avdeling Arendal. Sol og litt vind, men sitter fint i le her på terrassen. Oppgaveskriving på planen i dag, og sushi med ei venninne i kveld.
Ha en god start på uka :)
Go morgen - litt pakking før turen går til OSL, CPH og PEK.
robertaas
10-04-2017, 10:51
God mandag fra Corralejo. Om vel 1 time blir man hentet av bussen for retur til flyplassen og dette blir en flight helt utenom det vanlige. Igår sørget en bølge for at mobilen sa takk for seg til tross for IP68-sertifisering. Så dette blir en veldig lang flight uten film fra underholdningssystemet ombord som fungerer via app, ute musikk og uten podcast. Hva i alle dager skal man da gjøre ombord på en så lang flight som vanligvis ville blitt regnet som kort?
Og om det skal varsles om endrigner så vil jeg ikke motta det. Billett hjem fra flyplass som jeg har via app vil ikke fungere og nettbank for å sjekke effekten av turen vil jeg ikke komme inn på. Regninger får jeg ikke betalt. Skattemelding som jeg skulle levere denne uken får jeg heller ikke levert. Legetime får jeg ikke bestilt. Utrolig hvor avhengig man har blitt av mobilen.
Ser etter en storbyferie i Påsken - noen forslag ?
Siden du spør så sent så regner jeg med at det er påsken 2018 du snakker om. Vancouver kan vel ikke bli et dårlig valg. Luang Prabang er også bra, men kanskje ikke helt storby. Min neste tur er til Verona så den er sikkert også bra.
Ha en god en alle med fungerende mobil.
God mandag fra Corralejo. Om vel 1 time blir man hentet av bussen for retur til flyplassen og dette blir en flight helt utenom det vanlige. Igår sørget en bølge for at mobilen sa takk for seg til tross for IP68-sertifisering. Så dette blir en veldig lang flight uten film fra underholdningssystemet ombord som fungerer via app, ute musikk og uten podcast. Hva i alle dager skal man da gjøre ombord på en så lang flight som vanligvis ville blitt regnet som kort?
Og om det skal varsles om endrigner så vil jeg ikke motta det. Billett hjem fra flyplass som jeg har via app vil ikke fungere og nettbank for å sjekke effekten av turen vil jeg ikke komme inn på. Regninger får jeg ikke betalt. Skattemelding som jeg skulle levere denne uken får jeg heller ikke levert. Legetime får jeg ikke bestilt. Utrolig hvor avhengig man har blitt av mobilen.
Siden du spør så sent så regner jeg med at det er påsken 2018 du snakker om. Vancouver kan vel ikke bli et dårlig valg. Luang Prabang er også bra, men kanskje ikke helt storby. Min neste tur er til Verona så den er sikkert også bra.
Det meste fungerer jo på en datamaskin også. :) Men ja - det er noe dritt når den dør. Helt utrolig at man klarte seg uten den slags før i tiden.
ATC-flyradar
10-04-2017, 11:15
Takk Robert - litt langt unna for meg - men turen din til Verona, er et godt valg. Jeg har vært i indre by og den gamle borgen med konserter av alle mulige slag - jeg så på ZUCCHERO ( Italiensk sanger) i 2013 - flott arena.
Jan
Greetings fra kantina på CPH
Hatt en fin tur ned i OY-KFH (mener jeg å erindre), og med sete 17A på turen så kan man ikke klage på plassen heller. Har fått utlevert skikkelig BP på de 2 neste flightene (som er på annen reservasjon), så sete 4F på LH0829 venter om noen timer.
Ankomst LIS ca kl 2200 lokal tid, hvis ikke noen vil det annerledes...
Kan man kjøpe elektronikk tax-free i Danmark, når man skal til Norge? I følge selgeren i en butikk her på CPH så kunne man visst ikke det, pga noen skandinaviske interne regler, men greit å sjekke hvis det er noen som kjenner til slike regler.
Ha en fin dag, enten man har fri eller ikke :)
robertaas
10-04-2017, 11:49
Det meste fungerer jo på en datamaskin også. :)
Som har mobilen som mobilt akesspunkt når jeg reiser. Har brukt 15GB så langt denne måneden...
AirbusTrond
10-04-2017, 12:55
God dag fra Oslo sentrum. Noen må bygge landet, nærmere bestemt søkeprofiler, selv om det snart er påske. Fortsatt litt trøtt etter rødvin og whisky i helgen. Men man får ta eg en luftetur i solen. Kanskje en tur innom Fenaknoken? I alle fall - ha en fin mandag!
Storbytur i Påsken, tja hva med Bucuresti ? Ellers er jo alltid Berlin den perfekte storby - særlig nå når aspargessesongen er i emning.
Chriscross
10-04-2017, 13:27
Greetings fra kantina på CPH
Kan man kjøpe elektronikk tax-free i Danmark, når man skal til Norge? I følge selgeren i en butikk her på CPH så kunne man visst ikke det, pga noen skandinaviske interne regler, men greit å sjekke hvis det er noen som kjenner til slike regler.
Ha en fin dag, enten man har fri eller ikke :)
Har nok vært sånn siden tidenes morgen, iallfall fra lenge før EU kom opp med det samme mellom medlemslandene.
God dag fra havet. Mye som tyder på at chop chop kommer og henter meg i ettermiddag og at det blir en Mikkeller på flyet. De har jo tydeligvis ikke nok ringi, så da er man jo tvunget til å drikke øl da:love.
Boardingpass printet og klart i lommen i tilfelle mobilhavari på land.
God 1337 frå Trondheim. Her er det regn og jobb. Hytta igjen frå onsdag.
Hva i alle dager skal man da gjøre ombord på en så lang flight som vanligvis ville blitt regnet som kort?
Kjøp en bok! :up:
Urghhh ... her stiller man med nærmere 39 på morran, så da blir det en tur til legen igjen. Grompf. Feel like sh** ...
Men solen skinner ihvertfall. Det er ihvertfall noe.
God mandag fra Budapest.
Ble litt sent i går og vi våknet til at vi hadde bestilt Garth Brooks billetter i Kansas den 7 Mai... hm...
Har vært en lang og fin dag i byen. Mye mat. Sykt mye mat faktisk.
Dette blir bra
Ha en fin en
Garth Brooks i Kansas er en drøm! Goood tur!!
Sent from my iPhone using Tapatalk