Trety
04-08-2006, 15:10
Så var det klart for den første av årets to storbyferier, denne gangen til CPH. Vi dukket opp på Gardermoen ca. en halvtime før NB693's innsjekking stengte. Og synet som møtte meg var en laaaaaaaaang kø, noe som førte til litt umiddelbare svettetokter ettersom det så ut som om køen var for denne flighten. Men heldigvis var den til FlyNordic, som hadde innsjekking rett ved siden av oss. Køen vi stod i var kun to mennesker lang - det vil si oss.
På gate 30 hadde jeg håpet å finne en 738 med winglets, men det stod en Maersk-Sterling 735. I og for seg et OK bytte ettersom disse i hybridfargene antakelig forsvinner etter hvert. Og WL-maskiner vil finnes leeenge. Ombord virket det ryddig og pent, setene var rimelige gode å sitte i og benplassen var helt ok. Avgang og landing på tid. Ikke noe mer å si, dette var ellers i grunnen som å ta bussen.
På returen i dag møtte vi opp tidlig, 2 timer før avgang. Skremselspropaganda om sikkerhetskontrollen i CPH gjorde at vi ikke tok noen sjanser whatsoever. Men for første gang i mitt liv gikk vi i sikkerhetskontrollen - uten at det var et eneste menneske foran oss i køen!. Terminal 2 på CPH er helt ok, vi spiste frokost og fikk en meget velsmakende varm baguett med salat til - DKR 49,- det er billig for denne (til sammenlikning: det halvvasne greiene Esso On The Run tilbyr i plastboksene sine koster 44,50...). Ombordstigning i CPH gikk veldig greit, men jeg kan styre meg for Free Seating. Denne gangen var vi imidlertid heldige og fikk en treseter for oss selv. Plassen ombord på "Otto Sverdrup" var dårligere enn på Maerling sin 735, og seteryggene var for lave for meg (1.87 m.o.h.) - umulig for meg å sove ombord. Ellers var cabincrew - 2 norske og 1 svensk - meget hyggelige og blide. Pluss i margen.
Alt i alt en helt ok tur begge veier. De passer fin for en langweekend til CPH, og begge kan godt ende opp med meg som kunde igjen.
På gate 30 hadde jeg håpet å finne en 738 med winglets, men det stod en Maersk-Sterling 735. I og for seg et OK bytte ettersom disse i hybridfargene antakelig forsvinner etter hvert. Og WL-maskiner vil finnes leeenge. Ombord virket det ryddig og pent, setene var rimelige gode å sitte i og benplassen var helt ok. Avgang og landing på tid. Ikke noe mer å si, dette var ellers i grunnen som å ta bussen.
På returen i dag møtte vi opp tidlig, 2 timer før avgang. Skremselspropaganda om sikkerhetskontrollen i CPH gjorde at vi ikke tok noen sjanser whatsoever. Men for første gang i mitt liv gikk vi i sikkerhetskontrollen - uten at det var et eneste menneske foran oss i køen!. Terminal 2 på CPH er helt ok, vi spiste frokost og fikk en meget velsmakende varm baguett med salat til - DKR 49,- det er billig for denne (til sammenlikning: det halvvasne greiene Esso On The Run tilbyr i plastboksene sine koster 44,50...). Ombordstigning i CPH gikk veldig greit, men jeg kan styre meg for Free Seating. Denne gangen var vi imidlertid heldige og fikk en treseter for oss selv. Plassen ombord på "Otto Sverdrup" var dårligere enn på Maerling sin 735, og seteryggene var for lave for meg (1.87 m.o.h.) - umulig for meg å sove ombord. Ellers var cabincrew - 2 norske og 1 svensk - meget hyggelige og blide. Pluss i margen.
Alt i alt en helt ok tur begge veier. De passer fin for en langweekend til CPH, og begge kan godt ende opp med meg som kunde igjen.