Log in

View Full Version : L Ø R D A G :-)

EB
11-03-2017, 05:13
God morgen fra Ris. Stille og rolig i huset - nyter nyheter på papir, nettbrett og radio sammen med dagens første kopp kaffe. Om en liten stund er det klart for dagens treningsøkt - før brunch er hjemme. Middag borte i kveld. Ha en topp lørdag!

robertaas
11-03-2017, 07:11
God lørdag fra Exeter. Har durabelig jetleg så her står man opp en time før planlagt. Skal før hotellet starter frokostservering dra avgårde til Lyme Regis for fossiljakt. Blir spennende å se om det blir noen fangst.

Ha en god en alle som skal på en aller annen jakt idag.

Chriscross
11-03-2017, 08:37
God lørdag. Her blir det en liten prærieoppvarming før skrot skal løftes på Elixia. Så er det noen interne stillinger jeg vurderer å søke på, men søknadsprosessen er like klønete som for eksterne.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Fnate
11-03-2017, 09:59
God morgen fra flytoget. Straks til LAX med BA.

Elefanten angrer veldig på at han ikke tok med Helge. Fnate er jo fremdeles svartelistet ved kakefatet i Superkantina. Hadde Helge vært med ville personalet ringt i bjella og laget skjoldborg rundt brennvinet, mens Fnate kunne listet seg usett bort og hentet masse kake.

Sånn går dagene.

Ha en fin en

oy-viv
11-03-2017, 10:31
God morgen fra flytoget. Straks til LAX med BA

Rigtig god tur til Fnate Sen. & Jun. med BA! Har I husket at ta
madpakke med? Og champis og GT? Og brus og kake?;)

Someone
11-03-2017, 10:32
God morgen fra Beitostølen. Her skinner solen. Planen var en lang skitur, uten både barn og kone i dag, men foreløpig er formen såpass ugrei at jeg inntil videre holder meg på hytta. Satser på jeg kvikner nok til for turen i morgen. Ha en fin dag

Fnate
11-03-2017, 11:06
Wow... hadde jeg ikke vært i et fortreffelig humør i dag hadde det kommet en serierant.

1. Kommer til Gardermoen. Må til manuell innsjekk siden systemet ikke vil sjekke meg inn uten dokumentkontroll. BA har flyttet og var nå plutselig helt i enden av den nye terminalen.

2. BA klarte heller ikke sjekke meg inn lenger enn til London. Bortkastet fottur

3. Fast track er nå helt i den andre enden av terminalen igjen.

4. Fast track leder nå bare inn i mot fronten av den vanlige køen. Gjett om det passer godt med Norsk rettferdighetskultur. Og jeg var så sinnsyk flau at jeg bare ble stående. Fikk tak i en vakt og spurte om det skulle være sånn. Det skulle det, for det var nesten ingen med businessbillett utenom DY og SK allikevel.

5. Inn til kantina. Der står det noen fra Vennesla som holder resepsjonen opptatt i det uendelige. "Altsåååå æ ska ud å fly me Norvisjen. Te Tyrkia. Hvor går deffra? Det e vel faste plassår? Æ visst ikke om sånne launsjår. Åssen e de egentlig? Hva e dette?"
TYil slutt ga jeg opp å komme inn og dro heller mot F-gates.

6. Kø i passkontroll!!! Det er to køer. En All passports og en EU. Så samles disse igjen!!! like før passkontrol. Genialt!!!

7. Får handlet meg mat og drikke og satt meg og pustet ved det eneste ledige bordet. Sitter i 2 sek og skal til å ringe min god venn, som ble lagt inn på sykehus i dag. 4 Pensjonister fra Sverige kommer og klæsser seg ned ved bordet og prater høyt. Det er bare 3 stoler, så fjerdemann står ved siden av meg med øllen. Jeg reiser meg og går.

8. Setter meg ved gate med maten min. En dame setter seg ved siden av meg og ammer. Det er ikke noe galt med henne. Det er noe galt med meg. Men når man får barn tror jeg man får et annet forhold til det. Jeg har ikke barn.

#lowblodsugar

Men det er jo så klart First world problems. Jeg innser det. Lett. Så jeg er egentlig fortsatt like blid, bare sykt irritert over hvor sykt lite gjennomtenkt logistikken på OSL var i dag.

Men så møtte jeg Richard Quest og en medforumist på BA763 nå. Så da er det opptur igjen

Andy-out

Tjab
11-03-2017, 11:12
Har du problemer, med å omgås overdrevent positive folk?
Du ække aleine, vi er mange som har det sånn

Men så møtte jeg Richard Quest og en medforumist på BA763 nå. Så da er det opptur igjen

Andy-out

Kult med Quest, helt til han begynner å fikle med mobilen og dikterer tekstmeldinger..... :drink

Fnate
11-03-2017, 11:17
Har du problemer, med å omgås overdrevent positive folk?
Du ække aleine, vi er mange som har det sånn

Ooooooooooooooh. Sånn musikk jeg vokste opp med. Jokke.

Discus
11-03-2017, 11:43
God tur til laks, Fnate :lol:

God formiddag. Ble 11 timer på puta i natt så det var nok et behov for å få slappet av litt. Reisefri (dvs. mer enn lokalbuss/-tog) uke på tappene, men så blir det ut noen turer igjen.

Jeg er bare så glad for at det er norsk innenriks og ikke USAsk innenriks det går i. Jeg synes stort sett det funker veldig smooth her hjemme mellom de store Avinor-plassene med SAS/Norwegian på "forretningsavgangene", særlig om morgenen. Raske og effektive sikkerhetskontroller, relativt korte avstander både å gå, og å taxe, effektiv deicing, erfarne reisende som bare har med seg en liten sekk eller PC-veske, og alle vet hvordan ting funker og som faktisk innfinner seg ombord i god tid osv. Bruk av trapp bak, og at bru/trapp normalt kommer med en gang teller også positivt.

Rekorden så langt er ca 4 minutter fra døren på toget åpent seg på OSL til jeg satt ved gate C4.

#motvekttilfnaterant

Bizflyer
11-03-2017, 11:56
God morgen fra flytoget. Straks til LAX med BA.

Elefanten angrer veldig på at han ikke tok med Helge. Fnate er jo fremdeles svartelistet ved kakefatet i Superkantina. Hadde Helge vært med ville personalet ringt i bjella og laget skjoldborg rundt brennvinet, mens Fnate kunne listet seg usett bort og hentet masse kake.

Sånn går dagene.

Ha en fin en

Dette borger for en oppdatering i Fnates Corner neste fredag forstår jeg! :D

S. Holberg
11-03-2017, 12:10
God lørdag fra Bringeland International! Durer mot Trondheim med en høvelig lang pause på OSL. Positivt innstilt takket være Netflix, men har bil på Værnes, så ingen øl i loungen i dag...

Ha en fortreffelig laurdag!

LN-MOW
11-03-2017, 12:52
Å takke meg til med med kjøkkenbord, havregrøt og kaffe når jeg leser slikt. Straks en morgenstrekk. Tror vi satser på 'rolig lørdag' i dag.

Fnate
11-03-2017, 14:47
Dæven... lurer på om jeg er Odin-favoured jeg. Eller om jeg skal bli generelt religiøs.

OM jeg hadde fått boarding pass til LAX på OSL hadde jeg spart 30 sekunder på LHR connections, og hatt Fast Track rulletrappen på T5.

Da hadde jeg fått leggene klippet av en stor trillekoffert som kom susende ned rulletrappen for egen maskin.

Noen som ikke holdt fast i 4-hjulingen sin. Den fikk eget liv og trillet utfor trappen.

Discus
11-03-2017, 15:13
Noen som ikke holdt fast i 4-hjulingen sin. Den fikk eget liv og trillet utfor trappen.
Det kan ikke ha vært en 4-hjuling, for de stikker jo ikke av på egenhånd! Det vet du vel ;)

darkcho
11-03-2017, 15:18
Richard Quest har vært foredragsholder på en konferanse i Haugesund i helgen, derav møtet vil jeg anta.

dc-8-63
11-03-2017, 15:30
Dæven... lurer på om jeg er Odin-favoured jeg. Eller om jeg skal bli generelt religiøs.

OM jeg hadde fått boarding pass til LAX på OSL hadde jeg spart 30 sekunder på LHR connections, og hatt Fast Track rulletrappen på T5.

Da hadde jeg fått leggene klippet av en stor trillekoffert som kom susende ned rulletrappen for egen maskin.

Om det var en Rimowa er det jo bare å rope "Tommy !!! - Sitt - Pen Bisk(Koffert)) så bråstopper enhver Rimowa og tusler tilbake til "herren" sin

LN-MOW
11-03-2017, 15:53
Det kan ha vært en Walmart-kopi. De er notorisk ulydige.

Må ut og kutte noen busker, dersom energinivået tillater det. Gresset må også klippes. Sommeren står for døra.....

Chriscross
11-03-2017, 18:09
God tur til laks, Fnate :lol:

Rekorden så langt er ca 4 minutter fra døren på toget åpent seg på OSL til jeg satt ved gate C4.

#motvekttilfnaterant

Amatør;)

7 min fra tog til B-nest ytterst gate.