View Full Version : Fullt forran gardinen igjen
Etter en liten etter oljekrisen så flyr nordmenn business igjen både privat og ifm jobb melder både SAS og Berg-Hansen. SAS vurderer flere biz seter på nye IC-fly (40 mot 32). I tillegg melder Finnair om økning av norske biz reisende på ruter til HKG og SIN.
SAS ser også med interesse på økt etterspørsel til/fra Kina etter normaliseringen av forholdet med Norge sier de. Men det blir nok med interessen og praten tipper jeg.....;)
Bak innlogging: http://www.dn.no/nyheter/2017/03/08/1725/Luftfart/fullt-foran-gardinen-igjen
raider66
10-03-2017, 17:26
Det står vel også at de vurderer å anskaffe fly før A350-leveransene. Hvis ikke dette bare er våte drømmer kan det jo være en viss sannsynlighet for at det startes nye ruter østover, spesielt mtp Kina. Men CPH-hub'en/operasjonen skal vel beskyttes lengst mulig.....
Espen
MountainDew
10-03-2017, 21:23
Dårlig nytt for ID reisende!
Dårlig nytt for ID reisende!
Ja:cry:
Men når det er sagt, så er det jo hyggelig at det tar seg opp, Var så heldig at jeg fikk siste sete i nye C-klasse hos SK, og, ikke for å være partisk, så synes jeg den lå noen hakk høyere en LH både i stil og fremføring av crew, les presentasjon av serveringen.
Så la oss håpe at trenden fortsetter.
Kanskje vi får SK951 til SVG igjen:colgate:
Hvis ikke dette bare er våte drømmer kan det jo være en viss sannsynlighet for at det startes nye ruter østover, spesielt mtp Kina. Men CPH-hub'en/operasjonen skal vel beskyttes lengst mulig.....
Espen
Skandinavia-Kina med SAS er allerede fullt med CPH-PEK/PVG. SAS må med andre ord flytte noe kapasitet, eksempelvis 3u OSL-PEK på bekostning av CPH-PEK. Det er med andre ord større sjanse for at Trump får Nobels Fredspris i 2017 enn at det skjer...:lol:
Noen som kan si noe om salgstall for Plus på 330-maskinene? Mitt (svært subjektive) syn er at det "alltid" er fullt i C, ofte halvfullt i Plus, og alt fra halvfullt til stappet i Go. Spm er egentlig om SAS undervurderte etterspørselen etter Business til HKG og USA, og kanskje overvurdererte behovet for Plus.
OT: Fløy Plus sist til Miami i januar. Sammenlignet med andre seter syns jeg særlig setet men også produktet forøvrig stiller noe under standard, særlig den ubrukelige og harde fotstøtten samt minimalt med mat. Gikk sulten fra flyet begge ganger.
Noen som kan si noe om salgstall for Plus på 330-maskinene? Mitt (svært subjektive) syn er at det "alltid" er fullt i C, ofte halvfullt i Plus, og alt fra halvfullt til stappet i Go. Spm er egentlig om SAS undervurderte etterspørselen etter Business til HKG og USA, og kanskje overvurdererte behovet for Plus.
OT: Fløy Plus sist til Miami i januar. Sammenlignet med andre seter syns jeg særlig setet men også produktet forøvrig stiller noe under standard, særlig den ubrukelige og harde fotstøtten samt minimalt med mat. Gikk sulten fra flyet begge ganger.
Ikke glem at mange kjøper Plus og oppgraderer derfor. Er nok en hel del bedriftsavtaler som godkjenner Plus men ikke Buisness, slik at folk fikser oppgradering derfra for egen regning. Med andre ord kan salgstallene i Plus være langt bedre enn de ser ut, og tilsvarende omvendt i Buisness.
Skandinavia-Kina med SAS er allerede fullt med CPH-PEK/PVG. SAS må med andre ord flytte noe kapasitet, eksempelvis 3u OSL-PEK på bekostning av CPH-PEK. Det er med andre ord større sjanse for at Trump får Nobels Fredspris i 2017 enn at det skjer...:lol:
Naar du kun holder deg til Fake News og ikke abonnerer paa Trumps Twitter gaar du glipp av at Trump allerede har fatt Nobels Fredpris 2017 :lol:
Fløy Plus sist til Miami i januar. Sammenlignet med andre seter syns jeg særlig setet men også produktet forøvrig stiller noe under standard, særlig den ubrukelige og harde fotstøtten samt minimalt med mat. Gikk sulten fra flyet begge ganger.
Du skrev vel selvfølgelig en klage til SAS også? Ikke bare en liten rant her. ;)
Du skrev vel selvfølgelig en klage til SAS også? Ikke bare en liten rant her. ;)
Faktisk ikke, men siden du minnet meg på det skal jeg bruke fem minutter på kritikken min dit også.
Blir ikke forbedring om ingen klager - oss hører de jo ikke på.
En kommentar rundt dette med å sitte foran gardinen og klaging; jeg ble nettopp Diamond etter å ha fløyet Plus til/fra USA.
Det som irriterer meg er mangel på recognition fra SAS. Det tok ikke mer en 2 dager så hadde jeg et nytt Diners Club kort og et brev der Diners gratulerte meg å ha blitt EBD. Enn så lenge ikke et pip fra SAS. Det kunne vel i det miste bli generert en automatisk epost fra Roald eller noen som sa noen fine ord? EBD er jo tross alt den høyeste "offisielle" nivåen på EuroBonus.
raider66
15-03-2017, 17:47
He he he :-)
Du har jo ikke rukket å oppdatere nicket ditt heller :-)
Espen
JEg blir Diamant i April etter en business tur til Asia med Singapore Airlines. Men ettersom jeg skjønner så er Diamant bare en vits... En gave fra "goodiebag" og gi bort et gullkort er det eneste jeg finner ut er fordelen. Ikke har de en nettløsning i 2017 som kan lete etter ledige bonusreiser i StarAlliance, jeg er lei av å ringe og prate med Lisa Lotte i Stockholm som ikke vet noen ting og ikke vet forskjellen mellom business og first class.
En kollega i Oslo er Finnair Platimum og han får tilgang til OneWorld Firstclass Lounger, x antall oppgraderinger etc.
Vurderer sterkt Oneworld i fremtiden.