View Full Version : God søndag morgen fra Bangkok
God morgen fra Radisson Blu Bangkok. Har ikke fått rotet meg til å spise frokost enda, så det blir vel helst en brunch et sted i nabolaget... Ikke helt fornøyd med rommet, da temperaturreguleringen på A/C lever sitt eget liv. Men ellers alltid hyggelig å komme tilbake hit. Ble en liten barrunde i går, men greide heldigvis å somle meg hjemover i 1-tiden... Ingen store planer for dagen. Kjøpe SIM-kort og noen andre små nødvendigheter og så blir det vel et par timer ved bassenget. Ha en super søndag[emoji3]
Sent from my iPad using Tapatalk
God morgen fra Ris. Startet søndagen med en espresso og en kokosbolle - beste kombo'n spør du meg. Stille og rolig morgen før formiddagen byr på en tur ut på beina. Ha en bra søndag du også:-)
God morgen fra Sandaker. Her går det i espresso og Brannmann Sam. Kunne godt p byttet ut sistnevte med en kokosbolle, eller aller mest noen timer til på øye. Dårlig natt da arvingen avsluttet gårsdagen med å spy ned senga. Så får man se hva som skjer med en selv. Om ikke annet lukter det sterkt av klorin i hele huset. Skitur med en kamerat etterpå. Ha en fin dag
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170305/abadb5ec8c2f691c0c03960a7ff403e8.jpg
God søndag fra et sted i Suezkanalen. Fikk meg noen nye venner i natt som ville gi meg knallpris på mye rart, dumt jeg ikke hadde penger på meg.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170305/d32b8d6078647f791b4710e9948b4149.jpg
I land i Suez i kveld, hjem fra Kairo i morgen.
Ha en finfin søndag folkens :-)
Kjøpe SIM-kort og noen andre små nødvendigheter og så blir det vel et par timer ved bassenget. Ha en super søndag[emoji3]
Tar gjerne imot gode forslag til SIM kort. Har tenkt å anskaffe noen rundt omkring selv og.
ATC-flyradar
05-03-2017, 08:33
God søndag fra Alcudia på Mallorca - flott morgen med nytraktet kaffe og rundstykker - sånn skal det være en søndags morgen.
Ha en flott dag videre.
Jan
Tar gjerne imot gode forslag til SIM kort. Har tenkt å anskaffe noen rundt omkring selv og.
I følge madammen så er True Move H det som gjelder om dagen. Bra Wi-Fi og støtter både 3G og 4G. True har også noe de kaller for Tourist SIM, men har ikke satt meg inn i forskjellene.
Concorde98
05-03-2017, 09:24
God morgen fra Park Inn OSL. Her drøyde man turen litt lenger i går. Så slapp man å reise helt til Lillestrøm. ;) Neida, men fint å stå opp og gå ned for ferdig frokost. :) Etterhvert utsjekking også er det Deltabyen igjen. Fin tur til Ålesund i går. Koste meg hos SAS i det kjempefine været. Både morgenlyset og ikke minst kveldslyset under hjemturen var fantastisk i går mot de hvite spisse fjellene. Ønsker alle en riktig fin søndag! :)
Chriscross
05-03-2017, 09:28
God søndag. Når en er glad for at kona tillater at en tilbringer søndagen på jobb har en litt for mye å gjøre...
Men i dag er det en mnd til jeg er ferdig som styreleder i sameiet, og det bør feires med et glassvin i kveldinga.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Insomnia4u
05-03-2017, 09:41
I følge madammen så er True Move H det som gjelder om dagen. Bra Wi-Fi og støtter både 3G og 4G. True har også noe de kaller for Tourist SIM, men har ikke satt meg inn i forskjellene.
Dtac (Telenor) er også et godt alternativ med god dekning og 4G.
Hør etter noe som heter #Tourist SIM" eller liknende på 7/11. Brukte det sist gang. Mener det var Dtac. Var noen muligheter for ubegrenset internett hvis jeg ikke husker feil. Var utrolig greit å ha internett på tlf. Ikke veldig dyrt heller.
Ållreit. Kommer dit stadigvekk, så kan være kjekt å :)
God ettermiddag, straks på vei inn til Oslo sentrum. Middagsavtale om en liten time. Frem til da blir det å kose seg med VM på skøyter og en spennende 10 000 meter.
Ha en fin søndag. :)
Jæjæ .. snart hælj .. Har gått og vært småklein hele helgen, og bør vel kanskje komme meg til legen og få noe å knaske på hvis det vedvarer.
Ellers lite å melde - solen skinner og bikkjene løper glade rundt.
God ettermiddag fra Helsinki.
Her er det surt og kaldt.
Ble en tur ut i går med lokale helter. Resulterte at man ble liggende slakk og halv dau i hele dag. Akkurat kommet meg ut av køyen og klar for noe mat.
Veldig glad for at SAS ikke hadde retur billett tilgjengelig i dag så "tvunget" oppholdet til i morgen passer formen meget bra.
Sent from my iPhone using Tapatalk
God ettermiddag fra LHR, hjem med SAS i kveld, vaske klær og deretter med Rødnese til TFS på tirsdag, ligger an til rekordår i antall flyvninger med god margin...
God efta fra Lillestrøm. Elefanten er utrøstelig etter at Northug ikke vant i dag. Han er overbevist om at det var et komplott et sted.
Ellers har jeg vært ute og fått gått mesteparten av de 10.000 skrittene, men det var nokså surt. Nå TV
Ha en fin en
Ellers har jeg vært ute og fått gått mesteparten av de 10.000 skrittene, men det var nokså surt. Nå TV
Ha en fin en
Logget 14000 i dag også...
God morgen fra Sandaker. Her går det i espresso og Brannmann Sam. Kunne godt p byttet ut sistnevte med en kokosbolle, eller aller mest noen timer til på øye. Dårlig natt da arvingen avsluttet gårsdagen med å spy ned senga. Så får man se hva som skjer med en selv. Om ikke annet lukter det sterkt av klorin i hele huset. Skitur med en kamerat etterpå. Ha en fin dag
Du får satse på at du klarer deg - omgangssyke er noe dritt. God kveld fra Meetingpoint Hafjell - etter litt dårlig søvn fikk man somla seg til bakken tilslutt, men blir neppe sent i kveld da man skal returnere tidlig i morgen med kollektiv til Oslo. Ble litt for sent i går kveld merker jeg.
Jæjæ .. snart hælj .. Har gått og vært småklein hele helgen, og bør vel kanskje komme meg til legen og få noe å knaske på hvis det vedvarer.
Ellers lite å melde - solen skinner og bikkjene løper glade rundt.
Jeg var også litt klein i 5-6 dager med mage pinne, litt feber og generelt halvveis influensa men ikke helt. Lite energisk, hadde ikke lysten på øl og da trenger man ikke doktor, man vet at man er syk:cry:
Det gakk sakte men sikkert over og nå i fin form og på vei til Norge.
Tenkte å bestille hotel på Gærnemoen men Radisson Blue er 2450 kroner for en natt, men Thon Gardemoen 745 kroner samme natten. Ka farsken....?
Er Thon dårlig til de grader, eller langt unna flyplassen uti ødemarken?
Blue er vel en gå-tur til venstre og under et tak over fortauet med 6-7 minutters gange?
Har bodd der flere ganger før, sånn passe bra og litt over mitt på treet. Ikke luksus men mere en bra nok, dog ikke 2450 kroner for en natt, da skulle det ha følgt med horer og champagne..:cry:
(Eller er det 2 Radisson og jeg roter med bestillingene mine? (Den til høyre er mye dyrere?)
Concorde98
06-03-2017, 05:15
Når du kommer ut av terminalen har du Radisson Blu liggende litt til høyre. Det er vel kun 2 til 3 minutter å gå til resepsjonen. Den er dyrest. Til venstre under tak hele veien ligger Park Inn. Noe billigere som regel en 200 kroner eller noe sånt. Ikke langt dit heller, en 6 til 7 minutter gange tenker jeg. Det er de to hotellene med en mulighet å gå til uten å være avhengig av busstransport, derfor dyrere kanskje? De andre rundt er nok rimeligere ofte, men da har du ikke friheten til å gå til terminalen. Håper det hjalp deg litt? :) Denne var til LN-RTP.
Flott, da blue det oppklart, Park inn er det hotellet jeg har brukt før, fin liten gåtur. Bodde på et Comfort Inn 2 år siden, men kronglete med å vente på buss i en halvtime og hotellet lå ganske så øde uten noe annet valg for mat eller drikke, som å bo på hotel i Sibir.
Noen som har erfaring med Thon hotellet på Gardemoen? Prisen er attraktiv for en som ikke reiser på firmaets regning, men er det også langt unna?
Flott, da blue det oppklart, Park inn er det hotellet jeg har brukt før, fin liten gåtur. Bodde på et Comfort Inn 2 år siden, men kronglete med å vente på buss i en halvtime og hotellet lå ganske så øde uten noe annet valg for mat eller drikke, som å bo på hotel i Sibir.
Noen som har erfaring med Thon hotellet på Gardemoen? Prisen er attraktiv for en som ikke reiser på firmaets regning, men er det også langt unna?
Thon hotellene ved OSL (det er 2 stk ved siden av hverandre halvveis til Jessheim) er ok for overnatting før videre reise. Kostnad for å komme seg dit vet jeg ikke, men det er vanskelig å gå dit.
Guggle mapps: https://www.google.no/maps/place/Thon+Hotel+Oslo+Airport/@60.1690163,11.1467087,13.92z/data=!4m5!3m4!1s0x4612eb2ae1b3c97f:0xf000652312e4f 840!8m2!3d60.1651724!4d11.154901?hl=no
Om man bor på Thon eller noen av hotellene på vestsiden av flyplassen, er uvesentlig, tror det er omtrent like lett/vanskelig å komme seg til samtlige. "Fordelen" med Thon må være at det ligger en McD rett i nærheten.
Buss til hotellene rundt OSL koster 70,- hver vei. Varierende frekvens.
Kan være like greit å ta toget til Lillestrøm (12 min. reisetid - kr. 73,- med NSB hver vei ved kjøp på automat/app) hvis man vil overnatte et sted med litt liv ved siden av
Dtac (Telenor) er også et godt alternativ med god dekning og 4G.
Bruker alltid DTAC i Thailand, fungerer helt greit.
Telenor trenger all støtte de kan få i sin Asiasatsing...
Buss til hotellene rundt OSL koster 70,- hver vei. Varierende frekvens.
Kan være like greit å ta toget til Lillestrøm (12 min. reisetid - kr. 73,- med NSB hver vei ved kjøp på automat/app) hvis man vil overnatte et sted med litt liv ved siden av
33 kroner hver veg med lokalbuss i området rundt OSL ved kjøp i app. Varierende hvor godt det funker til de forskjellige hotellene.
Da gikk det den veien høna sparker med hotel bestilling på Gardemoen.
Thon ble fullt over natta, så ble Park Inn.
Måtte bare hoppe på Gardemoen Bed & Breakfast til $127 daler før det også ble utsolgt.
Noen erfaring på det stedet?
(Skal bare sove og spise frokost, blir vel for sliten til å lete etter natteliv og slikt, har vel vært våken 26 timer innen jeg kommer dit)
Skulle ha tatt Thon til $88 daler isteden. You snooker, you loose. :((