View Full Version : Gledelig gjensyn, Swiss First
Dag Viking
01-03-2017, 12:51
Først av alt, denne rapporten blir hverken fyldig eller velskrevet, men det blir i alle fall noen bilder fra et kjært gjensyn. Noen bilder er tatt med kamera, noen med telefon, så kvaliteten er varierende.
Turen startet fra OSL, med en flight til LHR som ikke er verdt å nevne. Det som kanskje er verdt å skrive litt om er taxi-turen fra LHR. Den skulle være på ca 1km til Hyatt Place. Etter hvert kom det frem at sjåføren ikke ante hvor dette var. Han påsto at han var på rett vei, men ikke før vi var kommet rundt halve flyplassen (ca til vest-enden av 09R for de som er kjent) innså han at han var på villspor. Den korte taxituren kostet derfor 30 pund i stedet for 10 pund. En god start på ferien!
Hyatt Place hadde visst nettopp endret navn, og et rom så slik ut
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2774.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2774.jpg.html)
Dagen etter gjorde et forsøk på å komme med 0600 flighten til at man måtte stå opp etter ca 3 timer søvn. Herlig! Flyet var jo selvsagt fullt, og hvis jeg skulle stå på venteliste, slik jeg hadde blitt oppsatt på over tlf, så måtte jeg offloades og miste setevalg på resten av flightene denne dagen. Herlig! Derimot kunne jeg få eskorte til loungen, men med så god tid var det litt overflødig.
I stedet ble det god tid til å se på den fine terminal 2
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2780.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2780.jpg.html)
Fin terminal, minner litt om T5 hvis jeg husker riktig
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2781.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2781.jpg.html)
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2782.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2782.jpg.html)
Lufthansa sin lounge er relativt stor, og har et bra utvalg av mat og drikke
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2801.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2801.jpg.html)
Litt frokost må til
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2802.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2802.jpg.html)
Enda en frokost, her ombord Swiss sin Airbus til ZRH. Husker ikke engang om det var 320 eller 321, siden jeg var mest opptatt med å lese en bok. Maten så rett og slett jævlig ut, men den var faktisk god.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2806.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2806.jpg.html)
Forsinkelse ut fra LHR og en relativt kort connection som i utgangspunktet var på 1:35 gjorde at det ble rimelig hurtig galopp fra Non-Schengen og over til E-gates. Heldigvis er ZRH en utrolig effektiv flyplass, og det tok rundt 15 minutter fra flyet til man var innenfor den nye F-loungen på langdistansepiren. Hadde ganske store forventninger til denne, men må si at jeg ble litt skuffa.
Interiøret var fint, badet hadde til og med utsikt
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2807.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2807.jpg.html)
Det fineste med denne loungen er utsikten. Den gamle F-loungen har også bra utsikt, men denne slår alt. Stor terasse utenfor, mye glass i alle retninger, nærhet til rullebanene og oversikt over de andre terminalene.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2816.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2816.jpg.html)
Noe kaldt i midten av februar, så det var tomt utenfor. Kan tenke meg det er flott der om sommeren.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2817.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2817.jpg.html)
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2819.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2819.jpg.html)
Litt av interiøret, moderne og stilig
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2820.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2820.jpg.html)
En kikkert for de som er over middels interesserte i fly og flyplasser
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2821.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2821.jpg.html)
Champagnekjøler. Tror jeg smakte på alle som hørte hjemme oppi der. I følge vivino var det Legras Blanc de Blancs, Deutz Brut Classic og Piper Heidsieck Rose, pluss en Prosecco.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2809.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2809.jpg.html)
Vinskap etter min smak. Dessverre mest helt ordinære viner
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2810.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2810.jpg.html)
Dag Viking
01-03-2017, 12:52
Alle båsene var opptatt, så da ble det lunsj ved baren. Litt boblevann mens man venter
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2811.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2811.jpg.html)
Dagens menyer, her er et dårlig bilde av frokostmenyen
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2812.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2812.jpg.html)
Ukens spesialiteter
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2813.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2813.jpg.html)
Menyen med mat og vinmatch. Skulle ønske jeg hadde en kveldsflight, så hadde jeg garantert pløyd gjennom denne
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2814.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2814.jpg.html)
Og selvsagt ultraswiss til slutt
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2815.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2815.jpg.html)
Det ble noe scampi på meg. Helt greit
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2818.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2818.jpg.html)
Sammen med loungens beste
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2823.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2823.jpg.html)
Ser frem til resten. Serveres Swiss ostefondue inflight? Det hadde vært nice, men kanskje litt for mye ild på et fly.
Gleder meg til flighten!! Har aldri fløyet LX First.
Hva var forresten loungene beste? Sånn foruten at den var rosa?
Dag Viking
01-03-2017, 16:53
Ser frem til resten. Serveres Swiss ostefondue inflight? Det hadde vært nice, men kanskje litt for mye ild på et fly.
Swiss har noe som heter Connoisseur Experience som er i fire perioder pr år, men ostefondue inngår nok ikke der. I stedet er det sjømat i februar, kaviar i mai, biff i august og hvite trøfler i november. Ser vel kanskje ut til at jeg fikk noe sjømat ;)
Gleder meg til flighten!! Har aldri fløyet LX First.
Hva var forresten loungene beste? Sånn foruten at den var rosa?
Det var Piper Heidsieck Sauvage Rose. Synes rose er godt, spesielt til mat.
Dag Viking
01-03-2017, 18:20
Oppsummert ZRH og loungen:
Null bakkeservice. Man er helt på egen hånd, i motsetning til Air France og til tider Lufthansa.
Sikkerhetskontroll var helt uten kø, og det samme var passkontroll for USA flightene med F-billett. Loungen er nydelig plassert, har fint interiør og er romsligere enn den gamle. Dessverre litt få båser når man er der like før 13-rushet, men selve loungen var langt fra full. Menyene så ganske bra ut, og tilbudet er mye større enn i den gamle loungen. Maten jeg smakte var grei, men føler at jeg har for lite grunnlag til å gi en skikkelig dom over den. Menyene er i alle fall mye større og varierte enn tidligere, så jeg antar at denne delen av bakkeproduktet har hevet seg en del. Likevel er det ikke helt nivået til Lufthansa og Air France. Bakkeproduktet til Swiss har hele tiden vært det svake punktet, og det ser ut til at det fortsetter. Swiss har en utfordring i forhold til f.eks. Lufthansa, BA og AF, og det er den svært konsentrerte banken rundt kl 13. Da har de fleste av langdistanseflyene avgang. Dette betyr at det er krevende å stille med eskorte, biltransport osv siden det er mange passasjerer som skal tas hånd om på kort tid, mens det ellers på dagen er temmelig rolig.
Dagens fugl
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2825.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2825.jpg.html)
Som på de tre flightene med Swiss som jeg har skrevet rapport på tidligere (https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=107523, https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=91814&page=3,
https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=87984&page=3) var det også denne gangen 343. Det ligger ganske mange bilder av kabinen i de rapportene, så her blir det et minimum. F har ikke blitt oppgradert på lang tid, og er ganske ulik den man finner på 330 og nå også 77W. 343 er på vei ut av flåten, og kommer ikke til å bli oppgradert foran den tykke gardinen.
Setet, ingen tegn til slitasje
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2826.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2826.jpg.html)
Benplass og ottoman
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2827.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2827.jpg.html)
Alkoholfri bar, enn så lenge
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_3608.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_3608.jpg.html)
Kit, der veska var no name. De har vel brukt Tumi tidligere
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_3612.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_3612.jpg.html)
Denne typen pysj har jeg ikke fra før. Noe tynnere stoff enn tidligere (Van Laak), nå er det Zimmerli som gjelder
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_3628.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_3628.jpg.html)
Herlige champis, Grand Siecle som tidligere.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_3610.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_3610.jpg.html)
Tror de har bytta merke, hadde ikke de Schott Zwiesel tidligere?
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2830.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2830.jpg.html)
Dagens meny
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_3618.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_3618.jpg.html)
Ost, som alltid er fantastisk hos Swiss
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_3617.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_3617.jpg.html)
Ingen egen vinmeny, den var felles med maten. Dagens hvite. Klassisk Chablis Premier Cru, og Pinot Blanc fra Sveit pluss Sauvignon Blanc fra New Zealand
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_3619.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_3619.jpg.html)
Rødt. Som vanlig Bordeaux, med følge av Pinot Noir fra Sveits, og Shiraz fra Australia.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_3621.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_3621.jpg.html)
Dessertvin. Første gang jeg har sett Tokajii og ikke Sautnernes. Spennende! God gammel portvin er alltid en schlager!
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_3622.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_3622.jpg.html)
Som vanlig en ganske lang takeoff med 340, og utklatringen er alt annet enn imponerende. Dette bildet ble tatt hele 5:20 etter vi begynte å trille nedover rullebanen. Litt dårlig sikt, men det så ut som vi fremdeles var nede i en dal.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_3626.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_3626.jpg.html)
Dag Viking
01-03-2017, 18:25
Enormt bord og et lite glass
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2828.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2828.jpg.html)
Ba om vinsmaking til forretten, og fikk dette å prøve meg på før maten kom. Her har alt favoritten fått påfyll. Den var helt klart Chablis 1.er Butteaux 2013, selv om jeg normalt ikke er en utpreget chablisfan. De andre to var er del enklere, og passet dårligere til mat. Måtte dog la den stå i glasset en stund før den kom til sin rett.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2836.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2836.jpg.html)
Dagens forrett-tvogn. Fint å kunne se før man velger, men jeg gjorde det enkelt og ba om litt av alt.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_3634.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_3634.jpg.html)
Her var også forretten kommet på bordet. Krabben var fantastisk, laksen var god som vanlig, tørket kjøtt var nettopp tørket kjøtt og terrinen var også bra. Litt påfyll av den supre champagnen er også fint, for å kjenne hvor godt en god champis matcher mat.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2838.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2838.jpg.html)
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_3635.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_3635.jpg.html)
Nordlig rute denne dagen, her nærmer vi oss norskekysten
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2840.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2840.jpg.html)
Så var det tid for suppen. Nydelig suppe, eneste som trakk ned var litt snerk på toppen. Saftige biter av vaktelbryst i en suppe av kastanje og eple. Ba også om litt påfyll av den sveitsiske Pinot Blanc, av ren høflighet til Swiss
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2841.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2841.jpg.html)
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_3638.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_3638.jpg.html)
Jøsses... til og med jeg spiser faktisk rå laks når det er servert sånn som det. Nydelig stuff.
Nå må jeg plutselig fly LX First også en gang i livet også. Listen er ved å bli lang.
Suppen så derimot noe mer mystisk ut. Normalt liker jeg suppe på fly, men er det ser mer ut som brungraut?
Gode minner det der - synd US Airwaysdagene er forbi... :stir
Men de har vel salg nedi 28k av og til har jeg sett for F.
Dag Viking
06-03-2017, 11:45
Jøsses... til og med jeg spiser faktisk rå laks når det er servert sånn som det. Nydelig stuff.
Nå må jeg plutselig fly LX First også en gang i livet også. Listen er ved å bli lang.
Suppen så derimot noe mer mystisk ut. Normalt liker jeg suppe på fly, men er det ser mer ut som brungraut?
Det er røykt laks, norsk oppdrettslaks faktisk, som er røykt på en spesiell måte og derfor kalles Balik. Den er meget god, men ikke helt på høyden med norsk villaks ;)
Suppen så rar ut ja, men smakte meget bra. Kan faktisk bare huske å ha fått gode, meget gode og fantastiske supper i F.
Dag Viking
06-03-2017, 12:35
På denne tiden nærmet vi oss Bergen, neste rett var hovedrett.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2843.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2843.jpg.html)
Droppet den vanlige fileten for en gangs skyld, og tok heller kalvekjake. Det ble selvsagt vinsmaking av de røde også.
Kalven var meget god. Kraftig kjøtt, perfekt mørt og mye smak. En type mat som krever vin med litt futt i. Tilbehøret var ok, men tilbehør er sjelden veldig godt i lufta synes jeg.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_3642.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_3642.jpg.html)
Tre røde, Bordeauxen var i særklasse best. Shirazen var vesentlig enklere, og Pinoten er mer en drikkevin når den er såpass enkel. Bordeauxen var så god at det ble et par påfyll også (og det kommer fra en som ikke er en stor fan av Bordeaux)
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_3643.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_3643.jpg.html)
Deretter var det rett på dessertene. Først kom ostevogna. Fra før syntes jeg at Swiss har luftas beste ostefat, og denne flighten var intet unntak. Osten er meget god og variert, og tilbehøret er supert. Spesielt marmeladen med sennep er nydelig.
Litt av alt, takk. Er ingen ostekjenner, så da får man bare smake seg frem.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_3646.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_3646.jpg.html)
Og slik ble det. Nå var det ikke Sauternes til osten, men heller en nydelig Tokaji. Tokaji er ikke noe jeg har erfaring med, men jeg vil påstå den var vel så god som Sauternesen Swiss har hatt tidligere. Kanskje en anelse friskere.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_3648.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_3648.jpg.html)
Begynte å bli temmelig mett, og siden det var mørkt i kabinen så tror jeg faktisk de andre var mette og trøtte også. De fleste sov nok. Jeg tok en for laget, og skulle smake på alt.
Desserten var spesiallaget for meg påsto de, og det så jeg ingen grunn til å tvile på. Denne fikk følge av nok en nydelig vin, 20YO Grahams Tawny. Desserten var også meget bra, en liten dæsj sjokolade er alltid en fin avrunding på X antall retter.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_3652.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_3652.jpg.html)
Deretter var det bare å pusse tenner, ta på seg øyemaske og sette i proppene, og så var jeg borte i 6 timer. Dette må være en av få flighter jeg har droppet konjakk eller whisky og kaffe etter middag, jeg har gjerne gått tilbake til champis også. Jeg var rett og slett vanvittig sliten, av både for lite søvn og en del sykdom.
Neste bilde er tatt 7 timer senere. Matlysten var på bånn, etter et meget stort måltid tidligere på turen. Tror jeg spiste ca halve. Litt uvanlig var at det ikke var noen meny, flyvertinna bare ramset opp hva de kunne by på. Trøtt i trynet var det litt vanskelig å bestemme seg, men endte altså opp med denne med cola til:
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_3653.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_3653.jpg.html)
Her var dagens rute:
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2846.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2846.jpg.html)
Fløy inn til 28L, og på skrå bak oss kom en United 777 inn til 28R. Stilig med vindusplass når det er et fly på parallell innflyging så nært, og det har man gode muligheter til å oppleve i SFO.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2849_1.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2849_1.jpg.html)
Vel nede ved gaten sto denne skjønnheten ved siden av.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2851.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2851.jpg.html)
Klappet til gate på rutetid, etter 20 min sen avgang fra ZRH. Total flytid ble da solide 12 timer blank
Kjapp oppsummering:
-Gammel kabin, men siden det ikke er suiter er det lyst og lufting. Ingen preg av skitt eller dårlig vedlikehold trekker likevel opp.
-Bra crew, men ikke topp. 8 av 8 seter tatt forklarer gjerne noe av dette, det kan ikke sammenlignes med en LH flight der 2 av 8 seter er tatt. Hyggelige og ikke for formelle, men kanskje litt mindre interesserte i passasjerene enn Lufthansa og Air France som regel er.
-Meget god mat. Alt var godt, svakeste punktet var nok måltidet før landing, men det var min egen feil.
-Meget god drikke. Savner dog et reelt alternativ til de franske røde og hvite, for de andre var i en annen klasse både pris og kvalitetsmessig.
Swiss skuffer ikke!
HNL_Cecilie
06-03-2017, 16:31
Takk for å få ha "vært med" på turen, alltid kjekt å lese og se bilder. :) *drømmer* -om å reise til neste reise ;) hehe
Supert. Takk skal du ha. Den desserten ser bare helt fenomenalt god ut
Dag Viking
07-03-2017, 22:34
Supert. Takk skal du ha. Den desserten ser bare helt fenomenalt god ut
Ja, den var en innertier. Viktig med godt tilbehør når man har en tung sjokoladedessert, det fikk jeg her.
Det som imponerte skikkelig, var hvor fort det gikk i SFO. Som returning ESTA ble man sluset inn i resident-køen, og etter fingeravtrykk og bilde på en automat var stoppen hos offiseren meget kort. Fra vi gikk ut av flyet til man var gjennom alt og hadde sjekket inn bagasje på ny, tok det ikke mer enn 15 minutter. At det etterpå tok 25 minutter i sikkerhetskø var mindre imponerende, men kanskje min egen feil siden jeg ikke lette etter noen form for premium kø.
Terminalen i SFO så ganske så ny og fresh ut
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2853.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2853.jpg.html)
Var innom en fullstappet lounge og drakk 5 glass vann. Det så ut som de tok seg betalt for alkoholholdig drikke?? Hadde jeg vært sugen på øl hadde jeg heller dratt på en skikkelig bar.
Det som også skuffet, var ved boarding av neste flight. Jeg gidder ikke stå og henge ved gaten lengst mulig, så når jeg var klar til å gå ombord var det slutt på å kunne ta med seg håndbagasje. På en A320. Hva er greia her egentlig? Er det noen som har med seg så vanvittig mye at det går ut over alle andre? Hvor stor egoisme skal man egentlig finne seg i? Hvorfor klarer de ikke å la first få ta med håndbagasje i det minste, det er jo tross alt under 60% av passasjerer pr hattehyllemeter i forhold til økonomi?
Sikkert min egen feil, siden jeg ikke sto ved gaten og ventet da boarding startet. Da får jeg heller sjekke inn håndbagasjen ved gate, for akkurat den hengingen ved gate er det aller kjedeligste som finnes. Siden jeg hadde vanlig innsjekket bagasje var det egentlig ett fett, men dette var denne typen gate check som man ikke fikk på brua like etter ankomst. Man måtte gå til bagasjebåndet og vente der i 20 minutter før bagasjen kom. Tror jeg hadde vært rimelig sur hvis jeg hadde betalt for F, kommet i siste liten, måtte gate-sjekke min lille håndbagasje og så vente og vente og vente ved bagasjebåndet etter ankomst. Jaja, nok om det, dagens lille rant. Og når det er sagt, jeg har vel aldri gatesjekket håndbagasje på noe annet enn CRJ og andre småjetter, og jeg har håndbagasje på 90% av flightene mine.
Flightens høydepunkt
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2858.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2858.jpg.html)
Veldig lite å melde på en slik flight, da den går på rute, har litt drikke og snacks som servering. Bra plass til skuldrene, og nok benplass. Ingen underholdning.
Seattle er jo en hyggelig by, og været var bra. Noe kjølig, men ingen nedbør og blå himmel.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2873.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2873.jpg.html)
Lugaren på Hilton hadde fjordgløtt
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_3655.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_3655.jpg.html)
Så ned på Fairmont også, det er vel kanskje hakket bedre enn Hilton.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_3660.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_3660.jpg.html)
Kjølig i lufta, enda kjøligere i glasset. Fin liste på Yard House
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2894.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2894.jpg.html)
Her hadde de også mye godt, Elysian. Jeg var der midt på dagen. Ser ut som folk sitter og gnikker en del med stolene på kveldstid
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2876.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2876.jpg.html)
Dag Viking
07-03-2017, 22:49
På tide å bevege seg igjen. Innsjekk på SEA tok nok nærmere en halvtime, siden de hadde problemer med å sjekke bagasjen helt frem til OSL på to ulike billetter. Deretter ble det avskjedsIPA på et serveringssted, og pussig nok så jeg at denne var blant nyhetene på polet nå i mars. Ranger IPA.
Gateinnsjekk av bagasje på en CRJ er helt greit, siden en 21" vel ikke går opp i hattehylla. Her ble den derimot utlevert på brua ved ankomst, og da er det helt ok.
Fint vær, fin utsikt mot en trivelig liten by
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2904.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2904.jpg.html)
Flyplassen ser ganske liten ut, men har faktisk ganske så bra med internasjonal trafikk. For å nevne noen: Lufthansa til FRA, British Airways til LHR, Air France til CDG, Asiana og Korean til ICN, Hainan til PEK, Emirates til DXB, EVA og China Airlines til TPE, Icelandair til KEF, ANA til NRT, Delta til NRT/ICN/PVG/CDG/AMS/PEK/LHR. Litt pussig at Delta flyr til nesten alle destinasjoner der konkurrenten flyr inn til SEA, men svært få andre steder.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2908.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2908.jpg.html)
Et par sukkertopper så vi også
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2911.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2911.jpg.html)
Sikkert noen som vet hva de heter, tipper første er Mt Rainer og andre er Mt Adams?
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2912.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2912.jpg.html)
Ankomst med CRJ-900 på rute til LAX, og da kommer man til T8. Heldigvis har de klart å lage noen tuneller, slik at man kan gå airside helt fra T8 til Tom Bradley. Det ble vel åpnet i fjor en gang.
Det tok 14 minutter å gå fra dette bildet
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2921.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2921.jpg.html)
Til dette bildet (beklager kvaliteten) Da har man igjen to minutter til TBIT. Last class til Oslo? Nei takk, jeg har andre planer!
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2922.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2922.jpg.html)
Vel inne i TBIT så kommer den "hyggelige" beskjeden på PA om at alle som ikke allerede har gjort det (dvs de som kom fra andre byer og hadde sjekket inn hos UA, AA ol), må ut til Swiss innsjekk for å få boardingkort på Swiss-papir. WTF?? Jeg har jo akkurat gjennomført min godt planlagte stay-airside-transit, må jeg ut igjen? Dette måtte jeg selvsagt beklage meg stort over når jeg fikk nytt boardingkort i skranken. Som plaster på såret fikk jeg eskorte til loungen. Selv om det var lite kø i sikkerhetskontrollen, var hun svært villig til å lære meg en "hemmelig" vei, som hun kalte det. Det var egentlig å ta heisen ned, ut og så ta transit-security tilbake, for der var det aldri kø. Kanskje jeg tester denne überhemmelige varianten senere ved behov.
TBIT har jeg aldri vært i tidligere, og omtrent bare hørt dritt om. Fin var den! Luftig og høyt under taket, god plass og flere steder jeg kunne tenkt meg å slå meg ned. Her så det jo fint ut?
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2926.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2926.jpg.html)
Litt usikker på om dette er en restaurant eller om det hører til business loungen. Får sjekke neste uke!
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2938.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2938.jpg.html)
Her så det enda finere ut!
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2937.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2937.jpg.html)
*A First loungen er ny og fin, ingen tegn til slitasje på interiøret. Det var vel kun to andre der, og etter hvert kom det tre til. Langt fra overbefolket med andre ord.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2928.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2928.jpg.html)
Kveldens meny
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2927.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2927.jpg.html)
Någet spesielt, litt grillsaus og litt ananas og litt pizza. Navnet Bourbon Barbeque Chicken flatbread burde vel fått det til å ringe noen bjeller.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2936.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2936.jpg.html)
Helt fint utvalg i kjøleskapet
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2935.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2935.jpg.html)
Både brut og rose av en for meg ukjent produsent, Beau Joie. Gode var begge to, og rimelig karakteristiske flasker
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2934.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2934.jpg.html)
Litt annet tøysevann på utstilling også
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2933.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2933.jpg.html)
Litt buffet. Ikke noe fristet. Selv om en del så bra ut på lang avstand, så var det milevis fra hva man finner i FRA, MUC og CDG.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2932.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2932.jpg.html)
Frukt, ost og kjeks. Billig måte å lage buffet på
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2931.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2931.jpg.html)
Alt i alt, en bra lounge, trolig blant de aller beste i USA. Matmessig så mangler det litt, men det kan man leve med. Er uansett greit å ha litt plass i magen før neste flight.
Oppsummert: United imponerer ikke. Setene og ølen ombord er bra, men resten var temmelig dårlig. Lengter til SAS Plus!
Seattle er en hyggelig by, som innbyr til både ølsmaking og vinsmaking. Tror jeg var heldig med været, regner ikke med at blå himmel er default vær der borte.
LAX var en positiv overraskelse, både når det gjelder transit mellom terminalene, og selve TBIT med loungen. Inni T8 var det derimot rimelig slitt. Det så ut som Delta og American sin terminal var vesentlig freshere.
Fredrik74
07-03-2017, 22:59
Det här ser bra ut men Swiss är utanför min budget när jag inte kan använda mina EB poäng.
TBIT är relativt nyrenoverad så nu ser den bra ut. Tidigare var det annorlunda.
Sen måste jag fråga om Hyatt Place vid LHR. Vad badrummet också renoverat? Funderar på att bo där vid transit i sommar.
Dag Viking
07-03-2017, 23:10
Det här ser bra ut men Swiss är utanför min budget när jag inte kan använda mina EB poäng.
TBIT är relativt nyrenoverad så nu ser den bra ut. Tidigare var det annorlunda.
Sen måste jag fråga om Hyatt Place vid LHR. Vad badrummet också renoverat? Funderar på att bo där vid transit i sommar.
Jeg tror det. Rommet var ganske lite, men helt fint for en transit. Tok dessverre ikke bilde fra badet. Tror jeg var på rommet i under 4 timer.:p
Jeg tror det. Rommet var ganske lite, men helt fint for en transit. Tok dessverre ikke bilde fra badet. Tror jeg var på rommet i under 4 timer.:p
Ikke noe uvanlig i club lounger i USA (sånn til det du sa over) at baren er betjent og at det kun er domestic drafts (Bud, Budlight, Millers) som er "gratis" - les 1 USD i tips. Gjorde en pinlig greie på Newark der - hadde jo ikke med meg cash til å tipse dem... og gikk pent avsted med en bartender som var litt småsur på det. Grunnen til det vet jeg ikke, men 21 årsgrensa i USA er noe de håndhever veldig strengt.
Bra rapport, men den pizzaen på LAX så riktig ulekker ut.
Takk for bra rapport!
Det som også skuffet, var ved boarding av neste flight. Jeg gidder ikke stå og henge ved gaten lengst mulig, så når jeg var klar til å gå ombord var det slutt på å kunne ta med seg håndbagasje. På en A320. Hva er greia her egentlig? Er det noen som har med seg så vanvittig mye at det går ut over alle andre? Hvor stor egoisme skal man egentlig finne seg i? Hvorfor klarer de ikke å la first få ta med håndbagasje i det minste, det er jo tross alt under 60% av passasjerer pr hattehyllemeter i forhold til økonomi?
Velkommen til amerikansk innenriks :lol:
Vedr. TBIT så var jo den pyton før, men etter ombyggingen så har den jo blitt veldig fin. Dog litt få gater der, ble stående 1 time og vente på ledig gate sist gang jeg landet der. Også kjekt med ESTA-automater der nå, så 3 min vs 1 time tidligere.
Dag Viking
15-03-2017, 08:28
Takk for bra rapport!
Velkommen til amerikansk innenriks :lol:
Vedr. TBIT så var jo den pyton før, men etter ombyggingen så har den jo blitt veldig fin. Dog litt få gater der, ble stående 1 time og vente på ledig gate sist gang jeg landet der. Også kjekt med ESTA-automater der nå, så 3 min vs 1 time tidligere.
Ja, mulig det er slik nå. Pleide å fly en del Northwest F, Continental F og litt Delta F for en del år siden, og hadde aldri slike episoder da. Eller kanskje det bare er en United-greie.
Ikke noe uvanlig i club lounger i USA (sånn til det du sa over) at baren er betjent og at det kun er domestic drafts (Bud, Budlight, Millers) som er "gratis" - les 1 USD i tips. Gjorde en pinlig greie på Newark der - hadde jo ikke med meg cash til å tipse dem... og gikk pent avsted med en bartender som var litt småsur på det. Grunnen til det vet jeg ikke, men 21 årsgrensa i USA er noe de håndhever veldig strengt.
Ja, dette begynte vel for ganske lenge siden, husker de hadde det i Presidents Club for ti år siden.
FlyingDutchman
16-03-2017, 22:17
Takk for bra trip report! :)
Ser ut som jeg kanskje må droppe planen om å ta med noen på SAS C tur og heller bruke alle poengene på meg selv i Swiss First :D
MountainDew
19-03-2017, 10:51
Swiss C må testes en dag :up: Takk for titten
Takk for bra trip report! :)
Ser ut som jeg kanskje må droppe planen om å ta med noen på SAS C tur og heller bruke alle poengene på meg selv i Swiss First :D
Nå har vel gjerne Swiss restriksjoner som gjør at andre utenfor Miles og More ikke kan ta ut bonusbilletter i F (dvs vet ikke om det gjelder fortsatt da - men de innførte jo det da setene ble tatt opp US Airways folk)
Dag Viking
28-03-2017, 13:04
Rapporten var ferdig for flere uker siden, men så var det noen som tok alle filene på pcn min som gissel. Veldig kjekt. Så da får jeg bare begynne på nytt med resten av rapporten.
Vi ble spurt om vi ønsket eskorte til flyet, men tror ingen takket ja. Det var uansett bare en tur med heisen og 50 meter å gå. På ned kunne man se bort på balkongen til *Gold loungen
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2938.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2938.jpg.html)
Los Angeles-Zurich
Swiss 777-300ER
Sete 02K
Avgang 19:45
Full fokus på priboarding for F, man ble håndplukket før noe som helst ble annonsert.
Vel ombord var det et nivå eller førti opp fra United, Tunfisk og Laurent Perrier GS
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2939.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2939.jpg.html)
Dagens meny. Vinlisten lik utreisen, så ingen vits med vinsmaking på denne flighten
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2941.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2941.jpg.html)
Kabinen på 77W
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2945.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2945.jpg.html)
Mer kabin
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_3668.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_3668.jpg.html)
Rimelig privat med dørene for
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_3669.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_3669.jpg.html)
En av de største skjermene i luften, 32". Rimelig stor avstand ut til vinduet fra der man sitter.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_3671.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_3671.jpg.html)
Vindukonstruksjonen gjør det omtrent håpløst å fotografere noe på utsiden, det ble refleks uansett
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_3673.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_3673.jpg.html)
Flightens eneste ledige sete i F
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_3674.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_3674.jpg.html)
Garderobe i suite-døra
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_3676.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_3676.jpg.html)
Solid mengde justeringer og tilkoblingsmuligheter
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_3683.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_3683.jpg.html)
Denne fikk jeg sansen for. Her kan man følge med på skjermen på fjernkontrollen , der man har airshow, samtidlig som man ser på film på den store skjermen
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_3684.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_3684.jpg.html)
I F er det deilig med en lang nattflight, slik at man rekker å spise og drikke godt, før man får en del timer med søvn.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_3688.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_3688.jpg.html)
Dag Viking
28-03-2017, 13:11
Gode forretter, men ikke helt på nivå med utreisen. Der var det krabben med ponzu som trakk opp ganske mye. Her var det er på et jevne (men godt). Tilbehør ble Champagne og Chablis
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2951.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2951.jpg.html)
Pateen var den beste, og tomatsaken den mest alternative
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2952.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2952.jpg.html)
Suppe på grønne erter. God, men ikke så god som på utreisen
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2953.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2953.jpg.html)
De hadde også en spesialitet som ikke sto på menyen, det var en slags kalvegryte med røsti. Hakk i plata; godt, men ikke så godt som på utreisen. Bordeaux, som vant smakingen på utreisen, fikk æren av å være tilbehør.
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2955.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2955.jpg.html)
Ostetallerken var identisk
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2956.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2956.jpg.html)
Desserten var igjen nydelig, både av utseende og smak
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_3704.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_3704.jpg.html)
Fasit ble en sørlig rute, både over Chicago og New York . Våknet tydligvis opp vest for Frankrike, etter gode 6 timer i drømmeland
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2961.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2961.jpg.html)
Da rakk man akkurat en god frokost
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2962.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2962.jpg.html)
Fantastisk french toast med sirup
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2966.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2966.jpg.html)
Kjapt oppsummert:
-Drikke på godt nivå, samme som utreisen
-Mat var på godt nivå, men et lite hakk under utreisen. Likevel bedre enn andre selskap jeg har fløyet i F
-Crewet var bra, men ikke fantastisk. Det blir vel likevel litt feil å forvente like mye som når man er 2 stk i F hos Lufthansa
-Hardproduktet er meget bra. Godt å sitte, godt å ligge, bra underholdning. Ulempen ved suiter er at kabinen virker liten og trang. Derfor foretrekker jeg åpen løsning på dagflighter. Synes Lufthansa sin F er perfekt i så måte. Nok luft, og nok privatliv.
-77W er rett og slett fantastisk hos Swiss. Den er så stille, omtrent som en 346 på rad 2. Den er stillere enn andre 77W jeg har fløyet, og bidrar til en god opplevelse.
Alt i alt leverer Swiss meget bra. Kanskje jeg hadde (for) store forventninger, for forskjellen er ikke stor kontra Lufthansa.
Ankomst ZRH var vel litt etter rute -> 40 minutter connection. Det gikk overraskende nok med noen minutters margin.
Rolig tur til LHR, og fikk dette som servering. Merkelig kombo, laks rullet i agurk?
Smakte godt gjorde det uansett
http://i1220.photobucket.com/albums/dd459/festrus/Seattle%202017/IMG_2977.jpg (http://s1220.photobucket.com/user/festrus/media/Seattle%202017/IMG_2977.jpg.html)
Bottom line: Neste gang blir det Lufthansa, siden transfer til OSL er mye enklere. Flere flighter til FRA/MUC og bedre bakkeprodukt både i Norge og Europa.
SudCaravelle
28-03-2017, 13:32
Takker..
Deilig med fine, godt dokumenterte reports.. Litt lite av dem her inne for tiden synes jeg.
Tak for en flot rapport:)
Kalvegryden ligner "Zürcher geschnätzeltes", som skal serveres
med rösti! Det er en af mine livretter......
Svært godt krydret rapport!
Tusen takk for at du deler :)
Kjempebra som alltid!!!
Takk for at du deler
The Viking
26-04-2017, 16:42
Nydelig rapport.
Brocard gjør seg også i luften, mer friskhet enn de tradisjonelle litt mer fatlagrede Chablis'ene.