PDA

View Full Version : A380 ute og lufter seg


LN-SEK
06-10-2004, 21:42
Dem har til og med lakkert halen :) :sarc

MSN004 (http://www.airliners.net/open.file/684291/M/)

Denne, sammen med MSN001 skal få test utstyr i kabinen og har first flight i mars. MSN001 har first flight i februar etter planen.

De to neste; MSN002 og MSN007, vil få fullt kabin-interiør og vil starte testing i tredje og fjerde kvartal neste år.

MSN000 og MSN003 skal brukes til destruktiv testing, og vil aldri fly så vidt jeg har forstått.

Exiz
06-10-2004, 22:42
:wow:

Stort mer er det vel ikke å si om den saken... :spin:

BU9001
06-10-2004, 22:44
Den ser faktisk mer "stubbete" ut enn jeg trodde.:)

Superhai
06-10-2004, 22:45
Hvis 736 er smågris, er vel dette... villsvin?

Blubird
06-10-2004, 23:06
Originally posted by Superhai


Hvis 736 er smågris, er vel dette... villsvin?




Håper jeg slipper å få dette villsvinet etter meg i skogen... :p

LN-SEK
06-10-2004, 23:15
Virker som det er rom for forlengede versjoner her !

TigerBlack
06-10-2004, 23:15
Originally posted by Superhai


Hvis 736 er smågris, er vel dette... villsvin?



nope, selv ikke "megapurke" dekker denne.. her er vi over på Dinosaurer.. jeg tenker noe i linje av Bracciosaur, eller Brontosaur, Det burde være stort nok

EB
07-10-2004, 06:14
Pen er den ikke...

Kenneth
07-10-2004, 06:31
En flygende blåhval.

Concorde
07-10-2004, 06:39
Mal den blå og døp den til Nemo.

Ser ut som om den mangler 100 meter, men du verden så flott!

Falcon
07-10-2004, 07:53
Originally posted by Concorde


Mal den blå og døp den til Nemo.

(...)

Alle som har små barn - inkl. onkler som deg - vet at nå for tiden er Nemo oransje med hvite striper...! :spin:

LTH
07-10-2004, 09:53
Kutt ut -800 og inn med -900 med engang :D. Den virker litt for kort nå.:D

Gleder meg til den er helt ferdig....:)

Fly high
07-10-2004, 10:13
Den var jo ikke akkurat ... pen?? Syns som enkelte andre her at noen meter til hadde gjort seg.

Guest
07-10-2004, 10:19
Det der undrer mig, er at der kun ser ud til at være to "huller" til lastrummene - vil det ikke medføre lang lastetid med cargo + bagage for 600+pax.?

Falcon
07-10-2004, 12:51
Originally posted by jens


Det der undrer mig, er at der kun ser ud til at være to "huller" til lastrummene - vil det ikke medføre lang lastetid med cargo + bagage for 600+pax.?

Det skal være lasteluker på begge sider, og da går det nok unna (hvis man har nok high-/key-loadere). Det er vel terminalfasilitetene som kan bli den største flaskehalsen.

Superhai
07-10-2004, 13:13
Muligens større containere og?

Falcon
07-10-2004, 13:17
Originally posted by Superhai


Muligens større containere og?


Njæææææi - jeg mener bestemt at de har tenkt å bruke de samme boksene som i 300/310/330/340 (som jeg ikke er kar om å huske betegnelsene på akkurat nå). Men her er jeg på litt tynn is.

LN-BRK
07-10-2004, 14:32
Jeg har vært innom det tidligere, men spør igjen: Noen som vet om hjulene som sitter på nå er de som faktisk skal brukes? Sammenlikner man med menneskene rundt flyet er dem ikke akkurat store. Andre store fly har hjul større enn hus (små hus altså).

CL

Blubird
07-10-2004, 14:47
Originally posted by LN-BRK


Andre store fly har hjul større enn hus (små hus altså).

CL

Hundehus da eller?

LN-KGL
07-10-2004, 15:34
Originally posted by Falcon


Originally posted by Superhai


Muligens større containere og?


Njæææææi - jeg mener bestemt at de har tenkt å bruke de samme boksene som i 300/310/330/340 (som jeg ikke er kar om å huske betegnelsene på akkurat nå). Men her er jeg på litt tynn is.

38 x LD3 containere + 18,4 m³ bilk er lastekapasiteten til passasjerutgaven - forøvrig finnes det en god referanseside her (http://www.plane-spotter.com/Aircraft/Airbus/A380.htm) ;)