View Full Version : Herlig! Nest beste dagen i uka! Det er fredag!
Det er noe med fredag, enten man skal jobbe i helgen eller ei.
Kø på polet, kø i ferskvaren og 90 prosent av handlevognene er taco-rigget.
Nå pågår det jo også et kretsmesterskap litt østenfor, så Lapin Kulta og badsturøkt burde være godt innafor.
Snau uke til ferie.
Ha en feiende flott start på helgen :)
God fredag fra SK-9ettellerannet fra EWR til Oslo. På vei hjem fra Mexico. Stikkord for ferien ble Chichen Itza, Tulum, havskilpadder og stingrays. Haidykking ble kansellert pga dårlig sjanse for å se hai (slutten av sesongen). Taco blir det naturligvis ikke i handlekurven min på en stund.
Fikk meg en aldri så liten overraskelse på Cancun da Norwegians LN-RGX kom rullende forbi. Visstnok med charterturister fra/til USA.
Fikk sjokk når jeg så hvor mange som ble stoppet i secondary på Newark. Jeg sto i en kø med 6 stk hvorav 4 ble tatt med på loftet. Det var en jevn strøm med folk fra de andre bodene også. Selv slapp jeg det men det gikk utrolig treigt å komme seg gjennom.
Ha en strålende fredag
God midt på natten :) Ikke noe er som er som å starte en fredag etter å lagt to krevende eksamener bak seg :D
Ha en god helg :)
Fredagen blir enda bedre når det er en frifredag:-) snart klar for Vegglifjell med gode venner - skal bli helt fint å få gått litt på ski også. Ha en herlig fredag og som alle andre fredager - blir også denne tacofri;-)
Concorde98
24-02-2017, 06:45
Ja jaja! Freddan igjen. :) Morn fra en av Ruters grønne i retning Oslo. Doble poeng var det rykter om her i går. Dermed røk jeg på en bestilling til med SAS. Så da er det bare å glede seg til flyturer hver helg en stund framover. ;) Det skal bli 20 flightsegmenter ved påske, så man ligger greit til i år.
Ønsker alle en dobbelt så god fredag og helg! :) God tur til de som skal fly.
Oooh ya. Snart helg her også. Først skal Konferanse-MOW gjøre seg ferdig med oppdraget sitt her utenfor Paris, så blir det C på SAS til OSL hvor natten skal tilbringes på Radissen. Sa jeg C? Mente selvfølgelig 22C. ;) Men søndag blir det vaskeekte Plusiness Class til London. Det blir jo litt stas.
Men nå: Frooookost.
Her settes kursen straks mot Lillestrøm og sikkert en stopp innom Garcon I dag også. Stadig på jakt etter det gode som en motvekt til Trump
God morgen fra bussen. Sol og fint. Da blir man jo i godt humør! Kontoret venter, før en annen buss tar meg til Sørlandet i ettermiddag, hvor visstnok våren har kommet.
Ha en fin fredag :)
God morgen fra trikken. Får vel fortsette arbeidet for at finansene skal gå på skinner. Så er bokstavlig talt et par signalfeil som må fikses. Hjem å lage pizza i kveld, og siden jeg uansett har en polbestilling så er det ikke umulig litt ekstra havner i kurven. Ha en fin dag
Her settes kursen straks mot Lillestrøm og sikkert en stopp innom Garcon I dag også. Stadig på jakt etter det gode som en motvekt til Trump
Skulle vel hatt meg litt Garcon også som motvekt til fjollset Trump, men hva i all verden er Garcon?
Tidlig morra her i Florida.
Brukte flere timer igår på å snekre sammen en Norgestur. Ikke enkelt å kombinere ID billetter med vanlig no-flex billetter, man må legge inn en god margin, 4 timer på LHR isteden for 2 foreksempel, men med lounge så går det vel bra.
SAS er nesten 1/2 pris av BA fra LHR til OSL, men man må innom Sola.
Er det rimelig kjapt å gå gjennom toll og immigrasjon der mon tro?
Fant ut at jeg hadde noen poeng på Norwegian som faktisk dekket et par innenriks billetter. Hvor mye er et poeng verdt? 1/2 krone eller går det på miles på strekning eller noen annen mystisk formel..?
Favoritt hotellet mitt i Trondheim er stengt på grunn av oppussing, booket meg på Thon Trondheim isteden, er det bra, eller noe annet i samme prisklasse som kan anbefales? (Kan skifte når som helst)
Prøvde å finne hotel i terminal 3 på LHR, men det fantes visst ikke. Havnet på Park Inn LHR isteden. Noen erfaring med det?
En dåre kan spørre mere enn 10 vise menn kan svare..:D
1) God morgen alle sammen!
@RTP:
2) Aner heller ikke hva Garcon er eller byr på. Hvis det er en form for motvekt mot Donald Promp er det sikkert bra.
3) Har ikke hørt noe spesielt negativt om passkontroll og toll på Sola, tyder vel på at det funker rimelig greit.
4) Ingen aning om fordelsprogrammet til Norwegian, prøver å unngå flyselskap som leier inn østeuropeiske flyskoler til å betjene rutene sine.
5) Har ikke bodd på Thon i Trondheim, men veldig mange andre steder. De har aldri skuffet og har gjennomgående meget god standard. Glass i stedet for plastbeger på badet, alltid stor og god frokost, alltid god service.
6) Park Inn har jeg også bodd på noen ganger, stort sett bra standard og service.
God tur til alle som skal reise, god fredag til alle andre.
@LN-RTP og @Verden - her paa forumet har vi en del medlemmer som bor og stammer fra Lillestroem og til felles for dem alle er de alltid skriver innlegg med godhet, jeg har mye aa laere av disse - spesiellt i disse dager.
Garcon er et sted - naermere bestemt i stasjonsbygningen paa Lillestroem - som serverer godhet i form av Kaffe, smaa (og store) bakevarer og mykje anna godis. Slike steder finner man rundt i verden, Cafe Gambrinus i Napoli som serverer Caffe Sospeso (Suspended Coffee)Smart Mouth Cafe i Vancouver, Blackbird Bakery Bainbridge Island, St, Honeraire i Portland og Shatterbox Coffee i Victoria BC. Alle gode steder med godhet, naar dagene er tunge eller man har en TrumpDay (ikke noe godhet der).
KnutW & dc-8-63:
Takk for tilbakemelding. Javel, da vet man hvor Garcon og godhet kan kjøpes. Skulle vel ha vært en filial her i Florida også, kunne trengtes titt og ofte her.
Javel, Thon hotell er generelt bra, det trenger man også, god hotellfrokost er gull verdt og spesielt i Norge. Er litt mindre å velge i siden man ble vegetarianer for 3 år siden, men blir godt likevel.
Fredag morgen kl 03:41 og man får ikke sove.
Det er prisen man betaler for å ha flydd langruter i 30 år med mye nattarbeid og tidssoner på kryss og tvers. (Krysset Atlanteren 3 ganger på 30 timer en gang, man blir kronisk døgnvill)
Før flyging var det 3 år med drosjekjøring på natta og før drosjen var man sjømann med mye bro vakter på natta.
Vanskelig å sove godt etter så mye misbruk av kroppen :(
Morn fra en studentby. Her er det Frozen Friday, som betyr halv pris på heiskort og skiutleie i Oslo Vinterpark så blir å dra dit om et par timer.
God fredag fra LHR. Skal snart fly til Kuwait med denne helt nye Boeing 777-300ER-en fra Kuwait Airways. Levert for kun tre uker siden! (9K-AOF)
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170224/45f1ebb6619f3b9f19276d9c576326c5.jpg
God formiddag fra Skaun!
Snøføyk og drittvær, enda bra det er helg snart.
LN-RTP: Ville funnet annet enn Thon Trondheim å bo på, f.eks Thon Prinsen (om du må ha Thon), ellers har du Comfort Hotel Trondheim som er mye bedre i samme prisklassen. Clarion Hotell og Kongress på piren er bra, ellers er det nyoppussede rom på deler av Radisson Royal Garden. Best frokost får du på Scandic Nidelven, men prisene der ganske høye.
God tur hjem! :)
Kim
God formiddag fra Skaun!
Snøføyk og drittvær, enda bra det er helg snart.
LN-RTP: Ville funnet annet enn Thon Trondheim å bo på, f.eks Thon Prinsen (om du må ha Thon), ellers har du Comfort Hotel Trondheim som er mye bedre i samme prisklassen. Clarion Hotell og Kongress på piren er bra, ellers er det nyoppussede rom på deler av Radisson Royal Garden. Best frokost får du på Scandic Nidelven, men prisene der ganske høye.
God tur hjem! :)
Kim
Neida, må ikke ha Thon, er ikke på noen bonus eller poeng program.
Neivel så det er ikke så bra?
Skal se litt videre da og kanskje skifte, takk for tipset.
God ettermiddag fra godstolen. Sitter med en kopp kaffe og ser på støvsugeren som jobber seg rundt på egenhånd. Genialt!
Stråååååålende sol ute, så jeg fikk sneket til meg en ski-lunsj i dag. Det føles på mange måter godt.
Vedr Norwegian-points så er det 1:1 med kroner, og brukes som delbetaling i kjøpsprosessen så man slipper maset med å finne ledige awardseter og sånn.
God ettermiddag fra godstolen. Sitter med en kopp kaffe og ser på støvsugeren som jobber seg rundt på egenhånd. Genialt!
Stråååååålende sol ute, så jeg fikk sneket til meg en ski-lunsj i dag. Det føles på mange måter godt.
Vedr Norwegian-points så er det 1:1 med kroner, og brukes som delbetaling i kjøpsprosessen så man slipper maset med å finne ledige awardseter og sånn.
Javel, da funket det bra.
Hadde 1930 points så det ble vel et par gratis billetter.
Takk for det.
Havnet på Park Inn LHR isteden. Noen erfaring med det?
Jeg boede på Park Inn sidste sommer, det er helt OK!
Vær dog opmærksom på, at der ikke gratis limo-service;
du skal betale en 4-5 £ pr. tur. Det er vist en fælles politik for
alle hoteller ved LHR.
Den hedder Hoppa Hotel Bus, eller noget i den dur :)!
God ettermiddag fra godstolen. Sitter med en kopp kaffe og ser på støvsugeren
som jobber seg rundt på egenhånd. Genialt!
Det især genialt, hvis den også fjerner støvet .... :-)
V
. Quote:
Jeg boede på Park Inn sidste sommer, det er helt OK!
Vær dog opmærksom på, at der ikke gratis limo-service;
du skal betale en 4-5 £ pr. tur. Det er vist en fælles politik for
alle hoteller ved LHR.
Den hedder Hoppa Hotel Bus, eller noget i den dur !
Quote:
Ok takk for den opplysningen.
Husker du om det var billettsalg på hotellet, eller ombord på bussen?
Stod automater rundt forbi sist gang, tror du kan kjøpe på nettet også.
Så vidt jeg husker er der billetautomater på LHR, men jeg kan ikke
huske, hvad jeg gjorde dengang. Men jeg kan huske, at jeg på returen
købte en billet i en automat i hotellets reception.
Du kan også købe billet i bussen, men det er lidt dyrere!
Så vidt jeg husker er der billetautomater på LHR, men jeg kan ikke
huske, hvad jeg gjorde dengang. Men jeg kan huske, at jeg på returen
købte en billet i en automat i hotellets reception.
Du kan også købe billet i bussen, men det er lidt dyrere!
Flott, det går nok bra så lenge jeg slipper å ha lomma full av mynter som på en bybuss:)
Flott, det går nok bra så lenge jeg slipper å ha lomma full av mynter som på en bybuss:)
Har du reservasjon på Park Inn får du kjøre bybussen gratis til hotellet. Heathrow hoppa er den største svindelen ever.
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Har du reservasjon på Park Inn får du kjøre bybussen gratis til hotellet. Heathrow hoppa er den største svindelen ever.
Aha, det høres vel enklere ut.
Joda, man har reservasjon, husker du vilken buss som er inkludert?
robertaas
24-02-2017, 16:47
God fredag fra SK-9ettellerannet fra EWR til Oslo. På vei hjem fra Mexico. Stikkord for ferien ble Chichen Itza, Tulum, havskilpadder og stingrays. Haidykking ble kansellert pga dårlig sjanse for å se hai (slutten av sesongen). Taco blir det naturligvis ikke i handlekurven min på en stund.
Fikk du dykket på skulpturparken på Manchones-revet? De er ganske spredt, men morsomt å se.
https://www.youtube.com/watch?v=aSN43XSEABM
Eller god fredag fra gullstua på OSL. Fikk prøvd ikke-SAS fast-track og den var både flyttet mer sentralt og de hadde fått en normal sluse der, absolutt et fremskritt. Plutselig er ikke fast track bare en vits.
Fungrende fast track og prøvesmaking av sjokolade i tax-free'en, men blir jo i godt humør av mindre.
Satser på at passkpntroll i Bryssel er bedre bemannet enn på OSL, ellers ligger det tynt ann for helgens eventyr. Plass i 5A sparer kanskje noen minutter.
Hvordan er det forresten i FRA for returen, er det sikkekrhetskontroll i tillegg til passkoontroll når man skal fra UK til Norge?
Ha en god en alle som planlegger nye eventyr.
Aha, det høres vel enklere ut.
Joda, man har reservasjon, husker du vilken buss som er inkludert?
Så å si alle bybussene ut fra T2 stopper rett ved hotellet. Står hvilke numre på nettsidene deres evt sjekk tfl.gov.uk
Fikk du dykket på skulpturparken på Manchones-revet? De er ganske spredt, men morsomt å se.
https://www.youtube.com/watch?v=aSN43XSEABM
Eller god fredag fra gullstua på OSL. Fikk prøvd ikke-SAS fast-track og den var både flyttet mer sentralt og de hadde fått en normal sluse der, absolutt et fremskritt. Plutselig er ikke fast track bare en vits.
Fungrende fast track og prøvesmaking av sjokolade i tax-free'en, men blir jo i godt humør av mindre.
Satser på at passkpntroll i Bryssel er bedre bemannet enn på OSL, ellers ligger det tynt ann for helgens eventyr. Plass i 5A sparer kanskje noen minutter.
Hvordan er det forresten i FRA for returen, er det sikkekrhetskontroll i tillegg til passkoontroll når man skal fra UK til Norge?
Ha en god en alle som planlegger nye eventyr.
Om du havner på B gates på FRA fra UK er det sikkerhetskontroll. Z gates ikke
robertaas
24-02-2017, 17:00
Om du havner på B gates på FRA fra UK er det sikkerhetskontroll. Z gates ikke
Så det er sjangsespill på hva msn kan ta med når man flyr lufthansas billigste klasse og ikke sjekker inn bagasje.
Har du reservasjon på Park Inn får du kjøre bybussen gratis til hotellet.
Spiller ikke noen rolle om du har booking eller ikke - de røde bussene på kartet under er alle gratis rundt LHR:
http://www.heathrow.com/file_source/Company/Static/PDF/Heathrowcommuter/travel_around_Heathrow.pdf
Ahhhh .... da sitter man med en kald gul Mikkeler i nærmere 41000 fot over Europa. Konferanse-MOW kan bytte hatt med Bølle-MOW og legge seteryggen heeeeelt bak. Utskeielsene står formelig i kø.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170224/54476bd5cdf12465b9c195cf53c9c877.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Og jaggumeg er det ikke Eurobonus Fredag i dag også, sa kæll'n. 15% rabatt! Han var så glad at jeg ikke hadde hjerte til å si at jeg betalte med UA-kort.
robertaas
24-02-2017, 20:26
Og jaggumeg er det ikke Eurobonus Fredag i dag også, sa kæll'n. 15% rabatt! Han var så glad at jeg ikke hadde hjerte til å si at jeg betalte med UA-kort.
Noe annet enn den 50% rabatten SAS allerede har nå?
Har kommet meg til "The Suite" i BRU. Makan til labyrint de hadde laget mellom terminal A og B, man måtte jo snirkle seg gjennom halvparten av butikkene på flyplassen.
Passkontrollen var uten kø og jeg skjønte hvorfor ingen ville bruke automatene. Den frekke automaten ga stadig beskjed om at det var for mange personer i slusen og at jeg måtte ta av meg hatten som er noe jeg ikke har brukt på mange år. :old
Men da jeg nevnte at jeg hadde bursdag i tillegg, løp han og hentet litt snop. SAS på sitt beste. :up:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170224/0bf2e422786d0164dfa0688cad67bc51.jpg
Concorde98
24-02-2017, 20:36
Men da jeg nevnte at jeg hadde bursdag i tillegg, løp han og hentet litt snop. SAS på sitt beste. :up:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170224/0bf2e422786d0164dfa0688cad67bc51.jpg
Gratulerer så mye med dagen! 🎉🎈✈
ForeverSAS
24-02-2017, 22:19
God kveld fra Snillfjord. :)
Hvor snøen har lagt seg og føret for både to bein, fire bein og på dekk er det samme, heller variabelt mao og det gjelder å ta seg forsiktig frem.
Fortsatt hjemme i egen stue da onsdagens Åfjord-tur ble kansellert pga dårlig føre. Skal dog gjøre nytt forsøk i morgen, så er man heldig( om man ser det slik ) så sitter jeg på Fosen-halvøya på denne tiden i morgen.
Med andre ord er det bare å pakke, mens vaskemaskinen jobber på helsa løs for å vaske siste rest av klær som skal med.
Ha en ypperlig aften, med eller uten pakking uten planlegging! :)
Vi bodde i Tulum og hadde med små unger så utforsket mest området rundt der. Men nå er området merket på kartet for neste tur (som går alene), takk for tipset :)
robertaas
25-02-2017, 01:16
Vi bodde i Tulum og hadde med små unger så utforsket mest området rundt der. Men nå er området merket på kartet for neste tur (som går alene), takk for tipset :)
Manchones og Dos Ojos er obligatoriske dykk i området.