View Full Version : Germania med charterruter UK-Tromsø W16/17
Usikker på både frekvens og varighet, med ser ut som Germania for tiden opererer en rekke chartere mellom byer i UK og Tromsø. Ser ut som Bristol, Bournemouth og Manchester.
TOS hadde jo +34% på utenriks i januar, riktignok fra ikke veldig høye nivåer, men tydeligvis de merker godt økningen av utenlandske turister
Så en nedsnødd maskin fra Germania i Tromsø på tirsdag.
Virker som at det ikke er faste dager, med sporadisk mange rotasjoner fra diverse destinasjoner fra i vinter. Blant annet LGW, DUS, DUB, BOH, BRS, MAN, NWI.
De har flydd noen ganger UK-BGO og i vinter. Det er med Hurtigrute pax. Kan det være en sammenheng ?
Har vel egentlig aldri sett så mange turister i noen norsk by som jeg så i Tromsø denne uken. SAS fløy vel også en maskin fra Tokyo til Evenes denne uken.
Så både Lufthansa, Swiss og Edelweiss var på TOS i løpet av en time eller to på lørdag. Hjelper det også. :)
Bare på lørdag er det
- Transavia til Amsterdam (via Evenes)
- to Zurich-fly
- LH til Frankfurt
- Germania til Bristol
I tillegg til D8 t/r Las Palmas, men der mistenker jeg at det ikke er så mange innkomne turister :)
Field in sight
24-02-2017, 13:47
TOS hadde jo +34% på utenriks i januar, riktignok fra ikke veldig høye nivåer, men tydeligvis de merker godt økningen av utenlandske turister
Tror Germania utgjør en relativt liten prosent her, selv om det selvsagt er noe. SAS har jo en de fleste dager i uken til ARN nå, Norweigan har to tre ukentlige til LGW, Thomas Cook og Norwegian har til LPA på fredag/lørdag, og lørdag har jo som kommentert over Lufthansa til FRA, Swiss og Edelweiss med en hver til ZRH og Transavia til AMS. I tillegg har Jetairfly (Belgiske TUI) avgang til Brussel på søndager. Også har vi jo Nextjet som er de fleste dager innom fra LLA/OUL med en Saab 340, en rute som skal oppgraderes til CRJ2 om ikke så lenge.
I enkelte perioder tror jeg at det kan bli trangt på utland i Tromsø. Her forleden helg så jeg at verken Thomas Cook eller Norwegian kom seg ned på fredag, og derfor fløy opp igjen til TOS på lørdag. Da var det nok travelt på utland med 1 x FRA, 2 x ZRH, 2 x LPA, 1 x AMS (via EVE) og 1 x LGW alle innenfor et par timer.
Nei, Norwegian har tre ukentlige til LGW.
Frode789
24-02-2017, 16:28
Ja den nye terminalen i Tromsø kan ikke komme fort nok.... Håpet er vel byggestart før nyttår i år.
Turistene har virkelig fått øynene opp for Nord-Norge og hotellene i Tromsø går så det griner. Dette er nok bare starten da landsdelen har utrolig mye flott å by på:
Nok en gang er det hotellene i Tromsø som har sterkest vekst. Belegget, det vil si andelen rom som er utleid hver natt, økte fra sterke 70,1 prosent i januar i fjor til formidable 86,1 prosent i januar i år. Ingen andre byer er i nærheten; nestemann på listen var Gardermoen med et belegg på 64,4 prosent.
Tromsøhotellene klarte samtidig å øke romprisen (uten moms og frokost) med nær en hundrelapp til 1009 kroner, og topper dermed også den listen foran Oslo med en rompris på 966 kroner.
http://www.dn.no/nyheter/2017/03/07/1210/Reiseliv/63-av-100-rom-tomme-hver-natt
Ikke overraskende - jeg var en tur hjemom i Februar og det var pinadet ikke framkommanes noen steder. Mein gott eh, det var asiatere über ALL! Tromsø er sånn en liten by, så det vises todt. Siden sentrum er ganske dødt og vises det enda verre. Jaja, fint for turistbransjen.
petter380
09-03-2017, 18:13
Pendler til TOS og får nytt hotell hver uke pga. fullt belegg. Snart prøvd alle hotell som finnes [emoji28][emoji2][emoji23]
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro