PDA

View Full Version : Nå er LN-RKK her....


LTH
02-08-2006, 21:30
Ifølge Lima November 4/2006 i Flynytt, skal SAS ha byttet reg. på en av sine A321. Det er SE-REG som har fått nytt reg. nr. Nå er maskinen registrert LN-RKK.

LN-RKK skulle egentlig være en A319, men ble isteden en A321 :alien:

Spørsmålet må da være: Blir det noen A319 på norsk reg.?

LN-RKK - SAS - A321 (http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5739090)

MountainDew
02-08-2006, 22:43
Hva er egentlig vitsen med å bytte om på registreringene? Hvorfor skal fly fra SAS Danmark og Sverige være på norsk reg og omvendt?

Someone
02-08-2006, 22:50
Fordi det er SAS AB (mor selskapet) som eier/leier dem og ikke de nasjonaleselskapene. Dessuten er det forskjellige skatteregler i de forskjellige landene

GF1
03-08-2006, 18:36
1. Hagby skriver faktisk at den skal opereres av SAS Braathens AS :o

2. Noen har tidligere fortalt på et av våre forumer at de svenske reglene IKKE godtar at et selskap selger ut et fly og så leaser det tilbake. Derfor havner de f.eks i Norge etterpå. :p

LTH
03-08-2006, 19:27
En annen ting som er litt rart er at alle flyene til SAS Braathens måtte få norsk reg. før de kunne føres over til SAS Braathens AOC. SAS Sverige og SAS Danmark kan godt ha fly med norsk reg...:lightbulb

OJB
07-08-2006, 15:04
SAS Braathens må ikke ha norsk registrering. Norske regler tillater utenlandske registrerte fly på norsk AOC.
Braathens hadde f. eks. N- registrerte fly for en del år tilbake etter "sale and leaseback" av flere fly.
I min tid i Norway Airlines hadde vi i perioder våre fly på britisk registrering.

LTH
07-08-2006, 19:03
Originally posted by OJB

SAS Braathens må ikke ha norsk registrering. Norske regler tillater utenlandske registrerte fly på norsk AOC.
Braathens hadde f. eks. N- registrerte fly for en del år tilbake etter "sale and leaseback" av flere fly.
I min tid i Norway Airlines hadde vi i perioder våre fly på britisk registrering.

Mulig det, men flyene fikk LN reg før de ble en del av SAS Braathens AOC