PDA

View Full Version : Hilton CPH blir Clarion

storg
31-01-2017, 12:29
Petter Stordalen styrker fotfestet i kongens by. Nå overtar han Hilton hotellet på CPH og skal bygge nytt stort Comfort hotell samme sted.

"Skal bygge nytt giganthotell samtidig som han overtar driften av Hilton-hotellet ved København lufthavn." (http://e24.no/naeringsliv/stordalen-putter-en-milliard-i-flyplass-hoteller/23912246)

Da er han vel snart 6 hoteller i Københavnsområdet.

Someone
31-01-2017, 15:02
Tja, Clarion er jo ikke akkurat dårlig, og Hilton er jo ikke akkurat fantastiske. Og hotellet er jo det samme, så spiller vel neppe noen stor rolle for de fleste

FlightDeck
31-01-2017, 15:09
Petter Stordalen styrker fotfestet i kongens by. Nå overtar han Hilton hotellet på CPH og skal bygge nytt stort Comfort hotell samme sted.

"Skal bygge nytt giganthotell samtidig som han overtar driften av Hilton-hotellet ved København lufthavn." (http://e24.no/naeringsliv/stordalen-putter-en-milliard-i-flyplass-hoteller/23912246)

Da er han vel snart 6 hoteller i Københavnsområdet.

Choice hadde mer enn dobbelt så mange i København for noen år siden, men det meste ble overtatt av andre, særlig First. Men nå ser det ut til at Choice er på vei tilbake igjen.

storg
31-01-2017, 15:19
Choice hadde mer enn dobbelt så mange i København for noen år siden, men det meste ble overtatt av andre, særlig First. Men nå ser det ut til at Choice er på vei tilbake igjen.

Ja. Han betalte First for å overta hotellene når han rømte. Måtte vel betale litt ekstra til noen huseiere etterpå også.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Fredrik74
31-01-2017, 16:02
Tja, Clarion er jo ikke akkurat dårlig, og Hilton er jo ikke akkurat fantastiske. Og hotellet er jo det samme, så spiller vel neppe noen stor rolle for de fleste

Vi som bojkottar Stordalen fick ett färre alternativ.

Fnate
31-01-2017, 16:43
Ikke at jeg akkurat er storbruker av dette spesifikke hotellet, men utover Radisson, så er jeg vel ikke storfan av de Nordiske hotellkjedene. First kan være ok, og Rica var jo strålende frem til de ble tatt over av Scandic. Hotellene til Petter skyr jeg som pesten. Mye røyk og lite ild.

Hilton utenfor Nord Amerika er faktisk riktig bra, synes jeg. Så det er synd vi mister dem der.

Fellowplane
31-01-2017, 22:24
Har et non refundable rom booket der i slutten av April. Spørs om det blir noen hhonors poeng på meg....

MCO-WDW
31-01-2017, 23:14
At han overtar driften til Hilton betyr nødvendig vis ikke at de bytter navn på hotellet.
Det kan godt hende det forsatt forblir Hilton.
Er jo mange Hilton´s som bare leaser navnet,feks Tropicana Vegas som Penn Gaming leaser Hilton navnet på.
...

Martin
01-02-2017, 06:45
At han overtar driften til Hilton betyr nødvendig vis ikke at de bytter navn på hotellet.
Det kan godt hende det forsatt forblir Hilton.
Er jo mange Hilton´s som bare leaser navnet,feks Tropicana Vegas som Penn Gaming leaser Hilton navnet på.
...

Leste du artikkelen? Hotellet blir Clarion fra april.

3cseat
01-02-2017, 13:23
Noen som vet hva som skjer med Hilton i CPH? Er det planer om andre hoteller i byen, eller trekker de seg helt ut? Scandic Copenhagen var jo også et Hilton hotell i sin tid.

Om Hilton nå bare har igjen Hilton i Stockholm, så er det synd, for som sagt lenger opp i denne tråden er jo Hilton utenfor Nord America faktisk veldig bra. Og som Gold, er det mange bra perks å få, dvs svært ofte oppgraderinger.

Vil savne Hilton på CPH, selv om jeg egentlig ikke liker å bo på flypasser om det ikke er nødvendig.

Wig-wag
02-02-2017, 12:42
Her er min spådom om hva som kommer til å skje med hotellet når Petter Stordalen overtar:
- Baren stenges og fjernes, resepsjonsdisken forlenges. Bartenderne får opplæring i inn- og utsjekk. Resepsjonspersonellet får opplæring i å tappe øl og google etter oppskrifter på drinker. Men ca. 50% av dem får sparken. Du må vente til de er ferdige med å tappe øl før du får sjekke inn, alt. vente for å få en øl eller drink til de er ferdig med inn/utsjekking
- Consierge og bellboys får sparken
- Hovmesteren som tildeler folk bord til frokost får sparken.
- Noen vegger males lilla, mens andre innredningsdetaljer males med gullmaling.
- En del lyspunkt fjernes så det blir mørkere.
- Det installeres sparedusj på alle rom
- Temperaturen senkes til 20 grader på rommene, muligheten til å endre temperatur på rommene fjernes eller byttes ut med noe som ikke fungerer (attrapp)
- WiFi blir gratis
- Kanskje frokost blir inkludert.
- Businesslounge i øverste etasje stengt og konvertert til møtelokaler.

Dette er ihvertfall det jeg synes jeg har observert andre steder Stordalen overtar.

Fnate
02-02-2017, 13:09
Hotellene til Petter skyr jeg som pesten. Mye røyk og lite ild.

Her er min spådom om hva som kommer til å skje med hotellet når Petter Stordalen overtar:
- Baren stenges og fjernes, resepsjonsdisken forlenges. Bartenderne får opplæring i inn- og utsjekk. Resepsjonspersonellet får opplæring i å tappe øl og google etter oppskrifter på drinker. Men ca. 50% av dem får sparken. Du må vente til de er ferdige med å tappe øl før du får sjekke inn, alt. vente for å få en øl eller drink til de er ferdig med inn/utsjekking
- Consierge og bellboys får sparken
- Hovmesteren som tildeler folk bord til frokost får sparken.
- Noen vegger males lilla, mens andre innredningsdetaljer males med gullmaling.
- En del lyspunkt fjernes så det blir mørkere.
- Det installeres sparedusj på alle rom
- Temperaturen senkes til 20 grader på rommene, muligheten til å endre temperatur på rommene fjernes eller byttes ut med noe som ikke fungerer (attrapp)
- WiFi blir gratis
- Kanskje frokost blir inkludert.
- Businesslounge i øverste etasje stengt og konvertert til møtelokaler.

Dette er ihvertfall det jeg synes jeg har observert andre steder Stordalen overtar.

#BAM!!!!!!!!!!

Discus
05-02-2017, 21:21
<mod>
Vi snakker om Hilton CPH blir Clarion og holder oss rundt det temaet, og dropper også diverse nedsettende beskrivelser av mennesker (enten vi liker dem eller ikke)
</mod>

Bergern
06-02-2017, 03:34
Clarion er vel ikke noe dårlig brand. Tror jeg har overnattet på langt flere triste Hiltons. Gold på begge. Det som er synd, er at konkurransen uteblir. Det er som i matvarebransjen; noen få som styrer det hele og som er fornøyd som det er.

pingo
08-03-2018, 00:02
Hilton kommer tilbage til København i 2020. De overtager Nordeas tidligere hovedkvarter på Christianshavn ved Knippelbro.
( Iflg Berlingske Tidende)

Mere udførlig omtale på standby.dk:

https://standby.dk/hilton-atter-koebenhavn/