PDA

View Full Version : TSA klippet av TSA-låsen

anders320
22-01-2017, 07:51
Har en ett år gammel nesten ubrukt Samsonite-koffert jeg sendte i går fra Miami. Til min store ergrelse, ser jeg at TSA har klippet opp og ødelagt TSA-låsen, for inspeksjon av kofferten. Jeg trodde ikke slikt skulle skje jeg?

Jeg ble faktisk til og med bedt om å låse kofferten av hun på innsjekk.
https://s23.postimg.org/r7l45gwcb/IMG_4387.jpg

RescueMe
22-01-2017, 12:21
Med tanke på at IQ-kravet til ansatte hos TSA er at de kan ta på buksene rett vei skal en vel ikke bli for overrasket av dette...

jameson82
22-01-2017, 13:47
Tanga lå vel nærmere enn nøkkelen da..

SQ 777
22-01-2017, 14:50
I den senere tid har jeg kun brukt TSA låser i "løs vekt" på våre Samsonite... Av den grunn som skjedde deg.

Da kan man senere bruke den inkluderte på kofferten ... Vi hadde fire kofferter på siste tur fra HNL for tre uker siden. Tre var åpnet med kjærlighetsbrev TSA.

Brukte kun TSA låser kjøpt i løs vekt, ikke den på Samsonitene.

Forresten "løs vekt " er raskere en fælt så knotete inkludert på Samsonite...:(

Millemor
22-01-2017, 20:53
Jeg har en Samsonite Scure koffert med denne typen TSA lås: http://static.webshopapp.com/shops/007164/files/003562331/800x1024x2/samsonite-samsonite-scure-spinner-69cm-dark-blue-f.jpg

Hadde planlagt å bruke den å på en tur til New York City senere i år, men nå ble jeg skeptisk. Kan jeg risikere at den blir brutt opp om jeg låser den? Trodde liksom noe av poenget med TSA lås var at de har nøkkel og man slipper at kofferten blir ødelagt ved inspeksjon om den er låst.

sabergum
22-01-2017, 21:59
Har ikke funnet noen vanntette kilder på det, men har sett uttalelser om at koffertprodusentene dekker ødelagt TSA-lås hvis det ligger TSA-lapp i kofferten, siden det stort sett vil være enklere og raskere å låse opp kofferten med universalnøkkel framfor å ødelegge låsen, og at man dermed "må anta" at det har vært noe feil med låsen.

anders320
22-01-2017, 22:21
Det kan legges til at jeg fløy MIA-HAV for et par uker siden. Da ble jeg BEDT av innsjekk om å låse kofferten. Fikk kjærlighetsbrev av TSA da også, men låsen var ikke brutt opp. Så låsen burde jo fungere!

Eriksan
23-01-2017, 09:50
På en reise fra NAS (Bahamas) via EWR til OSL ble låsen til kofferten min (ikke TSA lås) brutt opp og hele låsemekanismen fjernet av TSA slik at kofferten måtte tas ut av service. Jeg klagde til SAS ankomstservice på OSL og fikk en ny koffert av lignende modell utlevert på stedet.

MountainDew
23-01-2017, 16:30
Ser ikke helt poenget med å låse. Verdisaker ligger uansett i håndbagasjen.

Discus
23-01-2017, 23:12
Det hender jo man må pakke ned diverse større saker man gjerne vil ha med seg (ikke alle er på ferietur heller). Det er uansett ugreit å ha kofferten ulåst en del steder i verden, selv om man ikke har verdisaker der. Er den låst eller stripset så er den litt mer utilgjengelig enn at man kjapt kan åpne den og stikke hånden inni.

Jeg låser ofte bags jeg sender, enten med lås eller strips, for å forhindre at glidelåsen utilsiktet går opp også. Om det er strips så er det veldig synlig om folk har tuklet hvertfall, for de må klippes

LN-RTP
23-01-2017, 23:25
TSA er kåt på dette:
Fikk en forsinket koffert fra fatteren til MIA og der hadde dem vært inne og fjernet nye og innpakkede brunoster.
Husker ikke om det var låst eller ikke, men det spiller ingen rolle, dem kommer seg inn.
På Syd Amerika blir koffertene pakket inn i plast for å forhindre klåfingrete baggasje handlere å forsyne seg. Men da tar dem heller hele koffereten antagelig.
Skjønner at folk må sjekke bagasje av og til, men selv har jeg sluttet med det for årtier siden. :(

LN-MOW
23-01-2017, 23:39
Som regel 'besøk' i kofferten når jeg reiser hjem med norske godsaker, ja .. Har aldri vært ute for tyveri.

Mjolnir
24-01-2017, 13:11

En del steder i verden er det jo greit å sikre seg mot det motsatte. Kjedelig å oppdage at det har dukket opp noen ukjente "melposer" i bagasjen når en blir stoppet i tollen i SIN :cool: