Flyprat >
Flyforum > Cityjet skal fly Superjet for Brussels Airlines - endret til CRJ-900
View Full Version : Cityjet skal fly Superjet for Brussels Airlines - endret til CRJ-900
Brussels Airlines har wetleaset 3 Sukhoi Superjet fra Cityjet på en 2 års kontrakt fra april 2017. Dette som endel av utfasining av deres Avro, som i stor grad har blitt erstattet med A319/320, men er for stor for endel ruter
http://m.atwonline.com/leasing/brussels-airlines-wet-lease-superjets
The Belgian flag carrier will use three Sukhoi SSJ100 Superjets from Ireland-based CityJet beginning in April, when the aircraft start a two-year contract.
Skal den males om til Brussels Airlines sin design også?
Skal den males om til Brussels Airlines sin design også?
Yep!
Det kommer väl nok en till (EI-FWD) I Cityjet Scheme, men sedan kommer det att vara 3 i SN Scheme.
Potensielt stor sannsynlighet for å se Suk'en på OSL da?
Potensielt stor sannsynlighet for å se Suk'en på OSL da?
Sjansen for det er vel ganske stor, i hvertfall på ad-hoc basis, selv om man kanskje skulle tro den primært vil havne på de eksisterende Avro-rutene? Men får se når programmet deres slippes
Ellers har jo SN har litt wetlease i flåten. To Q400 fra FlyBe i Brussels farger og 1 ERJ-145 fra BMI Regional som er hvit med en hybrid BD/SN logo
Første Superjet i Brussels sine farger her fra Airwayslive sin twitterkonto
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170325/455b87a69561d4ec3c43a7242fcf6fc0.jpg
Flyger fra VCE till BRU idag!
Bilde fra Jetphotos
https://cdn.jetphotos.com/full/6/21893_1490456249.jpg
Syns den ser bra ut i Brussels-livery
Bilde fra Jetphotos
https://cdn.jetphotos.com/full/6/21893_1490456249.jpg
Syns den ser bra ut i Brussels-livery
Egentlig ligner den en "super kort" B787
Hilsen Ole
Ser ut som det blir Superjet på Brussel-Bromma fra juni av
http://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/272144/brussels-airlines-expands-leased-superjet-service-from-june-2017/
Da er planen å fase ut Superjet i Brussels Airlines sin tjeneste innen vintersesongen 2018/2019. Flyene blir erstattet av CRJ-900 og CRJ-1000 maskiner som vil komme fra Air Nostrum. Som jo CityJet er i ferd med å slå seg sammen
https://www.aviation24.be/airlines/lufthansa-group/brussels-airlines/gradually-phasing-out-sukhoi-superjet-100s/
Brussels Airlines is gradually phasing out the Sukhoi SuperJet 100’s – operated by CityJet – during Winter 2018/2019. For some time now, the Belgian airline is dissatisfied with the performance of the Russian aircraft, facing many flight cancellations and AOG’s (aircraft on ground).
The Sukhoi SuperJet’s are being replaced by Canadair CRJ-900 and CRJ-1000 aircraft from Air Nostrum
Første maskin allerede ute av flåten, og sendt til lagring på SNN
Sukhoi RRJ95 B 95105 EI-FWD CityJet ferried 03dec18 BRU-SNN after wet-lease to Brussels Airlines, for storage ex I-PDVX
Første maskin allerede ute av flåten, og sendt til lagring på SNN
Inte första.
EI-FWG är redan tillbake i VIE och EI-FWE är i DUB. FWC har vart i VIE på C-check i 3 mån. EI-FWH togs aldrig emot och blev parkerad i Ryssland.
Kun FWA, FWB och FWF i trafik. Men EC-LPG fra Air-Nostrum fyller in.
EI-GEB på väg tillbaka fra NWI idag (BCY9042).
Ser ut som Brussels ikke kunne vente lenge nok med å bli kvitt maskinene, og fremskynder det til første uken i januar, i stedet for ut mars
https://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/282205/brussels-airlines-accelerates-last-superjet-service-to-jan-2019/
brussels airlines in mid-December 2018 modified operation for its leased SuperJet SSJ100 aircraft from CityJet, which saw the last flight accelerated to the first week of January 2019, instead of late-March 2019.
Dette kan ikke sies å ha vært særlig vellykket for verken Brussel Airlines, Cityjet eller Superjet
Ser ut som Brussels ikke kunne vente lenge nok med å bli kvitt maskinene, og fremskynder det til første uken i januar, i stedet for ut mars
https://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/282205/brussels-airlines-accelerates-last-superjet-service-to-jan-2019/
Dette kan ikke sies å ha vært særlig vellykket for verken Brussel Airlines, Cityjet eller SuperjetEr det flyet sin "feil", eller meir komplekst enn det?
Er det flyet sin "feil", eller meir komplekst enn det?
Production Support fra Moskva är usselt. EASA regler applicerat på Russiska planer fungerer ikke.
Dispatch relyability var ussell. Men maskinen då den fubgerte var fin.
Ref de siste omstokkingene av CityJet sine CRJ-900. Hvor mange er det som nå operer for SN, og har de noen «faste» ruter?
SASViking
11-02-2020, 14:17
Ref de siste omstokkingene av CityJet sine CRJ-900. Hvor mange er det som nå operer for SN, og har de noen «faste» ruter?
Faste ruter er:
BRU-HAJ
BRU-BHX
BRU-BRS
BRU-BLL
BRU-TRN
Pt. er der 4 i ren SN drift: EI-GEB, -GEC, -GED og -GEH