PDA

View Full Version : Flere fly med flotører , 2006 edition

sail4fun
30-07-2006, 19:01
Med unnskyldning til frua om at veien ved Lilløykilen er ideel for en 4 åring å lære å sykle i så la Sr og Jr turen til "Kilen" for å se litt på fly med flottører.
LN-ABM
34
LN-ABM LN-AEZ
35
LN-AEZ
36
LN-ALA
37
LN-BGO LN-HOY
38
LN-BGO
39
LN-BIK
40
LN-HOY
41
LN-UXC
42
LN-TEK
44
LN-TEK
45
LN-TEK
46

Falcon
10-08-2006, 09:51
Akk, ja. På den veien lærte jeg også å sykle. (Jeg bodde i det røde huset.)

sail4fun
10-08-2006, 11:26
Flott plass , mulig litt roligere nå enn før 1998,men det har sikkert ikke preget deg....

Blubird
10-08-2006, 23:49
Kom et par med flotører i formasjon over huset her sist helg, meget mulig det var noen av de over her. Flesteparten av de som passerer her om sommer'n kommer vel fra Fornebu.

ANX
13-08-2006, 00:21
Hvis noen har sett sjøfly i formasjon, kan det enten være Fonnafly som kjører rundflyging (flere fly med 20-min runder), eller at det tilfeldigvis er ett sjøfly på vei inn til Kilen samtidig som ett flyr ut derfra.

Husk nå bare på å ta bilder av sånt, kjære venn! Selv med dårlig oppløsning kan vi sannsynlivis dechiffrere det og si hvilket fly det var.

Æ'kke så helsikes mange sjøfly i landet - vi kjenner de fleste... :D

LN-SSL
13-08-2006, 02:08
Æ'kke så helsikes mange sjøfly i landet - vi kjenner de fleste...

...og et av dem hadde muligens tenkt seg på langtur bl.a. til Kristiansund i sommer..... Noe nytt i sakens anledning....., ANX....?:colgate: ;)

quarrtsiluni
13-08-2006, 20:23
Heh, med fare for å bli massakrert våger jeg påstå at ANX er blitt noget gammel og pysete. Er nok altfor stort prosjekt å komme seg over fjellene. Større sjanse for at jeg fikser det. Men det har blitt altfor få langturer senere år.

Det dumme er at for tiden er det kun en Cub til leie i Kilen. De andre er privateide og lånes ikke bort pga forsikringsklausuler. Vi hadde det godt noen få år med både 172 og 185 til leie. Litt slitsomt med flere timer i Cub, i høyden trenger man termodress... Dog en viss sjanse for at junior kan få lånt større jern og bli med.

Ennå lenge til isen legger seg, så det er håp. Først må sjøflytreffene unnagjøres. (Husodden dessverre ferdig for i år. Alltid like hyggelig.) Tisleifjorden til helga og Sverige helga deretter. Får satse på fint vær i september.

Kan du ikke ta kroppen din hitover? Så kunne du fått nyte masse sjøfly i Kilen og Sjøflyhavna. Da kunne vi fikset flere turer i forskjellige fly, for mange av eierne lufter flyet regelmessig lokalt når de ikke skal på hytta. Vi har gjesterom.

:-p

LN-SSL
13-08-2006, 20:46
Heh, med fare for å bli massakrert våger jeg påstå at ANX er blitt noget gammel og pysete. Er nok altfor stort prosjekt å komme seg over fjellene.

Haha..., ja da er vi to.... Piper'n kommer seg ikke over fjellet med meg bak spakene iallefall....:colgate: :old

Kan du ikke ta kroppen din hitover? Så kunne du fått nyte masse sjøfly i Kilen og Sjøflyhavna. Da kunne vi fikset flere turer i forskjellige fly, for mange av eierne lufter flyet regelmessig lokalt når de ikke skal på hytta. Vi har gjesterom.

Takker for tilbudet, som jeg forsåvidt har fått en gang før.... Skal fortsatt legge det på minnet....., takk skal du ha!!:up:

ANX
16-08-2006, 00:15
Veeel, de gamle får vel konkurrere om hvem som er eldst eller mest pysete... :old

Quarrtsiluni kan definitivt vente seg kjølhaling ved en passende anledning! :angry:

Ellers har jo vi begge her øst vært inne på idéen om at du burde transportere deg hit.
(Bare vent til du blir oppi åra, da går det en stund mellom tanke og utførelse, hehe.)

Vi får det nok til engang både formen og værgudene samarbeider. :lol: :lol: :lol: