View Full Version : SK SE-DOX - status
Stromoren
18-12-2016, 00:30
SAS A320-251 msn 7489 observerad i TLS den 14 dec. Tveksamhet råder om kommande reg men redovisas här som "LN-RGP" http://www.digitalairliners.com/toulouse/?p=1249
MSN7489 sett tauet i TLS i SAS farger, men med lagringsteip og uten motorer. Hvis den skal leveres i denne måneden, så antar jeg den nå var på vei for å få motorer og settes i stand
https://www.youtube.com/watch?v=-HopLGMbpPs
Stromoren
12-01-2017, 09:33
Då är det dax att ta bort frågetecknet! Kan utläsa "DOX" på noshjul-luckan.
Stromoren
20-01-2017, 21:00
Fortfarande "stored engineless" 19/1...
https://digitalairliners.com/2017/01/19/log-toulouse-blagnas-tls-14th15th-19th-january-2017/
Om det er derfor eller ikke, men er ikke bare PW som ligger litt på etterskudd med ramp up av motorproduksjonen. CFM ligger også litt etter med Leap og mange opplever +- en måneds forsinkelse
Stromoren
22-02-2017, 11:05
Äntligen dax för första test! F-WWBS/SE-DOX i luften!
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/f-wwbs
Bild från xfW-spotter.blogspot.se :
https://2.bp.blogspot.com/-78HG33W6biU/WK2RY-Vd4DI/AAAAAAABgaE/YIIJpTJyJWEfZ9i8E13sdm3xXDs--NhjACPcB/s1600/7489bs_4506.jpg
Stromoren
28-02-2017, 12:18
Nummer 2 idag!
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/f-wwbs
Står nå på delivery center i TLS
https://twitter.com/Frenchpainter/status/837042691909251089/photo/1?ref_src=twsrc%5Etfw
AndersNilsson
04-03-2017, 00:51
Registrerad 2017-03-03. Ägare: GY Aviation Lease 1603 Co., Limited, Dublin
Innehavare: SAS Sverige AB, Stockholm. Torarve Viking.
AndersNilsson
05-03-2017, 01:47
2017-03-04 TLS-ARN SK9150.
KalleSus
08-03-2017, 11:59
Första flygning med passagerare idag som SK1833 Stockholm - Aten.
Tyvärr med en rejäl försening vid avgång - troligen beroende på snöovädret som påverkat
flygtrafiken till/från Arlanda både igår och idag.
Ser ut som SE-DOX har vært inne for bytte av en motor allerede.
Så ikke bare PW som leverer B-vare til A320neo serien, men også CFM
Ser ut som SE-DOX har vært inne for bytte av en motor allerede.
Så ikke bare PW som leverer B-vare til A320neo serien, men også CFM
Ja eller også er der sket en skade på motoren....Synes lige at forudsætte at motorer er B-varer er at stramme den....
FLy er lige som biler...du kan sætte den om aftenen, og der er ikke fejl..næste morgen kan du ikke starte den...så at sige at det er en B-vare er , i min optik, forkert...med mindre du kan bevise det, altså...
Hilsen Ole
Ja eller også er der sket en skade på motoren....Synes lige at forudsætte at motorer er B-varer er at stramme den....
FLy er lige som biler...du kan sætte den om aftenen, og der er ikke fejl..næste morgen kan du ikke starte den...så at sige at det er en B-vare er , i min optik, forkert...med mindre du kan bevise det, altså...
Hilsen Ole
I mine øyne er en motor som må byttes etter en måned, enten det bil eller fly, en B-vare. Med mindre en ytre faktor har skadet den.
En motor er designet for å være på vingen i mange tusen timer. Når den da må byttes så tidlig
Etter hva jeg leser på ymse forum er dette årsaken:
Engine replacement due to oil system contamination by metallic particles
Så de metallpartiklene er nok fra motoren selv
KalleSus
14-04-2017, 18:12
Även LN-RGL har fått en motor utbytt efter bara ett par månader.
https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=140104&page=2&highlight=LN-RGL