PDA

View Full Version : Ble sugd 6000m tilværs


BlackWolf
28-07-2006, 16:40
Dette unner jeg ingen. Huff

Ble sugd 6000 m tilværs (http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=124771)

Blubird
28-07-2006, 22:33
Tusenfryd blir vel neppe like stort for denne karen etter den opplevelsen... ^_^

LN-RKF
29-07-2006, 08:56
Er det ikke også fare for å komme i konflikt med flytrafikk i den høyden?

CFM
29-07-2006, 11:43
Jo, men i hans situasjon vil også evt. fly i området ha forsøkt å holde seg unna den skyen han ble sugd opp i. Store hagl og turbulens i Cber er ikke akkurat noe man setter pris på når man kommer flygende med store fly heller.

imm
29-07-2006, 18:28
Det er andre som har blitt tatt opp i store høyder litt ufrivillig. Min favoritthistorie får dere her. Sikkert mange av dere som kjenner den fra før, men her er den:

http://www.startsiden.no/magasin/2001/06/06/stol.shtml

Edit: gjorde linken klikkbar..

seilfly
29-07-2006, 21:52
Da jeg leste topic trodde jeg først det var noen som forsøkte seg på mile high i Paraglider...

Fly high
30-07-2006, 14:06
Originally posted by seilfly

Da jeg leste topic trodde jeg først det var noen som forsøkte seg på mile high i Paraglider...

:colgate:

atck
30-07-2006, 15:09
Det er mulig han kommer i konflikt med flytrafikken, men ofte har paragliderne med mobiltelefon og vil ringe hvis noe sånt skjer. Og ofte ringer de ikke. Litt komisk når de går ut i avisa og skryter av høyderekorder, slik det ble gjort i Harstad Tidende for et par måneder siden. :lol:

Ellers må jeg si at jeg så bildet som ble tatt rett før han forsvant til værs og lurer oppriktig på hva han gjorde så nært en CB av en slik kaliber. Lærte han ikke noe på met-kurset?
Forundringen min ble forøvrig backet opp av kona mi som er tidligere paraglider-utøver...

imm
30-07-2006, 15:33
nja, en slutter aldri å undres på andres uforstand. Som for eksempel på han som skulle ro til Shetland (var det?), i en liten holk av en robåt. Det gikk som det måtte gå det...

IMM

Fly high
30-07-2006, 20:02
Originally posted by atck

Ellers må jeg si at jeg så bildet som ble tatt rett før han forsvant til værs og lurer oppriktig på hva han gjorde så nært en CB av en slik kaliber. Lærte han ikke noe på met-kurset?
Forundringen min ble forøvrig backet opp av kona mi som er tidligere paraglider-utøver...

Og i et TV-innslag om saken ble det sagt at forbundet som organiserer paragliderne ville se nærmere på grunnen til at dette skjedde.