PDA

View Full Version : Norske passasjerer


Darth Vader
26-07-2006, 20:43
Var på jobben i dag, uheldig som jeg var gikk jeg da ut blant publikum med vest, type gul med reflekser, det er jo som å gå rett uti en dam med litt ugreie flodhester. Jeg fikk 10000000 spm om kofferten,barnevognen,golfbag,hvorfor ditt hvorfor datt. Da jeg stod å hørte på en svett kar i 50 årene som fortalte om andre flyplasser, gamle dager, Norwegian,SAS og hvor uduglige OSL, Servisair,SGS er osv, forsvant jeg i en trance, mens denne svette vetlittomalt-mannen skulle fortelle meg hvordan dette skulle eller kunne gjøres på osl tenkte jeg at: Er ola nordmann så innmari mye bedre enn andre folk fra andre land?, man skulle tro det at folk fra Norge er best, men... Norske pax syter fanden meg mest, de skal ha alt i fanget, hvis deres koffert er borte så skal den hæærn fløtte trylles fra intet, selv om kofferten kanskje ikke befinner seg i Norge en gang, de skjønner ikke det at det er mer enn ett fly som er på en flyplass samtidig og at det er kanskje mer enn hans koffert på det flyet han kom med... Ærlig talt, hjerneaktiviteten er ikke akkurat på topp hos våres reisende landsmenn.

Se på den norske mann i utlandet, de er nesten værre der, de har ingen hemninger, de tror de eier hele landet de er i hvis ikke alt går deres vei. Mens den vetlittomalt-kroppen står der å messer mister jeg lysten å høre på hvor uduglige vi er, jeg ser en golfbag komme på båndet, jeg får litt lyst å ta den å denge mannen gul og blå, det er da for pokker ikke min, SGS,servisair eller OSL sin skyld at bagen blir borte, vi gjemmer jo ikke bagen til kundene våre, det er andre flyplasser som også tuller og roter. Norske pax må skjerpe seg.

LN-SSL
26-07-2006, 21:04
Var på jobben i dag, uheldig som jeg var gikk jeg da ut blant publikum med vest, type gul med reflekser, det er jo som å gå rett uti en dam med litt ugreie flodhester.

Jeg aner ikke hva din stillingsbeskrivelse tilsier at du er, men hva hadde du ventet da?
Plutselig ble du jo en representant for det store, og enkelte ganger, uregjerlige området som kalles luftfart.....

Som mann blir jo det omtrent som å gå naken inn i en stappfull damegarderobe uten å forvente reaksjoner....., fra damene....:lol:

Darth Vader
26-07-2006, 21:13
Det var jo bare et uhell, skulle egentlig bare ta en snarvei fra et sted til et annet, ufattelige mange glupe snarveier på osl, når man da i varmen og delvis dehydrert glemmer å ta av seg "agnet" så blir man overfalt av alle, og de venter at man er koblet direkte opp mot wikipedia.no eller caplex.. Alle forventer at man er altvitende når man går med reflexvest. Ville heller gått inn i garderoben:colgate:

LN-MOW
26-07-2006, 21:16
Ikkeno' unikt. Har man ID-kort eller lysvest er man like mye maalskive i Oslo som i Seattle eller Atlanta.

FBU 4EVER
26-07-2006, 22:16
Originally posted by LN-MOW

Ikkeno' unikt. Har man ID-kort eller lysvest er man like mye maalskive i Oslo som i Seattle eller Atlanta.



For ikke å snakke om uniform! Med 4 striper og en litt sur/alvorlig mine,så holder de seg stort sett unna,men mine kollegaer med færre striper har et større problem!Believe me!:old

Egil
27-07-2006, 00:50
Originally posted by FBU 4EVER


For ikke å snakke om uniform! Med 4 striper og en litt sur/alvorlig mine,så holder de seg stort sett unna,men mine kollegaer med færre striper har et større problem!Believe me!:old

He he, det har jeg oppdaget for lenge siden, så ja mine kjære overordnede, når dere ikke finner dressjakkene deres så er det fordi jeg har lånt den for å kunne få litt "respekt" blandt frustrerte pax :D

LN-SSL
27-07-2006, 00:53
Originally posted by Egil

Originally posted by FBU 4EVER


For ikke å snakke om uniform! Med 4 striper og en litt sur/alvorlig mine,så holder de seg stort sett unna,men mine kollegaer med færre striper har et større problem!Believe me!:old

He he, det har jeg oppdaget for lenge siden, så ja mine kjære overordnede, når dere ikke finner dressjakkene deres så er det fordi jeg har lånt den for å kunne få litt "respekt" blandt frustrerte pax :D

Striper kjøper man jo i bøtter og spann hos PilotShop.....:lol:

KennethGS
27-07-2006, 01:08
Originally posted by LN-SSL

Striper kjøper man jo i bøtter og spann hos PilotShop.....:lol:

Å jada.. Jeg har et par med fem-stripers liggende, i tilfelle behovet skulle oppstå for å vise hvem som er sjefen... :lol:

The Ticketor
27-07-2006, 11:00
I den tiden jeg hadde uniform, og det var så pass varmt at jeg reiste til jobben i uniform, så fikk jeg en mengde spørsmål om absolutt alt. Tokk jeg bussen, så gikk snikerne av da de trodde det var billettkontroll. Gikk jeg inn i en butikk, så ble jeg plutselig vekter. Gikk jeg på gaten, så var jeg alle turisters yndlingsperson. At det (ihvertfall på den gamle uniformen) sto FINNAIR på med store bokstaver, hadde ingeting å si.

De få ganger jeg jobbet på OSL, så var jeg kun på landside i avgangshallen, så det var ikke så ille. Ved baggage claim ville jeg aldri turt å vise meg! :D

Men jeg synes egentlig det var ganske hyggelig...

Eneste spørsmål jeg får på gata på vei til jobb nå, er om jeg vil kjøpe sex eller dop. Men sånn er det å jobbe i dette kvartalet...

LCH
27-07-2006, 18:17
Prøv å gå inn i en hvilken som helst butikk iført blå skjorte, jeg garanterer at du vil få spørsmål om hvor alt fra rekesalat til tennvæske befinner seg! For noen uker siden fikk jeg til og med spørsmål om hvor vaskemiddelet befnat seg på min lokale Bunnpris. Da tabben gikk opp for damen unnskyldte hun seg med at jeg var kledd omtrent som de ansatte. Jeg hadde på meg surfeskjorts og en gråmelert t-skjorte med NYPD over hele brystet...

seilfly
27-07-2006, 19:58
Ble spurt om jeg jobbet på OSL for mange år siden da jeg hadde på meg en blå natogenser. Ble rimelig rask til å svare Nei, men jeg forstår først nå at dette var det smarteste å si :)

Neste gang jeg er på gardermoen tror jeg at jeg skal ta med meg et hvilket som helst ID-kort og henge det i en kortholder med klype i lommen på ei jakke eller genser - så får vi se :)

Olap
27-07-2006, 20:44
Originally posted by Darth Vader

Var på jobben i dag, uheldig som jeg var gikk jeg da ut blant publikum med vest, type gul med reflekser, det er jo som å gå rett uti en dam med litt ugreie flodhester. Jeg fikk 10000000 spm om kofferten,barnevognen,golfbag,hvorfor ditt hvorfor datt. Da jeg stod å hørte på en svett kar i 50 årene som fortalte om andre flyplasser, gamle dager, Norwegian,SAS og hvor uduglige OSL, Servisair,SGS er osv, forsvant jeg i en trance, mens denne svette vetlittomalt-mannen skulle fortelle meg hvordan dette skulle eller kunne gjøres på osl tenkte jeg at: Er ola nordmann så innmari mye bedre enn andre folk fra andre land?, man skulle tro det at folk fra Norge er best, men... Norske pax syter fanden meg mest, de skal ha alt i fanget, hvis deres koffert er borte så skal den hæærn fløtte trylles fra intet, selv om kofferten kanskje ikke befinner seg i Norge en gang, de skjønner ikke det at det er mer enn ett fly som er på en flyplass samtidig og at det er kanskje mer enn hans koffert på det flyet han kom med... Ærlig talt, hjerneaktiviteten er ikke akkurat på topp hos våres reisende landsmenn.

Se på den norske mann i utlandet, de er nesten værre der, de har ingen hemninger, de tror de eier hele landet de er i hvis ikke alt går deres vei. Mens den vetlittomalt-kroppen står der å messer mister jeg lysten å høre på hvor uduglige vi er, jeg ser en golfbag komme på båndet, jeg får litt lyst å ta den å denge mannen gul og blå, det er da for pokker ikke min, SGS,servisair eller OSL sin skyld at bagen blir borte, vi gjemmer jo ikke bagen til kundene våre, det er andre flyplasser som også tuller og roter. Norske pax må skjerpe seg.





:wow: Hvilket selskap jobber du i? På en måte sitter jeg å forstår dette men på en annen måte så blir jeg skremt litt samtidig.
Nå vet jeg ikke bakgrunnen til dette, men Norske Pasasjerer er nok kanskje litt mer krevende. De fleste av dem som flyr er har ikek mange turene og da han man kaskje naturlivis en del spørsmål... og i deres forståelse. OSL er ikke veldig enkel å få hjelp på. Det er en flott flyplass men den vitner til tider om kaos...

men samtidig håper jeg jo ikke du jobber med kundeservice... for disse plagsome paxa som kviner om bagasje og om annet gnål. Ja de betaler jo fillern men lønna de... og skal man ut å fly ja da bør man helst ha satt seg inn i alt om regler, bagasje, transfer osv... eller...

samtidig har jeg forståelse for dette da... særlig etter å ha gått bak samme fyr i gjennom security både i CPH og OSL og fyren presterer å klage og bære seg da han må ta ut pcen begge steder... for det er første gang han har opplevd det... 2 ganger på en dag... ;)

jb1
27-07-2006, 20:55
Originally posted by Olap

Originally posted by Darth Vader

Var på jobben i dag, uheldig som jeg var gikk jeg da ut blant publikum med vest, type gul med reflekser, det er jo som å gå rett uti en dam med litt ugreie flodhester. Jeg fikk 10000000 spm om kofferten,barnevognen,golfbag,hvorfor ditt hvorfor datt. Da jeg stod å hørte på en svett kar i 50 årene som fortalte om andre flyplasser, gamle dager, Norwegian,SAS og hvor uduglige OSL, Servisair,SGS er osv, forsvant jeg i en trance, mens denne svette vetlittomalt-mannen skulle fortelle meg hvordan dette skulle eller kunne gjøres på osl tenkte jeg at: Er ola nordmann så innmari mye bedre enn andre folk fra andre land?, man skulle tro det at folk fra Norge er best, men... Norske pax syter fanden meg mest, de skal ha alt i fanget, hvis deres koffert er borte så skal den hæærn fløtte trylles fra intet, selv om kofferten kanskje ikke befinner seg i Norge en gang, de skjønner ikke det at det er mer enn ett fly som er på en flyplass samtidig og at det er kanskje mer enn hans koffert på det flyet han kom med... Ærlig talt, hjerneaktiviteten er ikke akkurat på topp hos våres reisende landsmenn.

Se på den norske mann i utlandet, de er nesten værre der, de har ingen hemninger, de tror de eier hele landet de er i hvis ikke alt går deres vei. Mens den vetlittomalt-kroppen står der å messer mister jeg lysten å høre på hvor uduglige vi er, jeg ser en golfbag komme på båndet, jeg får litt lyst å ta den å denge mannen gul og blå, det er da for pokker ikke min, SGS,servisair eller OSL sin skyld at bagen blir borte, vi gjemmer jo ikke bagen til kundene våre, det er andre flyplasser som også tuller og roter. Norske pax må skjerpe seg.





:wow: Hvilket selskap jobber du i? På en måte sitter jeg å forstår dette men på en annen måte så blir jeg skremt litt samtidig.
Nå vet jeg ikke bakgrunnen til dette, men Norske Pasasjerer er nok kanskje litt mer krevende. De fleste av dem som flyr er har ikek mange turene og da han man kaskje naturlivis en del spørsmål... og i deres forståelse. OSL er ikke veldig enkel å få hjelp på. Det er en flott flyplass men den vitner til tider om kaos...

men samtidig håper jeg jo ikke du jobber med kundeservice... for disse plagsome paxa som kviner om bagasje og om annet gnål. Ja de betaler jo fillern men lønna de... og skal man ut å fly ja da bør man helst ha satt seg inn i alt om regler, bagasje, transfer osv... eller...

samtidig har jeg forståelse for dette da... særlig etter å ha gått bak samme fyr i gjennom security både i CPH og OSL og fyren presterer å klage og bære seg da han må ta ut pcen begge steder... for det er første gang han har opplevd det... 2 ganger på en dag... ;)



ta ut pc'en av bagen må man jo gjøre overalt, han kan ikke ha hatt mange flyturer med laptop bak seg. Jeg tror ikke nordmenn er spesielt ille som passasjerer, men når ting ikke kommer frem er det lett å bli oppgitt, men det er jo sjelden den stakkars ansatte som får kjeften som har skylden. Men det må jo formidles til noen.

laurenz
28-07-2006, 15:42
Jeg tror Nordmenn kan opfattes som ille fordi de er så mange og fordi de kan språket. Jeg snakket en gang med en purser på Finnair da flyet hadde kommet kraftig forsinket. Hu lurte på hvordan passasjerene tok det. Jeg sa at finske passasjerer er så hyggelige og at de sjeldent klager. Hun bare så på meg med et blikk som sa "Hva er det du sa nå?" Nei finske passasjerer måtte være det værste som finnes i hele verden! Du forstår bare inte språket, sa hun.
Husker for noen år siden da Schiphol var stengt i noen dager grunnet været. Da var politiet nødt til å sette opp sperringer rundt flyplassen. Dagen det trengs på OSL håper jeg aldri kommer.

Hilsen,
Laurenz

Darth Vader
28-07-2006, 20:44
Nå skal du høre her, jeg står ikke å hører på en kar som står der å forteller meg at jeg,vi,avinor,osl,SA,SGS,wf skal gjøre ting han foreslår for at alt skal gå på skinner, alt går på skinner på OSL, det er bare det at det går litt seinere når det trøkker på, atpåtil kommer vedkommende med masse feil, da må man få reagere, men nå var jeg ganske snill, holdt kjeft og valgte å svelge snakket hans uten at jeg skulle komme med kommentarer. Det er greit at man skal få hva man betaler for, men det er ikke alltid de på OSL sin skyld i problemene, se i media... WOW 2500 bag har blitt borte på OSL!!!, jeg er redd at bagen kommer fra andre flyplasser, de har ikke ramlet av på veien, tror ikke at det ligger bag strødd i baggasjeanlegget på osl, men at det er flyplassen som flyet kom fra at bagen befinner seg,det ødelegger mye av de ordinære arbeidsoppgavene de i ankomst har, det tar tid å rushe bag.
til slutt vil jeg si, det er ikke lett å være innenfor luftfarten når alle ser etter deg, den minste feil som skjer så er det rett i media, ringe til sjefer og uffer og klager seg, men fy flate det er artig å jobbe på flyplass, det veier opp
Originally posted by Olap

Originally posted by Darth Vader

Var på jobben i dag, uheldig som jeg var gikk jeg da ut blant publikum med vest, type gul med reflekser, det er jo som å gå rett uti en dam med litt ugreie flodhester. Jeg fikk 10000000 spm om kofferten,barnevognen,golfbag,hvorfor ditt hvorfor datt. Da jeg stod å hørte på en svett kar i 50 årene som fortalte om andre flyplasser, gamle dager, Norwegian,SAS og hvor uduglige OSL, Servisair,SGS er osv, forsvant jeg i en trance, mens denne svette vetlittomalt-mannen skulle fortelle meg hvordan dette skulle eller kunne gjøres på osl tenkte jeg at: Er ola nordmann så innmari mye bedre enn andre folk fra andre land?, man skulle tro det at folk fra Norge er best, men... Norske pax syter fanden meg mest, de skal ha alt i fanget, hvis deres koffert er borte så skal den hæærn fløtte trylles fra intet, selv om kofferten kanskje ikke befinner seg i Norge en gang, de skjønner ikke det at det er mer enn ett fly som er på en flyplass samtidig og at det er kanskje mer enn hans koffert på det flyet han kom med... Ærlig talt, hjerneaktiviteten er ikke akkurat på topp hos våres reisende landsmenn.

Se på den norske mann i utlandet, de er nesten værre der, de har ingen hemninger, de tror de eier hele landet de er i hvis ikke alt går deres vei. Mens den vetlittomalt-kroppen står der å messer mister jeg lysten å høre på hvor uduglige vi er, jeg ser en golfbag komme på båndet, jeg får litt lyst å ta den å denge mannen gul og blå, det er da for pokker ikke min, SGS,servisair eller OSL sin skyld at bagen blir borte, vi gjemmer jo ikke bagen til kundene våre, det er andre flyplasser som også tuller og roter. Norske pax må skjerpe seg.





:wow: Hvilket selskap jobber du i? På en måte sitter jeg å forstår dette men på en annen måte så blir jeg skremt litt samtidig.
Nå vet jeg ikke bakgrunnen til dette, men Norske Pasasjerer er nok kanskje litt mer krevende. De fleste av dem som flyr er har ikek mange turene og da han man kaskje naturlivis en del spørsmål... og i deres forståelse. OSL er ikke veldig enkel å få hjelp på. Det er en flott flyplass men den vitner til tider om kaos...

men samtidig håper jeg jo ikke du jobber med kundeservice... for disse plagsome paxa som kviner om bagasje og om annet gnål. Ja de betaler jo fillern men lønna de... og skal man ut å fly ja da bør man helst ha satt seg inn i alt om regler, bagasje, transfer osv... eller...

samtidig har jeg forståelse for dette da... særlig etter å ha gått bak samme fyr i gjennom security både i CPH og OSL og fyren presterer å klage og bære seg da han må ta ut pcen begge steder... for det er første gang han har opplevd det... 2 ganger på en dag... ;)

Fly high
28-07-2006, 22:20
Originally posted by Darth Vader

... det er ikke lett å være innenfor luftfarten når alle ser etter deg, den minste feil som skjer så er det rett i media, ringe til sjefer og uffer og klager seg, ...

Om det kan være til noen trøst, så er det vel slik i alle yrker at den som fronter en bedrift også er den som får mest kjeft. Om renta går opp, så er det vel de i skranken som hører flest klager, og om det er tomt for en vare i en butikk, så er det de som jobber ute i butikken som får kjeften.
Og når det mangler en koffert på OSL, - så er det den nærmeste av de som ser ut som flyplassansatte som får svi! ;)