PDA

View Full Version : Snapshot fra ferien

Desk pilot
26-07-2006, 10:15
Dette motivet kom seilende forbi mens jeg ruslet rundt i bydelen Urca i Rio. Jeg synes det var litt morsomt å ha flyene så tett innpå seg. Bildet viser en 737 fra Gol.

LN-EIR
26-07-2006, 12:40
Jeg NEKTER å gå med på at den 737`en der kom fra Klanten! ;)

LN-MOW
26-07-2006, 12:54
.. og fra en litt annen vinkel:

http://www.airliners.net/open.file/1080261/L/

Desk pilot
26-07-2006, 14:00
Et flott bilde du fant frem LN-MOV!

Det stemmer forøvrig at flyet ikke kom rett inn som det kanskje kan se ut som på bildet. På meg virket det som flyet kom fra nordvest og gjorde en tilnærmet 180° sving før landing på Santos Dumont. På bildet er flyet ca. halveis i denne svingen.

AirbusTrond
26-07-2006, 14:26
Vet ikke om jeg skal smile eller gråte. Flotte bilder som bringer tilbake minner om fjorårets Rio-ferie. På den annen side kan man jo gråte over å ikke være der nå, eller komme til å være der på denne siden av årsskiftet. Fine forhold på Sukkertoppen for spotting, hvis man klarer å la være å ta oppmerksomheten for de naturgitte attraksjonene Rio er forsynt med. :cool: Men takk for bildet!! Og så tar jeg gjerne i mot tips på hvordan man kommer seg billigst mulig til Rio. :colgate:

AirbusTrond
26-07-2006, 14:27
Ja og hygg deg i Rio, seff, enten du er der på ferie eller annet. :exclamati

Desk pilot
26-07-2006, 16:12
Billige biletter til Rio? Jeg trodde charterselskapet BRA var rimelig www.voebra.com.br (http://www.voebra.com.br). De har flygninger til Madrid og Lisboa, og dit kommer man seg for rundt tusenlappen fra Oslo. En sjekk på en tur retur-reise Madrid-RJ t/r i september kom imidlertid på ca. 7700 NOK så de var visst ikke så rimelige likevel....

AirbusTrond
26-07-2006, 21:00
Hm, nei - får heller satse på en restplass til Natal, muligens kan det bli noe i januar eller mars, vil jeg tro. Ifølge medier og Landvetter skal BRA fly til Fortaleza fra Gøteborg fra oktober, men finner ikke mer info enn det som ble sendt ut for mange måneder siden. Vi får se - men som sagt, kos deg i Rio!