PDA

View Full Version : Lufthansa kjøper resten av Brussels Airlines


Someone
28-09-2016, 15:44
Lufthansa har valgt og bruke opsjonen sin til og kjøpe de resterende delene av Brussels Airlines

http://newsroom.lufthansagroup.com/en/news-and-releases/2016/q3/231.html
Lufthansa too acquire the remaining 55% of Brussels Airlines

Foreløpig ingen detaljer, men det ryktes at den økonomiske utviklingen hos SN har gjort så de betaler svært lite for dette

LN-KOG
28-09-2016, 16:43
Hmmm... Swissair-Sabena-Swiss-(Delta-SN Brussels)-Brussels - ikke verdens beste lønnsomhet der i gården.

Eller kanskje det er smart: Kjøpe billig, skjære av daukjøtt og komme tilbake lean and mean.

darkcho
28-09-2016, 16:55
Feires med å booke en tur til Brussel med Brusselairlines for 737kr pr person. Ut fredag 1730, hjem søndag 2050. Meget god pris.

Gunnar
28-09-2016, 18:47
Kjenner jeg blir litt nysjerrig mht. handing på OSL, men regner nesten med at SN da kommer til å gå over til SGH på OSL etterhvert? Jeg har riktignok ikke stålkontroll på hvem som blir handlet av hvem, men har intrykk av at SGH har hele resten av LH-gruppen i sin portefølje...

Someone
28-09-2016, 18:57
Kjenner jeg blir litt nysjerrig mht. handing på OSL, men regner nesten med at SN da kommer til å gå over til SGH på OSL etterhvert? Jeg har riktignok ikke stålkontroll på hvem som blir handlet av hvem, men har intrykk av at SGH har hele resten av LH-gruppen i sin portefølje...



Swiss har vel alltid vært Menzies siden de (gjenn)startet OSL i 2009

Martin
28-09-2016, 19:00
Swiss har vel alltid vært Menzies siden de (gjenn)startet OSL i 2009

De er hos SGH nå: https://avinor.no/flyplass/oslo/flyinformasjon/kontakt-flyselskap/ruteselskap

LN-CMN
28-09-2016, 20:03
Swiss har vel alltid vært Menzies siden de (gjenn)startet OSL i 2009

OS, SN og LX var inntil i vinter med Menzies generelt i hele Skandinavia eksl. CPH Nå har de samlet LX/OS hos SGH og hva som skjer med SN vet man ikke, spørs jo litt om de bli German-/Eurowings

Someone
15-12-2016, 11:12
Ny pressemelding fra Lufthansa nå som de formelt har blitt enige om å kjøpe resten av Brussels.
Som nevnt tidligere vil de bli lagt under operasjonelt Eurowingsgruppen, men vil fortsette som egen merkevare, og antar da fortsatt i Star Alliance etc

http://newsroom.lufthansagroup.com/en/news-and-releases/2016/q4/317.html
After the acquisition, Brussels Airlines will continue to operate its 23 long-haul destinations as well as 79 destinations within Europe under the umbrella of the Eurowings Group. The brand ‘Brussels Airlines’ will be complemented by the claim “Member of the Eurowings Group”. The common goal of Lufthansa and Brussels Airlines is to further strengthen the market position in the Belgian Airline market.

Lufthansa betaler €2,6 millioner for de resterende 55% av SN, så 24 millioner kroner, hvilket ikke er veldig mye

Blubird
15-12-2016, 12:48
"Member of the Eurowings Group", men eiet av Lufthansa. Tydelig at det er viktigere å posisjonere Brussels Airlines mot førstnevntes fritids- og lavpris-profil fremfor mor LHs kvaliteter. Umulig å bli overrasket om Brussels Airlines forsvinner som egen merkevare i overskuelig fremtid.