View Full Version : SK 903/904 kansellert 2 dager på rad
Tommy777
22-07-2006, 15:22
Det er ikke bare DY som sliter om dagen. Har en bekjent som skulle reise med SK 904 i går fra NYC, 903/904 ble kansellert grunnet teknisk problem. De fleste fly over atlantern var fulle i går, slik at noen ble sittende igjen i NYC. Min bekjente valgte å bli og ble booket om til samme flighten i dag. 903 og 904 ble atter en gang kansellert i dag.
Noen som vet hva som skjer?
Har vel heller med gårsdagens værsituasjon i N.Y.C?
Tommy777
22-07-2006, 15:27
Originally posted by Thomas
Har vel heller med gårsdagens værsituasjon i N.Y.C?
Nei, 909 ble diverted til SWF i går grunnet vær, 903 ble kansellert grunnet trekniske problemer i går.
Aner ikke hvorfor den er kansellert i dag.
Hmm ja, det virker jo litt rart. Men er det ikke slik at de switcher maskiner der borte ganske ofte? - Så den som lander i EWR som 909 går som 904 tilbake og den som kommer som 903 går som 910?
Snakket med en som bor der oppe, og han sa at han aldri har sett makan til tordenvaer som de hadde i gaar .. massive uregelmessigheter paa flyplassene som heller ikke er spart for stroembrudd ..
Vi hadde, etter hva jeg kan se, to diversions (SWF) og en instilling til La Guardia i gaar kveld. Pluss to seks-timers delayer ..
Tommy777
22-07-2006, 15:41
Jo, tror det, de svitsjer vel om til det flyet som har minst passasjerer, faktor kan vel også være at 910 har lengre tid i CPH enn 903 har på ARN.
Men jeg tror begge flyene er stappfulle i dag. (begge sto nullet ut på expertflyer i går) 903 har ihvertfall ikke forlatt ARN i dag, så det går kun et SK fly fra NYC i dag
Tommy777
22-07-2006, 15:46
Været skal vel ikke bli bedre i dag, ifølge kjerringa var det ganske ille i Chicago i går også, Hun fløy OMA-MDW (Forræder!) og var ganske sen i går.
Men jeg vet at 903/904 var kansellert grunnet tech i går, tror det ikke er værrelatert i dag heller
http://www.airliners.net/discussions/general_aviation/read.main/2892897/
Her står det ihvertfall om WX situasjonen i går, selvom det ikke hjelper deg særlig med det du lurer på.. ;)
Og CO 38 er forsinket inn til OSL i dag, forventet ankomst 16.00, med avgang på CO 39 klokken 17.00.
Chicago hadde det verst torsdag ... gaarsdagen var vel for det meste ettervirkninger.
http://home.online.no/~chainly/Staff.jpg
Kjekt med mobilkamera..
Tommy777
22-07-2006, 15:53
Originally posted by Thomas
http://www.airliners.net/discussions/general_aviation/read.main/2892897/
Her står det ihvertfall om WX situasjonen i går, selvom det ikke hjelper deg særlig med det du lurer på.. ;)
Det er så mange poster på anet at jeg hadde faktisk misset denne :-)
Bilde av SK909 på SWF, samt kommentar om at passasjerene måtte vente 7 timer ombord....... Ser også at 2 av LN-MOWs fly også ble diverted.
Tommy777
22-07-2006, 15:54
Originally posted by Thomas
http://home.online.no/~chainly/Staff.jpg
Kjekt med mobilkamera..
Takk for den :-)
Superhai
23-07-2006, 09:17
Det har også vært teknisk på SE-REE...
sail4fun
23-07-2006, 17:30
Originally posted http://www.g-kraft.com/forum/index.php?topic=10986.0
Det var en packning till TCC (Turbine Case Cooling) som gått sönder och resulterat i att kylluft blåst ut på värmeskölden på insidan av C-ducten (reverserings-kåpan). Trycket har gjort att det har blivit ett hål i värmeskölden. Det fanns en ny motor i CPH, så man funderade på att ferry-flyga maskinen (SE-REE) ner den dit.
Nu tog man delar från den motorn istället och skickade upp till STO och bytte den defekta packningen. Nästa problem är C-ducten. Ska komma en ny under eftermiddagen (23/7) som ska monteras under kvällen/natten. Förhoppningsvis så är den "fit for f(l)ight" i morgon.
/RR Trent
Tommy777
24-07-2006, 18:49
Problemer i dag også. AK 903 forlot ARN rundt kl 1700. De kom seg ihvertfall avgårde, dog over 6 timer sent.
sail4fun
24-07-2006, 18:52
SK903 blir fløyet av se-ree , så da var den vel ferdig fixet. "litt" på overtid.