PDA

View Full Version : SK 903/904 kansellert 2 dager på rad


Tommy777
22-07-2006, 15:22
Det er ikke bare DY som sliter om dagen. Har en bekjent som skulle reise med SK 904 i går fra NYC, 903/904 ble kansellert grunnet teknisk problem. De fleste fly over atlantern var fulle i går, slik at noen ble sittende igjen i NYC. Min bekjente valgte å bli og ble booket om til samme flighten i dag. 903 og 904 ble atter en gang kansellert i dag.

Noen som vet hva som skjer?

Thomas
22-07-2006, 15:25
Har vel heller med gårsdagens værsituasjon i N.Y.C?

Tommy777
22-07-2006, 15:27
Originally posted by Thomas

Har vel heller med gårsdagens værsituasjon i N.Y.C?

Nei, 909 ble diverted til SWF i går grunnet vær, 903 ble kansellert grunnet trekniske problemer i går.

Aner ikke hvorfor den er kansellert i dag.

Thomas
22-07-2006, 15:35
Hmm ja, det virker jo litt rart. Men er det ikke slik at de switcher maskiner der borte ganske ofte? - Så den som lander i EWR som 909 går som 904 tilbake og den som kommer som 903 går som 910?

LN-MOW
22-07-2006, 15:40
Snakket med en som bor der oppe, og han sa at han aldri har sett makan til tordenvaer som de hadde i gaar .. massive uregelmessigheter paa flyplassene som heller ikke er spart for stroembrudd ..

Vi hadde, etter hva jeg kan se, to diversions (SWF) og en instilling til La Guardia i gaar kveld. Pluss to seks-timers delayer ..

Tommy777
22-07-2006, 15:41
Jo, tror det, de svitsjer vel om til det flyet som har minst passasjerer, faktor kan vel også være at 910 har lengre tid i CPH enn 903 har på ARN.

Men jeg tror begge flyene er stappfulle i dag. (begge sto nullet ut på expertflyer i går) 903 har ihvertfall ikke forlatt ARN i dag, så det går kun et SK fly fra NYC i dag

Tommy777
22-07-2006, 15:46
Været skal vel ikke bli bedre i dag, ifølge kjerringa var det ganske ille i Chicago i går også, Hun fløy OMA-MDW (Forræder!) og var ganske sen i går.

Men jeg vet at 903/904 var kansellert grunnet tech i går, tror det ikke er værrelatert i dag heller

Thomas
22-07-2006, 15:47
http://www.airliners.net/discussions/general_aviation/read.main/2892897/

Her står det ihvertfall om WX situasjonen i går, selvom det ikke hjelper deg særlig med det du lurer på.. ;)

LCH
22-07-2006, 15:49
Og CO 38 er forsinket inn til OSL i dag, forventet ankomst 16.00, med avgang på CO 39 klokken 17.00.

LN-MOW
22-07-2006, 15:50
Chicago hadde det verst torsdag ... gaarsdagen var vel for det meste ettervirkninger.

Thomas
22-07-2006, 15:53
http://home.online.no/~chainly/Staff.jpg

Kjekt med mobilkamera..

Tommy777
22-07-2006, 15:53
Originally posted by Thomas

http://www.airliners.net/discussions/general_aviation/read.main/2892897/

Her står det ihvertfall om WX situasjonen i går, selvom det ikke hjelper deg særlig med det du lurer på.. ;)

Det er så mange poster på anet at jeg hadde faktisk misset denne :-)

Bilde av SK909 på SWF, samt kommentar om at passasjerene måtte vente 7 timer ombord....... Ser også at 2 av LN-MOWs fly også ble diverted.

Tommy777
22-07-2006, 15:54
Originally posted by Thomas

http://home.online.no/~chainly/Staff.jpg

Kjekt med mobilkamera..

Takk for den :-)

Superhai
23-07-2006, 09:17
Det har også vært teknisk på SE-REE...

sail4fun
23-07-2006, 17:30
Originally posted http://www.g-kraft.com/forum/index.php?topic=10986.0

Det var en packning till TCC (Turbine Case Cooling) som gått sönder och resulterat i att kylluft blåst ut på värmeskölden på insidan av C-ducten (reverserings-kåpan). Trycket har gjort att det har blivit ett hål i värmeskölden. Det fanns en ny motor i CPH, så man funderade på att ferry-flyga maskinen (SE-REE) ner den dit.

Nu tog man delar från den motorn istället och skickade upp till STO och bytte den defekta packningen. Nästa problem är C-ducten. Ska komma en ny under eftermiddagen (23/7) som ska monteras under kvällen/natten. Förhoppningsvis så är den "fit for f(l)ight" i morgon.

/RR Trent

Tommy777
24-07-2006, 18:49
Problemer i dag også. AK 903 forlot ARN rundt kl 1700. De kom seg ihvertfall avgårde, dog over 6 timer sent.

sail4fun
24-07-2006, 18:52
SK903 blir fløyet av se-ree , så da var den vel ferdig fixet. "litt" på overtid.