PDA

View Full Version : God Fredag fra Sorø


Scandinavien_Airlines
09-09-2016, 01:52
God Fredag nat!

Her i Sorø vil dagen idag gå i haven, mens weekenden skal gå med afslapning, samt en indenrigstur til Karup for at besøge en gammel ved ved Ikast.

kimpe
09-09-2016, 06:31
hei fra TRD!

Varme boller på loungen, solen på vei opp, og jeg på vei til Manchester.

God helg!

Kim

LN-KGL
09-09-2016, 06:31
En helg starter man på OSL og i dag bærer det av sted med LH865 til Frankfurt. Dette er ikke endedestinasjonen i dag. Ha en god helg !

EB
09-09-2016, 06:58
Glad fredag morgen fra Ris. Klar for en arbeidsøkt på bryggekontoret før det blir et møte hos en større kunde på formiddagen og så er det rett over i helgemodus. Ha en flott fredag!

Someone
09-09-2016, 07:38
Sugar in the morning. Her er alle oppe, så det er på tide og komme meg på jobb. Ingredienser til kveldens pizza er alt kjøpt inn. Ha en fin dag


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hypern
09-09-2016, 07:41
God morgen fra Oslo. Drittforkjølelse men får vel komme meg opp og på kontoret. Tror jeg er feberfri. Føltes ikke helt sånn i går.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

ATC-flyradar
09-09-2016, 08:47
God morgen - kaffen er servert - 17 grader i natt og på denne morgen i Oslo nord/øst - det er jo 9.september og det meldes om opptil 25 grader i løpet av ettermiddagen. Da er helg klokken 13:00

Ha en god helg videre.

Jan

ENGM 911
09-09-2016, 09:16
Fyttipokkern, hvorfor vente med freddan når freddan allerede har startet? Freddan varer faktisk helt til neste fredag for meg, for vårses skiftarbeidere er det langweekend :)

Kom ellers nettopp hjem fra nattskift, tok noen munnfulle med tørt brød og selvfølgelig må man nyse vætet kneipp gjennom fingrene og videre spre massene utover tastatur og skjerm! Etpar timer i langstrakt positur så er man fit for rai rai.....og hornmusikk

Savipix
09-09-2016, 09:23
God morgon från Göteborg,
En riktigt grå dag dag och tillräckligt att göra på jobbet idag men snart är det helg. Det positiva är att jag vaknade imorse och trodde att det var torsdag.

Ha en strålande tors, ehrm fredag!

LN-FHU
09-09-2016, 09:29
Morgen fra Trondheim
Herlig høstvær med 15 grader og deilig motorsykkelføre.
Idag blir det vafler i kantina og generelt god fredagsfølelse. Fredag er en hjemmekveld med familien , men kjenner jeg meg selv rett blir det tidlig i seng( det kjennes slik ) .

Ha en fantastisk fredag :D :D :D

TriStar
09-09-2016, 09:30
Ikke så veldig god morgen her på Grønland... Kjenner fortsatt godt inngrepet etter gårsdagens besøk hos oralkirurg. Men det går seg vel til utover dagen og man får vel kreke seg bort på kontoret etterhvert. Ha en bedre fredda!


Sent from my iPad using Tapatalk

storg
09-09-2016, 09:39
God morgen fra Oslo. Snart klar for en tur ut på FBU. Deretter blir det helg.
Ikke så veldig god morgen her på Grønland... Kjenner fortsatt godt inngrepet etter gårsdagens besøk hos oralkirurg.


Hadde samme type avtale igår. Men heldigvis fikk han fikset det uten å måtte kutte å skjære i kjeven. Men han gjorde et dypt kutt i lommeboka. Så god bedring.




Sent from my iPhone using Tapatalk

robertaas
09-09-2016, 10:08
God fredag fra sete 24F hos Luftwaffe som snart tar av mot deres hub. Dro hjemmefra en time før boarding og med signalfeil på t-bane var det ikke tid til lounge. Fast track fungerte i alle fall idag. Så var det bare å sløve hele veien til Stillehavet. Har bare et lite dokument å gå gjennom, dumt at jeg ikke fikk det printet ut. Snart er det klart for dagens første apfelschorle.

Ha en god en alle som vet å verdsette apfelschorle.

Henshaw
09-09-2016, 10:11
Morn fra studentbyen. En helg helt uten jobb, hjemreise, slektstreff eller annet skal bli deilig. Håper at været vil samarbeide da man har planlagt å pakke telt og sovepose for deler av helgen.
Ellers går vel dagen i dag med til å få et finfint sammensurium av rammeverk og servere til å kjøre i IntelliJ

Chriscross
09-09-2016, 10:50
God morgen fra prærien. Satt og jobbet til 23.45 i går for å få unna alle småoppgaver. Planen var å kunne konsentrere meg om viktige ting hele arbeidsdagen i dag, men jammenmeg har ikke klokken blitt 09.50 og jeg har bare sittet med småting.... Får heller satse på tiden etter lunsj....

Tror det blir kalveburger i kveld, forslag til rødvin?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fnate
09-09-2016, 13:06
Gnarf fra Lillestrøm...

Sitter og kuker med prosjektene mine. Det er så mange små ting på "TODO" listen min at det er vanskelig å helt bestemme seg for hva man skal gjøre først.

I kveld kommer noen og skal lage Saltimbocca hos meg. Så jeg må visst ut og kjøpe småfe. Problemet er at jeg kun ser storfe i butikken. Grompf.

Og så mangler jeg en restaurant booking i Oslo for en gruppe på 18 personer neste søndag. The struggle...

Ha en fin en

Martin
09-09-2016, 13:37
I kveld kommer noen og skal lage Saltimbocca hos meg. Så jeg må visst ut og kjøpe småfe. Problemet er at jeg kun ser storfe i butikken. Grompf.

Prøvd sambucca? Heter nesten det samme.

God fredag fra rett ved E6, avkjørsel 46.
Siste innsats før helg. Litt usikker på planene. Fikk litt lyst til å se Sully, så kanskje man tar turen på kino? Dere vet, Tom Hanks, han som nå har begynt å få for vane å styrte på vannet i filmene han er med i. Vt hvertfall at den forrige filmen han gjorde det i var eksepsjonelt bra. Tror noen kollegaer av meg var statister i den, også ^_^

Ha en god en :)

robertaas
09-09-2016, 13:44
Arge, er lei labyrintern på FRA. Har i over 30 minutter prøvd å finne en åpen service-desk for luftwaffe i terminalområde B, men trodd påstander om det motsatte ser det ikek tu til å være noen slikt innenfor sikkerhetsjekken.

learjet
09-09-2016, 13:55
God ettermiddag fra "gult er kult" gjengen rett over veien fra Martin.

Her er både vaffel og lunch fortært. så det nærmer seg helg med stormskritt.

Litt roligere dag siden vi ikke er midt i månedsavslutning så man har muligheter til å få litt andre ting ajour. Satt akkurat og diskuterte kapasitet for November... så da er det snart jul tenker jeg...

Ha en god fredag!

S

LN-RTP
09-09-2016, 14:31
G'day fra Fort Lauderdale.
Våknet tidlig av at bikkja fjertet. Heldigvis sov han i egen seng for en gangs skyld så det ble ikke nærangrep, skjønt sterk vekkerklokke uansett.
Surfer nettet og fintenker på Fredagen's oppgaver. Bortsett fra litt papirarbeid, noen ærender rundt omkring og et par telefoner, så innebærer nok Fredagen båttur med kompiser og sikkert noe kaldt å leske seg med.
Skal ikke jobbe for hardt og hvis madammen er i godt humør kan det bli en god middag utpå kvelden, antagelig på Thai restaurant fremfor hjemmelaget.
Bilde av vekkerklokken.

mikro
09-09-2016, 14:42
God fredag ettermiddag fra lesesalen. Egentlig jobbhelg denne helga, men har brukt to av mine dyrebare feriedager pga andre planer inneværende helg.

Blir vel snart å pakke sammen iPaden og skriveboka og stikke en tur ned til Stavanger. Må også bestemme meg for middag, valget er forsåvidt enkelt på en fredag, men det er ingen stekeovn i studentleiligheten. :(

petter380
09-09-2016, 15:46
Hepp fra flytoget. Tilbake til BGO og helg med godt mat og fotball. Glory glory Man United, forhåpentligvis!

AirbusTrond
09-09-2016, 16:49
God fredag fra Oslo. Da var denne arbeidsuken nesten over. Jeg har det ikke med, som enkelte nyansatte, å bare si at "jeg går tidlig i dag" uten spesiell grunn. Det er først og fremst svært underlig, hvis man ønsker å bygge en god "karriere". Nuvel - frustrasjoner forbi, nå er det hjem til hjemmegravet gravlaks og herlige fløtestuede poteter, usunn loff og sennepsaus. Ha en fin-fin kveld !

livinspeed
09-09-2016, 17:56
God fredag ettermiddag fra Brugge. Hatt to dager med heavy turist-greier på agendaen, mens fredagen har bestått av en lang gåtur langs "ringen" rundt byen med påfølgende ølstopp i finværet. Er visst "litt varmt" for årstiden her, men kan ikke klage. Nå er det en liten pitstop innom leiligheten før det bærer videre til matfestival oppi gata, det blir heeeelt prima. Vurderer hardt og sterkt om jeg skal utvide ferien med et par dager for å legge inn et nesten obligatorisk besøk på Spa-Francorchamps for Porsche Cup løp samt en tur til Nürburgring på onsdag, men det får tiden vise.

Ha en fin en!

LN-MOW
09-09-2016, 19:10
Grompf x 2. Ble vekket av nøden bikkje klokken 05:06 og fikk ikke sove etterpå .. Så nå sitter jeg her med kaffe og tunge øyelokk og prøver å være skarp og oppmerksom. Yeah right.

Har så smått fått på plass reiserute til neste Norgestur. Blir både blå Airbuss og sete langt bak denne gangen og trolig i lang tid fremover. Bare å stålsette seg og håpe st man får mye bedøvende midler ombord.

Solen skinner fortsatt og det blir igjen over 90 grader - blir det i det hele tatt høst i år?

robertaas
10-09-2016, 02:23
Transfer når man kommer fra utlandet er herved offisielt verre i Canada enn i USA. Etter å ha kommet seg gjennom en vanlig passkontroll med noen spørsmål måtte man inn i et vente-seg-ihjel-værelse merket "Immigration 1" hvor man fikk en kølapp. Jeg måtte sjekke flere ganger at jeg virkelig var på riktig sted og at man mistet connection var visst mere regelen enn unntaket der så det var bare å vente. Så flere resignerte personer som var flere timer over avgang av deres connection. Jeg ringte kundetelefonen til Air Canada for å si at jeg ville miste connection og høre om jeg virkelig skulle gjennom enda en immigrasjonssjekk da jeg så at folk som satt rundt meg hadde hauger med papir om jobb og slikt for dokumentasjon. Personen på telefonen kunne fortelle meg at jeg måtte belage meg på å betale flere tusen for å bli booket om. Etter to timer slapp jeg til hos en "saksbehandler" og jeg klarte raskt få stempel og komme meg videre. Så at de fleste andre måtte sette seg ned igjen og vente minst en time til mens de saksbehandlet og diskuterte med andre.

Og for transit må man helt ut som i USA og ved "connections-desken" etter tollen ble jeg fortalt at jeg måtte kontakte Lufthansa for å få booket om, det var jo de som hadde flydd meg dit. Klarte å snakke meg til at de booket meg om, men det satt langt inne.

Ser at jeg har booket en annen tur til Canada hvor jeg starter med en enda kortere transit i Toronto. Det er bare å begynne å grue seg.

Sitter nå og blomstrer i en kjip Maple Leaf lounge og har fortsatt en flight på 5 og en halv time igjen idag.

robertaas
10-09-2016, 02:43
Fikk en kikk inn på loungens kjøkken da jeg gikk på do. 5 støyende personer jobbet der. Hva de klarte diske opp med? Pasta med tomatsaus, og ikke at den ferske eller gode typen.

Om men legger til saltstenger og tottilla-chips så ham men hele tilbudet på mat-siden.