PDA

View Full Version : Widerøe og kanselleringer

WF789
02-09-2016, 20:00
Flyet mitt fra BNN-OSL ble kansellert, og WF ville ikke booke meg om til å reise via TRD med SAS. Ruten går jo bare 1 gang om dagen, og ikke hver dag, så er jo begrenset med muligeter, kansellere eller vente flytte reisen én eller flere dager, evt ende opp på Torp hvor avgangene ikke korresponderer veldig bra...

Lumpen
03-09-2016, 05:06
Merkelig. Det må være nye takter fra WF.

view
03-09-2016, 07:44
Hørtes veldig Norwegian-aktig ut. Hva ble løsningen?

Trent600
03-09-2016, 12:16
På http://www.forbrukerradet.no/fly/ finner man følgende:

Hvis flyet blir innstilt, skal flyselskapet tilby deg tre følgende alternativer:

Tilbakebetale billettkostnaden for den del av reisen du ikke får benyttet.
Booke om reisen din, slik at du kommer frem til bestemmelsesstedet så snart som mulig.
Du kan dra hjem og booke ny reise på et senere tidspunkt. Du har uansett krav på at den nye reisen skjer på samme vilkår, for eksempel samme billettklasse.

Hva ligger i "så snart som mulig"? Har Widerøe i dette tilfellet strengt tatt lov til å nekte å booke om til et annet selskap eller er det underforstått at det menes så snart som mulig på en avgang fra samme selskap?

WF789
03-09-2016, 13:18
Foreløpig endte jeg opp med billett til Torp, og altfor lang venting på Værnes.
Men blir å kontakte dem igjen over helga, muligens på telefon fremfor chat.

Med tanke på "så snart som mulig" vil de kanskje påstå at det er samme flight dagen etter uavhengig om de kan slippe unna med det.

Mjolnir
03-09-2016, 13:43
Foreløpig endte jeg opp med billett til Torp

Får du i det minste dekket togbilletten derifra? Ender jo opp rimelig langt fra egentlige bestemmelsessted her.

WF789
03-09-2016, 13:48
Det spurte jeg ikke om, men om jeg ender der blir jeg å sende den inn og kreve det uansett. (sammen med forpleining i Trondheim).

Driver å leter etter relevante avgjørelser i flyklagenemnda så satser på å lande i Oslo til slutt uansett.

LN-MOW
03-09-2016, 14:37
Det er vel litt avhengig hvor langt frem i tid dette er også.

Starling
03-09-2016, 19:23
Hørtes veldig Norwegian-aktig ut. Hva ble løsningen?

Norwegian-aktig ut? Skjønner ikke hvorfor du drar inn Norwegian i det hele tatt.

Tjab
04-09-2016, 11:20
Norwegian-aktig ut? Skjønner ikke hvorfor du drar inn Norwegian i det hele tatt.

Det er mulig noen av de 32.900 treffene på en enkel søkestreng på google kan gi deg svaret.
https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=norwegian%20kansellert

Edit: Jeg vil tro at det har med Norwegians historikk på området, og hva de er "kjent" for. Altså; å ikke være helt i "verdensklasse" på kundeservice når ting går litt åt skogen.