View Full Version : For de profesjonelle i bransjen
Blant mine venner og bekjente som jobber i reisebyrå i nord-amerika har jeg spurt hvilket selskap løser problemer raskest (uten å bryte regler) og har de beste ansatte. Vinneren var veldig klar blant alle.
:) AA var favoritten. Grunnen var alltid at de løste problemer raskt og effektivt.
:( UA var den verste. Grunnen var mangel på kunnskap blant ansatte, og utrolig vanskelig å få et klart svar på et spørsmål.
Hvem har liknende erfaringer her på forumet? :question:
Har personlig ikke hatt problemer med UA, men naar det gjelder et saa lite utvalg, blir det gjerne avhengig av enkeltpersoner. Og noen er alltid mer innstilt paa aa hjelpe - uansett selskap.
Min personlige favoritt er Skymiles-nummeret til DL. Etter at jeg fikk soelvkort faar jeg lov aa snakke med Atlanta. En enorm forskjell fra det vanlige Skymiles-nummeret for de uvaskede massene ... :cool:
Du har rett MOW. Dette er absolutt bare personlige meninger. Grunnen til at jeg lurer var fordi jeg ble spurt av mine venner og bekjente hvordan det fungerte på jobb hos oss (AF). Hvem tar telefonen og hva slags opplæring får man etc. Disse jeg spurte om hvem som er best, (5stk) jobber i forskjellige reisebyrå i nord-amerika og ringer forskjellige flyselskap hver dag.
Det hadde vært interessant å høre fra folk som jobber i Skandinavia, hva deres mening er..
The Ticketor
21-07-2006, 08:42
Selv om jeg har noen meninger, så føler jeg meg ikke helt komfortabel å svare på ditt spørsmål. Henge ut kollegaer på et generellt grunnlag blir litt dumt, synes jeg personlig.
Men om jeg møter deg en dag, så kan jeg godt fortelle hva jeg mener!
Originally posted by The Ticketor
Malev rocks? :D
Originally posted by Trety
Originally posted by The Ticketor
Malev rocks? :D
Som "semi pro" av de som jag har varit i kontakt med av olika anledningar.
Bäst: AF & AY (överlägset)
Sämst: LH
Jeg har etterhvert reist og opplevd mye båd positivt og negativt rundt om i verden, men etter min mening er både Singapore Air og Air New Zealand utrolig dyktige og profesjonelle.
Men, så tror jeg også at det har utrolig mye med hvordan man selv opptrer og ordlegger seg når det gjelder å få god service og hjelp. Står man f,eks og hopper opp og ned og roper ut ukvemsord kommer man som regel ikke så langt. For hvem vil vel hjelpe en slik tulling. Jeg har selv opplevd slike på den tiden jeg selv stod bak skranken, og ikke minst sett mange slike på egne reiser ..
Man kommer som regel lengst med en høflig og ydmyk holdning til de som etter beste evne forsøker å hjelpe.
Enig med Farmer her. Det hjelper i ihvertfall ikke begynne å skjelle ut personen bak skranken.
Men tilbake til tema: Min inntrykk er at det kommer like mye an på personen og flyplass som selskap. Har hatt noen mindre heldige episoder i FRA med LH, og noe av det samme i LHR, mens forrige gang jeg satt fast i DUS var det veldig flinke
Har også få, om ingen problemer med SK, CO og DL, mens har blandede erfaringer med BMI
Originally posted by Farmer
Jeg har etterhvert reist og opplevd mye båd positivt og negativt rundt om i verden, men etter min mening er både Singapore Air og Air New Zealand utrolig dyktige og profesjonelle.
Men, så tror jeg også at det har utrolig mye med hvordan man selv opptrer og ordlegger seg når det gjelder å få god service og hjelp. Står man f,eks og hopper opp og ned og roper ut ukvemsord kommer man som regel ikke så langt. For hvem vil vel hjelpe en slik tulling. Jeg har selv opplevd slike på den tiden jeg selv stod bak skranken, og ikke minst sett mange slike på egne reiser ..
Man kommer som regel lengst med en høflig og ydmyk holdning til de som etter beste evne forsøker å hjelpe.
Kan vi inte lägga in i "conditions of carriage" "Mutual respect is a must by both carrier and passenger"
Originally posted by Savipix
Kan vi inte lägga in i "conditions of carriage" "Mutual respect is a must by both carrier and passenger"
Er det ikke det vi kaller vanlig folkeskikk her til lands? ^_^
For meg så er det en selvfølge at man respekterer passasjerens følelser og behov. Samtidig så forventer jeg også at passasjeren har en vis respekt for at han snakker med et annet menneske og ikke hunden sin.
Jeg har i grunn ikke så fryktelig mye erfaring med flyselskaper som passasjer men desto mer som ansatt. Mitt klare inntrykk er servicen for en god del er personavhengig og da både av den som yter og den som mottar! Men litt generelt så vil jeg nok si at selskap fra "sørlige strøk" er litt mindre lett å jobbe sammen med.
Hilsen,
Laurenz
NZ har generelt hatt fantastisk service og hjelp når det "skjærer seg" !! Sikkert SQ også, men det har aldri "skjært seg" med deres flighter :rolleyes:
Ble mektig imponert av swiss (swissport) i ZRH da jeg fløy LX IST-ZRH på ID billett, og skulle videre med SK ZRH-CPH. Flyet fra Istanbul var forsinket, og jeg ble møtt av representanter fra swissport, som ledsaget meg direkte til Sas gaten!
Har aldri opplevd noe lignende på ID reise, og kommer sikkert ikke til å få oppleve det igjen..
Tommy777
22-07-2006, 16:03
Tror det har veldig mye med status å gjøre, som LN-MOW sier.
I USA har mange av flyselskapene lagt callsentrene i India. Den store massen kommer dit, mens sølv, gull og platinum kommer til spesielt trente personer basert i USA.
Jeg mener at det ikke er tilfeldig at UA kalles "the friendly skies!" :-)