PDA

View Full Version : A Dirty Dozen - Atanta 20/8


LN-MOW
21-08-2016, 01:57
Var på aerodromen og satte av fruen i formiddag. Tok meg en drøy time på parkeringshuset før jeg dro hjem igjen. Ikke så voldsomt spennende, men her er resultatet.

http://enfb.net/Flybilder/160820_ATL/00.jpg
Portvakta er nå på sin endelige plass. Storslåtte greier og som en kompis av meg sa, 'Litt mer storslagent enn SAS-Museet'. Delta-museet har nå en 747-400, en 757-200 og en DC-9-51 stående utenfor og en 767-200 og en DC-3 på innsiden. Pluss frontpartiet av en Tristar og litt annet snadder.

http://enfb.net/Flybilder/160820_ATL/01.jpg
Når man har 843 fly i flåten, er det ikke til å unngå at det står noen i hangarområdet innimellom ..

http://enfb.net/Flybilder/160820_ATL/02.jpg
Delta 737-932ER N845DN.

http://enfb.net/Flybilder/160820_ATL/03.jpg
Spirit A319-132 N512NK 'Spirit of Turks and Caicos Islands', levert 2006.

http://enfb.net/Flybilder/160820_ATL/04.jpg
Delta MD-90-30 N930DN - tidligere kjent som Kaare Viking, eller OY-KIL.

http://enfb.net/Flybilder/160820_ATL/05.jpg
Begge disse fløy for airTran for bare noen få år siden. B717-200 N945AT og B737-76N N7731A.

http://enfb.net/Flybilder/160820_ATL/06.jpg
Eva Air Cargo B747-400F B-16407, konvertert fra Combi i 2009.

http://enfb.net/Flybilder/160820_ATL/07.jpg
American A319-115 N9025B. To år gammel.

http://enfb.net/Flybilder/160820_ATL/08.jpg
Delta Skyteam B737-832 N3761R

http://enfb.net/Flybilder/160820_ATL/09.jpg
Fortsatt litt klassisk metall å se. AA MD83 N9405T, levert til TWA i 1993.

http://enfb.net/Flybilder/160820_ATL/10.jpg
China Airlines Cargo kom tassende et lite kvarter bak Eva. Rart det der ... B747-409F B-18701 levert i 2009.

http://enfb.net/Flybilder/160820_ATL/11.jpg
Nok en klassiker: MD83 N979TW, levert til TWA i 1999.

http://enfb.net/Flybilder/160820_ATL/12.jpg
Til slutt Frontier A320-214 N233FR, Buck The Pronghorn, levert i mars i år, tatt ved South Cargo på vei hjem.

Tadaaaa .....

SQ 777
21-08-2016, 20:15
Tusen takk, Andreas... Et lite ønske.. Neste gang fullsize L1011 som jeg har fløyet med DL ved et par tilfeller .

Men de har vel ikke 747-100 i museet.. Hadde den ORD-MIA.. Husker 9 across i økonomi.. Har vel et bilde av det også et sted...:up:

LN-MOW
21-08-2016, 21:26
Et lite ønske.. Neste gang fullsize L1011 som jeg har fløyet med DL ved et par tilfeller .



Som sagt, forparten er intakt. Du satt vel imidlertid kanskje litt lenger bak .. ;)

http://enfb.net/Flybilder/Various/dltristar.jpg

http://enfb.net/Flybilder/Various/dltristar2.jpg

toftos
22-08-2016, 00:07
Kanskje ikke spennende for deg, men mye flott for oss som bor på andre siden av dammen :)

Fnate
22-08-2016, 10:53
Som sagt, forparten er intakt. Du satt vel imidlertid kanskje litt lenger bak .. ;)

http://enfb.net/Flybilder/Various/dltristar.jpg

http://enfb.net/Flybilder/Various/dltristar2.jpg

Hm... kult

Kan man dra til Atlanta, besøke museet der og myse inn i alle disse flyene altså?

Som vanlig menigmann, altså

Det er jo i så fall helt sjef, og verd en bitteliten tur til Fnatlanta

LN-MOW
22-08-2016, 13:10
747'en vil være klar for besøk i løpet av 2017. Ashley Askew fra spottergruppen slapp ombord i går. Her skal det bli gjennomsiktig gulv ned til lasterommet.

https://scontent-atl3-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13698108_10100177502176936_7180658710644978903_o.j pg

Fnate
22-08-2016, 13:55
747'en vil være klar for besøk i løpet av 2017. Ashley Askew fra spottergruppen slapp ombord i går. Her skal det bli gjennomsiktig gulv ned til lasterommet.

https://scontent-atl3-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13698108_10100177502176936_7180658710644978903_o.j pg

Det burde være et glasstak også, der man så rett i rompa på en liten elefant som satt og spiste is mens han skuler ned på almuen